اقتصاد جهانی: ترسیم اقتصاد جهانی: چشم انداز رشد آلمان بدتر می شود

آلمان اولین رکود خود را از زمان شروع همه‌گیری متحمل شد و این امیدها را خاموش کرد که اقتصاد برتر اروپا بتواند از چنین سرنوشتی فرار کند پس از جنگ در اوکراین که قیمت انرژی را افزایش داد.

این مشکلات در خطر سرایت به بقیه قاره‌ها هستند که برای دهه‌ها برای رشد قدرت به آلمان متکی بوده‌اند. شرکت های این کشور نیز بدبین هستند و پیش بینی عدم رشد در سال 2023 را حفظ می کنند.

تورم در ایالات متحده و بریتانیا هر دو قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها در ماه آوریل بود و به شرط‌بندی در هر دو منطقه دامن زد که بانک‌های مرکزی آنها همچنان نرخ‌های بهره را افزایش خواهند داد.

در اینجا برخی از نمودارهایی که این هفته در بلومبرگ در مورد آخرین تحولات اقتصاد جهانی ظاهر شد، آمده است:

اروپا

398694845بلومبرگ

آلمان برای چندین دهه موتور اقتصادی اروپا بوده و منطقه را یکی پس از دیگری از بحران عبور داده است. اما این انعطاف پذیری در حال شکستن است و خطری را برای کل قاره به همراه دارد.

398548581بلومبرگ

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط لابی تجاری DIHK، شرکت های آلمانی هیچ مدرکی دال بر تسلط پیکاپ در بزرگترین اقتصاد اروپا نمی بینند. این گروه پیش‌بینی رشد صفر در سال 2023 را حفظ کرد، چشم‌اندازی که بدبینانه‌تر از پیش‌بینی رشد 0.2 درصدی کمیسیون اروپا است.

398635543بلومبرگ

نرخ تورم بریتانیا بسیار قوی‌تر از حد انتظار باقی ماند، با سریع‌ترین افزایش خدمات و قیمت‌های اصلی در بیش از سه دهه گذشته که به موجی از شرط‌بندی‌ها برای افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان دامن زد.

ایالات متحده

398734929بلومبرگ

تورم و مخارج مصرف کننده در ماه گذشته شتاب گرفت و فشارهای ثابت قیمت و تقاضا را برجسته کرد که سیاست گذاران فدرال رزرو را به سمت افزایش بیشتر نرخ بهره متمایل می کند. همراه با سایر گزارش‌های جمعه که نشان‌دهنده افزایش سفارش‌های تجهیزات تجاری و افزایش واردات کالا است، داده‌ها نشان می‌دهد که تقاضا همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

398000210بلومبرگ

روز جمعه، 2 ژوئن، میلیون ها آمریکایی در مجموع 25 میلیارد دلار باید به تامین اجتماعی پرداخت کنند. و بیش از هر چیز دیگری، این ممکن است یک عنصر تعیین کننده در پایان دادن به بن بست حزبی بر سر افزایش سقف بدهی فدرال باشد.

آسیا

در سال 2021، یک شهر دورافتاده زغال سنگ در شمال شرقی چین مجبور به تغییر ساختار مالی بی سابقه ای شد. از آن زمان، مبارزات آن نشانه شومی برای رئیس جمهور شی جین پینگ است، زیرا به نظر می رسد که شهرداری های دیگر که به شدت بدهکار هستند، از این روند پیروی کنند.

398669006بلومبرگ

سنگاپور مطمئن است که بازگشت دوباره به سفر که بخش خدمات را تقویت می کند، به اقتصاد جزیره کمک می کند تا از رکود در سال جاری با وجود چشم انداز تاریک جهانی جلوگیری کند.

بازارهای نوظهور

398428268بلومبرگ

بانک مرکزی برزیل ممکن است نرخ بهره را زودتر و بالاتر از سایرین افزایش داده باشد، اما تقریباً همه آنها – از فدرال رزرو گرفته تا بانک انگلستان – به سطوحی رسیده اند که برای سیاستمداران به طرز ناراحت کننده ای بالا است. درخواست‌ها برای پایان دادن به افزایش نرخ بهره در پایتخت‌ها از نایروبی تا بوگوتا تا دهلی نو افزایش یافته است و تهدیدی برای تضعیف استقلالی است که برای مبارزه بانک‌های مرکزی با تورم بسیار مهم است.

398719169بلومبرگ

اقتصاد مکزیک در سه ماهه اول با سرعت کمی کمتر از آنچه قبلاً تخمین زده شده بود، رشد کرد، در حالی که همچنان از جریان های حواله های مالی قوی و صادرات بی سابقه به ایالات متحده سود می برد. اقتصاد اکنون شش فصل متوالی رشد داشته است.

جهان

اسرائیل دهمین افزایش متوالی بی‌سابقه نرخ بهره را ارائه کرد، نیوزلند نشان داد که این افزایش احتمالاً آخرین دوره آن خواهد بود، در حالی که ایسلند و آفریقای جنوبی نیز سخت‌تر شدند. مجارستان بالاترین نرخ بهره اتحادیه اروپا را کاهش داد، در حالی که ویتنام و بلاروس نیز کاهش دادند. غنا، کره و ترکیه با هم ایستادند.

398638497بلومبرگ

به گفته دو فرد آگاه، دولت آرژانتین از چین می‌خواهد سوآپ ارز دوجانبه خود را به یوان گسترش دهد، زیرا این کشور به دنبال ایجاد ذخایر بانک مرکزی در تلاش برای مهار فروش پزو دیگر با تورم بالای 100 درصد است. برای چین، این فرصتی دیگر است – البته اعطای وام پرخطر به یک متخلف سریالی در آرژانتین – برای گسترش استفاده جهانی یوان در تلاش برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.