افزایش جزر و مد کارخانه ای در ایالات متحده و چین همه قایق ها را بلند نمی کند

سیم‌کشی مجدد زنجیره تامین کارخانه‌های جهان در حالی که شرکت‌ها با شکاف‌های شدید ژئوپلیتیکی، عصر جدیدی برای سیاست‌های صنعتی و تمرکز فزاینده بر انعطاف‌پذیری دست و پنجه نرم می‌کنند، در حال وقوع است. اما این بازسازی در شرایط نامطمئن اقتصادی و افزایش هزینه سرمایه مورد نیاز برای تامین مالی چنین سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد. تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​در ایالات متحده و چین به ویژه در برابر این فشارهای رو به رشد و متفاوت آسیب پذیر هستند و در معرض خطر آسیب جانبی قرار دارند.

رنسانس کارخانه در آمریکای شمالی واقعی است: Melius Research حدود 380 میلیارد دلار از “مگا پروژه ها” را – که به عنوان سرمایه گذاری بیش از 1 میلیارد دلار تعریف می شود – با تقریبا 60٪ از این امکانات برنامه ریزی شده در حال حاضر جدول بندی کرده است. هجوم عظیمی از محرک های دولت ایالات متحده با هدف زیرساخت ها، انرژی پاک و نیمه هادی ها که هنوز راه خود را به سمت پروژه های خاص فیلتر می کند، بیشتر در راه است. در همین حال، چین میلیاردها دلار سرمایه گذاری زیرساختی را تحت فشار قرار می دهد زیرا شرکت ها به دنبال حمایت از بهبود داخلی پس از پایان سیاست های Covid-Zero هستند در حالی که با کاهش تقاضای خارج از کشور و ترازنامه ضعیف دست و پنجه نرم می کنند.

397298975بلومبرگ

زنجیره های تامین باید به همین روند ادامه دهند. افزایش سرمایه‌گذاری در آمریکای شمالی اغلب به عنوان «بازسازی» نامیده می‌شود، اما این کمی اشتباه است. در بیشتر موارد، ظرفیتی که تولیدکنندگان صنعتی اضافه می‌کنند به منظور تقویت توانایی آنها برای پاسخگویی به تقاضا در آن منطقه و افزایش انعطاف‌پذیری بیشتر به زنجیره‌های تامین آنها است. جایگزین تولید موجود در آسیا نمی شود. معنی آن در عمل این است که شرکت های کوچکتر و متوسط ​​که بخش عمده ای از زنجیره تامین کارخانه های جهان را تشکیل می دهند، در واقع نیاز به جهانی شدن بیشتری دارند و قادر به حمایت از تولیدکنندگان بزرگ با امکانات در مناطق مختلف هستند. در تنگنای عرضه جهانی، اگر این تسهیلات به قطعات یا مواد خامی که باید از چین ارسال شوند، بستگی داشته باشد، ارسال کالا از کارخانه ای در مکزیک به کانزاس فایده چندانی ندارد. چشم انداز کوچک شدن پایگاه مشتری، پایگاه عظیم تامین کنندگان آسیا را برای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر الهام بخشیده است. Carrier Global Corp. سازنده تهویه مطبوع به تامین‌کننده‌ای اشاره کرده است که مایل بود یک تاسیسات اضافی در مجاورت کارخانه خود در مونتری، مکزیک بسازد، به عنوان نمونه‌ای از نوع “پشتیبانی” که از شبکه قطعات خود به دنبال آن بود. شرکت چینی لیتیوم Sichuan Yahua Industrial Group هفته گذشته اعلام کرد که با شرکت باتری سازی کره جنوبی LG Energy Solution Ltd. برای تولید محصولات قابل استفاده در ایالات متحده و اروپا در مراکش همکاری می کند. یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتور چین، شرکت Guangxi Yuchai Machinery Group، در حال پیشروی به سمت جنوب شرق آسیا است. تولیدکنندگان کره جنوبی به خاورمیانه چشم دوخته اند. به گزارش بلومبرگ، سازندگان قطعات خودرو چینی با فشار فزاینده ای از سوی مشتریان خارج از کشور خود برای افزودن کارخانه هایی در کشورهای دیگر مواجه هستند.

کوین مورفی، مدیر اجرایی Ferguson Plc، توزیع کننده 26 میلیارد دلاری گرمایش، تهویه، لوله کشی و سایر صنایع، “بیشتر تولیدکنندگان ممکن است یک منبع واحد برای محصولات جزء داشته باشند، و اکنون به دنبال یک تامین کننده کوتاه و یک تامین کننده طولانی هستند.” منابع، در مصاحبه ای گفت. این بدان معناست که یک تامین کننده “که بیشتر نزدیک به ساحل یا آمریکای شمالی است و یکی که جهانی تر است، احتمالا در آسیا.”

