اوراق قرضه sbi: SBI به دنبال جذب 500 میلیون دلار از طریق اوراق قرضه دلاری است

به گفته افراد آگاه، بانک دولتی هند از بانک‌های بین‌المللی برای جمع‌آوری سرمایه بالقوه 500 میلیون دلاری از طریق انتشار اوراق قرضه جهانی خبر داده است که زمان آن مشخص نشده است.

به گفته افراد ذکر شده در بالا، انتظار می‌رود بزرگترین وام‌دهنده کشور هفته آینده به طور رسمی با بانک‌های سرمایه‌گذاری برای موضوع پیشنهادی همکاری کند، که بسته به پاسخ سرمایه‌گذاران می‌تواند اندازه آن افزایش یابد.

انتظار می رود بانک های اروپایی، ژاپنی و آمریکایی به عنوان تنظیم کننده این موضوع انتخاب شوند.

یک منبع مستقیم گفت: “SBI تحقیقات اولیه را با بانک های خارجی انجام داده است تا حدود 500 میلیون دلار از طریق انتشار اوراق قرضه به دلار آمریکا تحت Reg S/144 A جمع آوری کند.” این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بانک به دنبال جمع‌آوری سرمایه و نظارت دقیق بر جلسه آتی FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) است که برای هفته اول ماه می برنامه ریزی شده است.

ETL-1-21042023

فروش اوراق قرضه پس از یک وقفه بازگشت
SBI موافقت هیئت مدیره را برای جمع آوری 2 میلیارد دلار از طریق انتشار اوراق قرضه ارز خارجی در 18 آوریل دریافت کرد. انتظار می رود که این اوراق قرضه را در طول سال مالی 24 منتشر کند. بانک های هندی و سرمایه گذاران غیر بانکی به طور منظم از بازارهای بین المللی برای تامین مالی خود استفاده می کنند. نیازها در طول سالها با این حال، با توجه به نرخ‌های معیار جهانی که هزینه‌های تأمین مالی به آن‌ها مرتبط است، از سطوح نزدیک به صفر در سال‌های نه چندان دور به شدت بالا می‌رود، ناشران مجبورند به نسبت بیشتری برای جمع‌آوری وجوه از بازار بین‌المللی بپردازند. قانون S و قانون 144A به شرکت‌ها اجازه انتشار می‌دهد. اوراق بهادار به سرمایه گذاران در ایالات متحده و سایر بازارها بدون نیاز به ثبت نام در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC). با توجه به وضعیت شبه حاکمیتی SBI، بانک می تواند بدهی های ارشد را با نرخ 5 درصد افزایش دهد.

SBI دارای اوراق قرضه به ارزش 600 میلیون دلار است که در سپتامبر 2023 سررسید و اوراق قرضه به ارزش 800 میلیون دلار سررسید آنها در اوایل سال 2024 است. در حالی که بانک تأییدیه هیئت مدیره را برای افزایش 2 میلیارد دلار اوراق قرضه ارزی دریافت کرده است، در حال حاضر نقدینگی کافی برای پرداخت هرگونه بازپرداخت دارد. در ماه فوریه، SBI یک وام اجتماعی سندیکایی به ارزش 1 میلیارد دلار جمع آوری کرد، که اولین بار بود که SBI چنین بدهی را افزایش داد.

توقف کوتاهی در انتشار اوراق قرضه جهانی وجود داشت، اما فروش اوراق قرضه با افزایش سرمایه‌های REC و ReNew Power اخیراً شروع به بازگشایی کرد. این هفته ReNew Power اوراق قرضه سبز 400 میلیون دلاری را با 8.15 درصد افزایش داد که 35 واحد پایه در داخل قیمت اولیه 8.5 درصد بود. پیش از این، REC 750 میلیون دلار با نرخ 5.659 درصد افزایش داد.

با این حال، نرخ استقراض SBI با سایر بانک های منطقه قابل مقایسه خواهد بود. یک منبع دیگر گفت که انتظار می رود قیمت گذاری SBI با قیمت بانک کوکمین کره جنوبی مقایسه شود. کوکمین اخیراً اوراق قرضه پنج ساله را 95 واحد پایه بالاتر از نرخ پنج ساله خزانه داری ایالات متحده افزایش داد.

قیمت اوراق قرضه SBI شهرت قوی و وضعیت شبه حاکمیتی آن را در نظر می گیرد. منابع انتظار دارند که اوراق قرضه SBI تقریباً 120-140 واحد پایه بالاتر از نرخ پنج ساله خزانه داری ایالات متحده، که 3.62 درصد است، قیمت گذاری شود. به گفته منابع، بانک ممکن است در نهایت حدود 5 درصد را پرداخت کند.