اگر کالاهای چینی کنار نمانند ، Telcos افزایش هزینه ها را شاهد است

دهلی نو: گفته می شود ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه از دولت خواسته اند تا ضمن تصمیم گیری در مورد اجازه دادن به فروشندگان چینی Huawei و ZTE در راه اندازی شبکه های 5G ، تداوم عملیاتی را در ذهن داشته باشد.

اگر این فروشندگان چینی در حال حاضر نگهداری نشوند ، شرکتهای راه آهن با درخواست زمان و هزینه زیاد در جستجوی تجهیزات از فروشندگان جایگزین ، منجر به مشکلات تأمین و هزینه می شوند ، خواستار شناسایی نشدن آنها شود.

“این موضوعی است که دولت باید درباره آن تصمیم بگیرد و صنعت مطابق خواهد بود. ما امیدواریم که دولت الزامات صنعت ، از جمله تداوم عملیات برای خدمت به یک میلیارد هندی را در نظر بگیرد “، SP SP کوچار ، مدیر کل انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند ، به ET گفت.

این انجمن علاوه بر تامین کنندگان تجهیزات شبکه ، از Reliance Jio ، Bharti Airtel و Vi نیز نمایندگی دارد.

ایالات متحده تلاش کرده است تا Huawei را از عرضه نسل بعدی شبکه در سراسر جهان محدود کند. سوئد آخرین کشوری است که تصمیم گرفته است فروشندگان چینی را ممنوع کند.

بر اساس مطالعه اخیر Oxford Economics مستقر در انگلستان که به سفارش این شرکت چینی انجام شده است ، جلوگیری از استقرار زیرساخت های 5G هواوی در هند می تواند هزینه های سرمایه گذاری را 8 تا 27 درصد افزایش دهد.

هفته گذشته ، انجمن ارتباطات رقابتی اروپا هرگونه ممنوعیت تأمین کنندگان 5G چینی در اروپا را محکوم کرد و گفت که یک اقدام مبتنی بر دلایل سیاسی باعث افزایش هزینه های استقرار و تاخیر در ارتقا شبکه می شود. ژاپن گفته است که به چارچوبی که هیچ کشور خاصی را در عرضه 5G شبکه حذف کند ، نخواهد پیوست.

هند درباره فروشندگان چینی تصمیمی نگرفته است ، اگرچه به دلیل نگرانی های مربوط به امنیت ملی ، به طور غیررسمی مخابرات دولتی را از تهیه تجهیزات خود محدود كرده است. دولت همچنین برای جلوگیری از فروشندگان چینی و جایگزینی تجهیزات موجود با گذشت زمان ، تلفن های خصوصی را لغو می کند.

در زمینه تنش های مرزی بین هند و چین ، مخالفت با فروشندگان چینی در این کشور افزایش یافته است.

هزینه برای بهارتی ایرتل و وی ، که ملزم به پرداخت هزار کرور روپیه بابت حقوق ناخالص تعدیل شده هستند ، حتی به یک عامل مهم تر تبدیل شده است.

در همین حال ، آژانس توسعه بین الملل آمریكا اعلام كرد كه در صورت اجتناب از استفاده از تجهیزات چینی ، آمادگی لازم را برای استقرار شبكه در كشورهای در حال توسعه دارد.