امکان اخذ رضایت نامه الکترونیکی مشتری برای بیمه های زندگی تا مارس 2021 تمدید شد

بمبئی: رگولاتوری IRDAI تسهیلات بیمه های زندگی را برای گرفتن رضایت دارندگان بیمه نامه های الکترونیکی تا سه ماه مارس 2021 به مدت 3 ماه تمدید کرده است. به صورت آزمایشی ، به بیمه گران زندگی اجازه داده بود تا 31 دسامبر به صورت الکترونیکی رضایت مشتریان را برای محصولات خالص ریسک (سیاست هایی که شامل هیچ عنصر پس انداز نمی شود) کسب کنند.

با بررسی عملکرد این قرارداد و بر اساس بازخورد از شرکت های بیمه عمر ، سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (IRDAI) اکنون مدت زمان و تسهیلات را برای همه محصولات تمدید کرده است.

در این نامه آمده است: “بیمه های زندگی مجازند رضایت مشتری را از طریق روش های الکترونیکی ، بدون نیاز به امضای مرطوب در فرم پیشنهاد ، برای مشاغل درخواست شده توسط نمایندگان بیمه فردی و واسطه های بیمه تحت کلیه محصولات ، تا 31 مارس 2021 کسب کنند.” گرد.

علاوه بر این ، ارزیابی مناسب بودن ، تصویر سود (هر جا که لازم باشد) و فرم پیشنهادی تکمیل شده باید در شناسه پست الکترونیکی یا شماره تلفن همراه ثبت شده وی در قالب یک ایمیل یا پیام با لینک به پیشنهاد دهنده ارسال شود. به عنوان مورد ممکن است.

IRDAI گفت: “پیشنهاد دهنده ، اگر می خواهد به محصول ارائه شده ، تصویر سود و فرم پیشنهادی تکمیل شده رضایت دهد ، می تواند این کار را با چسباندن امضای دیجیتال یا با کلیک روی پیوند تأیید یا با اعتبار سنجی OTP به اشتراک گذاشته شده انجام دهد.”

همچنین ، بیمه گر نباید تا زمان دریافت رضایت پیشنهاد دهنده ، در پرداخت پول نسبت به سپرده پیشنهادی اصرار کند.

در مورد فروش انجام شده توسط نمایندگان بیمه نیز شرایط خاصی اعمال شده است.

نمایندگان بیمه نباید حق بیمه سالانه بیش از 50،000 روپیه یا بیمه نامه های مربوط به واحد حق بیمه بیش از 1،000،000 روپیه ، بیمه نامه های مربوط به واحد حق بیمه تک واحد را درخواست کنند.

علاوه بر این ، بیمه کننده باید حداقل 3 درصد از فروش را بررسی کند تا مطابقت با این مقررات را تشخیص دهد.

از بیمه گذاران خواسته شده است تا به همه افراد درگیر در روند فروش یا درخواست ، آموزش های مناسب را ارائه دهند تا اطمینان حاصل شود كه رضایت مشتری تنها پس از ارائه اطلاعات واضح درباره محصول فروخته شده ، اخذ می شود.

علاوه بر این ، بیمه ها باید شکایات دریافتی مربوط به فروش را کنترل کرده و سریعاً اقدامات اصلاحی را انجام دهند.