ال نینو در حال ظهور، افزایش عرضه شکر را تهدید می کند

تهدید فزاینده پدیده آب و هوایی ال نینو، خطر افزایش پیش بینی شده برای عرضه جهانی شکر و بالا نگه داشتن قیمت ها را از مسیر خود خارج می کند.

این اتفاق اغلب شرایط خشک‌تر از حد معمول را در بخش‌هایی از آسیا و استرالیا و آب‌وهوای مرطوب در برزیل به همراه می‌آورد که از لحاظ تاریخی به تولید در مناطق کلیدی قند آسیب می‌زند. در حالی که این الگو هنوز قطعی نیست، احتمال اینکه یکی در اواخر امسال پابرجا بماند، افزایش یافته است.

سخنرانان این صنعت در کنفرانسی در ژنو این هفته هشدار دادند که این می تواند پتانسیل بهبود تولید را محدود کند که پیش بینی می شود بازار جهانی را در فصل آینده به سمت مازاد تولید سوق دهد.

چشم انداز ظهور ال نینو در زمان بدی برای بازار به وجود می آید، زیرا شکر به دلیل عرضه محدود جهانی به بالاترین سطح در یک دهه اخیر رسیده است. این تهدیدی است که بر هزینه‌های تولیدکنندگان همه چیز، از نوشابه‌های غیرالکلی گرفته تا محصولات پخته‌شده و حفظ فشار بر تورم جهانی مواد غذایی، می‌افزاید.

397486571بلومبرگ

S&P Global Commodity Insights مازاد شکر 4.5 میلیون تنی را در فصل 2023-24 پیش‌بینی می‌کند – که پس از سه سال یک بازار کم یا متعادل خواهد بود. اما این چشم انداز به آب و هوای عادی بستگی دارد و هر گونه ناراحتی می تواند قیمت شکر را بالا نگه دارد.

لوسیانا سیلویرا سونسین، مدیر جهانی تجزیه و تحلیل قند در S&P Global، در کنفرانس قند و سوخت های زیستی ژنو گفت: ال نینو “مطمئناً چیزی برای نظارت در آینده است.” او گفت: “با ال نینو و خطرات اختلال در تولید، خطرات منفی بیشتری برای برآورد مازاد فصل آینده وجود دارد تا صعودی.”

سونسین گفت که آخرین ال نینو قوی در سال 16-2015 اتفاق افتاد و تولید شکر را حدود 7 میلیون تن کاهش داد.

فیلیپ رایان، رئیس تجارت شکر سفید در Engelhart Commodities Trading Partners، «اگر رویدادی از نوع ال‌نینو داشته باشیم که معمولاً 5 تا 10 میلیون تن تولید را مختل می‌کند، بازار کاملاً متفاوتی است که ما به آن نگاه خواهیم کرد». در ژنو گفت.

مرکز پیش بینی آب و هوای ایالات متحده اکنون 74 درصد احتمال ظهور ال نینو را بین ماه اوت و اکتبر می بیند. این پدیده زمانی رخ می دهد که اقیانوس آرام استوایی گرم می شود و با جو واکنش می دهد تا الگوهای آب و هوایی را به هم بزند.

خطرات محصول
Henrique Akamine، رئیس شکر و اتانول در Tropical Research Services در تماس تلفنی گفت که ال نینو می تواند تولید هند را کاهش دهد. او گفت که این موضوع همچنین برای محصول برزیل تبدیل به یک نگرانی شده است زیرا بارندگی بالاتر از حد نرمال برداشت محصول را با مشکل مواجه می کند، عرضه و صادرات را محدود می کند.

او گفت: «اگر منبع شکر از مرکز-جنوب برزیل ندارید، نمی‌دانم از کجا می‌توانید شکر بیشتری پیدا کنید، زیرا منبع دیگری به اندازه مهم و مرتبط ندارید.

ال نینو از نظر شدت متفاوت است و ال نینو می تواند تلفات تولید را محدود کند. جان استنزفیلد، تحلیلگر ارشد قند در DNEXT Intelligence، گفت: اما اگر کسی وارد شود، ممکن است واکنش دلالان را برانگیزد.

او در ژنو گفت که رویدادهایی مانند ال نینو «به افزایش قیمت‌های بزرگ منجر می‌شوند، بازارها تمایل به حرکت نسبتاً سریع دارند». “خطر آب و هوا برای من تا حد زیادی بزرگترین خطر ما در ماه های آینده است.”

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.