افزایش محدودیت معاملات بدون تماس برای درایو دیجیتال بیشتر: صنعت

دهلی نو: RBI با محدودیت بیشتر معامله بدون تماس 5000 روپیه در مقابل 2000 روبرو ، پرداخت دیجیتال را در کشور افزایش می دهد و تعهد بانک مرکزی برای ترویج اقتصادی با پول نقد کمتر را نشان می دهد ، فعالان صنعت روز جمعه گفتند. بانک رزرو در سیاست پولی دو ماهه خود پیشنهاد کرده است تا از اول ژانویه محدودیت تراکنش کارت بدون تماس را از 2 هزار روپیه به 5 هزار روپیه افزایش دهد تا بتواند پرداخت دیجیتالی را به روشی ایمن و مطمئن بیشتر انجام دهد.

“این یک مرحله خوشآمدگویی توسط RBI برای افزایش معاملات و محدودیت اجباری الکترونیکی است. این محدودیت افزایش یافته همچنین به افزایش متوسط ​​ارزش معامله و فشار در پذیرش پرداخت های دیجیتال کمک می کند. این مرحله تعهد کشور به تبدیل به یک اقتصاد با پول نقد کمتر ، “گفت Dilip Asbe – MD & مدیر عامل شرکت ملی پرداخت هند (NPCI).

Asbe گفت ، این حرکت همچنین به مشتریان کمک می کند تا برای انجام معاملات P2P و P2M آسان و راحت وارد BHIM UPI شوند.

RBI گفت که دستورالعمل های عملیاتی را در این مورد جداگانه صادر می کند.

سرینی کریش گفت: “افزایش میزان معاملات کارت بدون تماس ، منجر به پذیرش پرداخت های دیجیتالی خواهد شد. راحتی و مزایای مصرف کننده موجب رفتارهای پرداختی می شود. پرداخت های بدون تماس به عنوان روشی سریع ، آسان و ایمن برای انجام معاملات مورد توجه مشتریان ، صادر کنندگان و بازرگانان قرار گرفته است.” رئیس جمهور ، خدمات جهانی Fiserv.

وی گفت: این فناوری همچنان به بهبود استفاده دیجیتال ادامه خواهد داد زیرا تعامل بهتر ، بهبود تجربه و وفاداری مشتری را ارائه می دهد.

مانیش پاتل ، بنیانگذار و مدیرعامل Mswipe گفت که اقدام RBI در افزایش محدودیت تا 5000 روپیه ، پتانسیل واقعی پرداخت بدون تماس را باز می کند و به SME ها اجازه می دهد برای معاملات بزرگتر اندازه بلیط ، پرداخت دیجیتال را بپذیرند.

وی گفت: “این یک صورتحساب ماهیانه کایرانا ، خدمات آبگرم یا هزینه دوره است ، طیف محصولات و خدماتی که می توانند از طریق پرداخت های بدون تماس پرداخت شوند ، قطعاً با این حرکت جدید گسترش می یابد.”

وی افزود: در Mswipe ، پرداخت های بدون تماس از 13 درصد کل معاملات در ژانویه 2020 به 30 درصد کل معاملات در نوامبر 2020 افزایش یافته است.

نیرانجان هیراناندانی ، رئیس جمهور نهاد صنفی ، از اعلامیه های افزایش محدودیت معاملات کارتهای بدون تماس و عملیاتی شدن سیستم RTGS به صورت شبانه روزی استقبال کرد.

“تصمیم برای افزایش سقف بالای پرداخت کارت بدون تماس از 2،000 تا 5000 روپیه تدریجی است و راحتی مشتری را افزایش می دهد ، به ویژه در این اوضاع همه گیر که فاصله اجتماعی و بدون تماس ماندن بسیار مهم است. این همچنین باید پرداخت دیجیتال را بیشتر تقویت کند ، به اکوسیستم مالی کلی کمک کنید. “، Naveen Kukreja – مدیر عامل و موسس ، Paisabazaar.com گفت.

Asbe از NCPI همچنین گفت که افزایش محدودیت معاملات بدون تماس به دارندگان کارت RuPay کمک می کند تا پرداخت های مطمئن را انجام دهند.

همچنین ، این یک پیشرفت بزرگ برای کاربران خواهد بود که به تازگی قابلیت UPI AutoPay را برای مشتریان انجام داده اند تا پرداخت های مکرر بلیط خود را مانند قبض های آب و برق ، سرمایه گذاری ها ، EMI های دو چرخ ، EMI های با دوام مصرف کننده و غیره را به صورت یکپارچه انجام دهند.

RBI گفت که معاملات کارت بدون تماس و مجوزهای الکترونیکی کارتها (و UPI) برای انجام معاملات تکرار شونده ، به طور کلی راحتی مشتری را افزایش می دهد در حالی که از افزایش استفاده از فناوری بهره مند است.

RBI گفت ، اینها همچنین برای پرداخت به روش ایمن و مطمئن ، به ویژه در همه گیر کنونی ، مناسب هستند.