افزایش صادرات هند به رهبری اقتصادهای شرق آسیا ؛ چین با رشد 78 درصدی پیشتاز است: گزارش

در حالی که هند بر کاهش وابستگی به واردات خود به چین متمرکز است ، ممکن است در حال حاضر مقصد اصلی صادرات باشد زیرا صادرات به سایر اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده به دلیل تلاش برای مهار همه گیر ، تأخیر دارد.

صادرات به چین که منحنی Covid-19 را مسطح می کند ، در ماه ژوئن 78 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد. در مقابل ، بر اساس گزارش روز جمعه CRISIL ، صادرات به اقتصادهای غربی مانند ایالات متحده ، برزیل و انگلیس که برای مهار عفونت تلاش می کنند ، کاهش یافت.

صادرات هند به طور پی در پی بهبود گسترده ای را نشان می دهد ، زیرا انقباض سالانه به -10.2 درصد در ماه جولای نسبت به -60.2 درصد در آوریل کاهش یافت.

CRISIL گفت: “دلیل آن افزایش شدید صادرات به اقتصادهایی است که توانسته اند همه گیری را کنترل کنند.”

در جایی که صادرات به چین بیشترین رشد را داشته است ، صادرات به سایر اقتصادهای شرق آسیا که در کنترل افزایش موارد موفق بوده اند نیز رشد چشمگیری داشته است. این موارد شامل مالزی (76٪) ، ویتنام (43٪) و سنگاپور (37٪) بود. در این گزارش آمده است ، آنها 16 درصد سبد صادراتی هند را تشکیل می دهند.

این توضیح داد که چرا صادرات به برخی از اقتصادها در حال افزایش است ، حتی در صورت کاهش صادرات ، البته با سرعت کمتری.

“نتیجه گیری؟ چشم انداز صادرات برای این مالی در مسیر شیوع بیماری همه گیر در سراسر کشور خواهد چرخید. “CRISIL گفت.

چین خیلی سریعتر از سایر اقتصادها وارد همه گیری شد و آن را کنترل کرد. منحنی Covid-19 در ماه فوریه به اوج خود رسید و پس از آن فعالیت در اقتصاد از سر گرفت.

نتیجه این بود که چین در سه ماه آوریل-ژوئن سال جاری رشد 3.2 درصدی را در مقایسه با ایالات متحده گزارش کرد ، که عمیق ترین افت سه ماهه تاریخ را -32.9٪ برای مدت مشابه تجربه کرد.

در حالی که صادرات به ایالات متحده در ماه ژوئن 11.2 درصد کاهش یافته است ، این رقم برای انگلستان -33.8 درصد و برای برزیل -6.3 درصد بود. از روز جمعه ، ایالات متحده 5.75 میلیون مورد Covid-19 را ثبت کرده در حالی که برزیل و انگلیس به ترتیب 3.5 میلیون و 0.32 میلیون مورد داشته اند.

در حالی که اقتصادها با مهار همه گیر دست و پنجه نرم می کردند ، برخی موج دوم را مشاهده می کردند و واکسن هنوز مدتی دور بود.

در این گزارش آمده است: “بنابراین هیچ تأیید نمی کند که این افزایش صادرات دوام داشته باشد یا نه – اما ما می توانیم نشانه های مربوط به تماشای گسترش داخلی و جهانی همه گیری را در ماه های آینده بخوانیم.”