مقیاس فشار سرمایه گذاری جهانی این سوال سرسختانه عرضه را مطرح می کند: اجزاء، مواد اولیه و کارگران از کجا می آیند تا از این رونق ساختمانی حمایت کنند، هزینه آن چیزها چقدر خواهد بود و بازده این پروژه ها چقدر است؟ این مسائل برای شرکت‌های کوچک‌تر اهمیت بیشتری دارد. کارخانه‌های جدید ارزان نیستند و سرمایه‌گذاری‌هایی از این دست اغلب در بهترین زمان‌ها با تأخیر و افزایش هزینه مواجه می‌شوند. این بهترین زمان ها نیست

سنج مؤسسه مدیریت عرضه از تولیدات ایالات متحده نشان داد که در ماه مارس یک انقباض عمیق را نشان می دهد، با ضعیف ترین میزان از سال 2009، به استثنای همه گیری. زمان‌های تحویل تامین‌کننده در چین با پایان یافتن دوران قرنطینه‌های سخت‌گیرانه در حال بهبود است، اما کسب‌وکارها هنوز مایل به ایجاد موجودی نیستند و نرخ سفارش‌های جدید و حجم تولید را زیر بالاترین حد قبل از همه‌گیری نگه می‌دارند. برای بقیه آسیا، بازارهای بزرگ و قابل اعتماد خارج از کشور رو به افول هستند. بر اساس آخرین نظرسنجی تجاری تانکان، اکنون تولیدکنندگان ژاپنی می گویند که عرضه مازاد وجود دارد و صادرات کاهش خواهد یافت. این احساسات حتی برای شرکت های کوچک آشکارتر است. در صنعت تراشه که قرار است بخش عمده ای از توسعه کارخانه ایالات متحده را تامین کند، شرکت تولید نیمه هادی تایوان برای دومین سه ماهه متوالی تخمین های فروش خود را از دست داد و شرکت سامسونگ الکترونیک اعلام کرد که پس از گزارش کمترین سود سه ماهه خود از سال 2009، تولید تراشه های حافظه را کاهش خواهد داد.

397293901بلومبرگ

شرکت‌های بزرگ با منابع فراوان این توانایی را دارند که از طریق این روندها نگاه کنند و با سرمایه‌گذاری بلندمدت پیشروی کنند. شرکت های کوچک با بودجه محدود ممکن است چنین تجملی را نداشته باشند. بر اساس تحلیل اسکات دیویس، تحلیلگر Melius Research با استناد به داده‌های فدرال رزرو، بانک‌ها استانداردهای وام تجاری و صنعتی را در ایالات متحده با نرخ‌هایی تشدید می‌کنند که از زمان شروع همه‌گیری و بحران مالی سال 2008 مشاهده نشده است. در حالی که بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی وقتی می‌خواهند تکه‌های بزرگ پول وام بگیرند، تأثیر نرخ‌های بهره بالاتر را احساس می‌کنند، بسیاری از آنها عمدتاً از طریق جریان نقدی آزاد تأمین مالی می‌شوند، که تأثیر مستقیم استانداردهای سخت‌تر وام‌دهی را بر عملیات یا برنامه‌های مخارج سرمایه‌شان محدود می‌کند. اما تأمین‌کنندگان آنها مطمئناً می‌توانند فشار را احساس کنند. بر اساس نظرسنجی منتشر شده در این هفته از سوی فدراسیون ملی کسب و کار مستقل، 9 درصد خالص از صاحبان مشاغل کوچک که مکرراً وام می گیرند، گفتند که دریافت وام در ماه مارس سخت تر از سه ماه قبل است که بیشترین درصد از دسامبر 2012 است. . شرکت‌هایی که برای چشم‌انداز سه‌ماهه اول انجمن ملی تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفتند، چالش‌های دسترسی به منابع مالی را در میان دغدغه‌های اصلی خود رتبه‌بندی کردند. جذب و حفظ نیروی کار با کیفیت بالا نگرانی اصلی آنها بود و به دنبال آن افزایش هزینه های مواد خام و چالش های زنجیره تامین. کار میدانی نظرسنجی در 7 مارس کامل شد، اما چند روز قبل از اینکه بانک سیلیکون ولی در اختیار شرکت بیمه سپرده فدرال قرار گیرد و نگرانی‌ها در مورد یک بحران بانکی گسترده‌تر را برانگیخت که با ادغام اجباری Credit Suisse Group AG و UBS Group تشدید شد. AG.

397306817بلومبرگ

من در مورد دسترسی به اعتبار به طور کلی چیز زیادی نمی شنوم. چاد موتری، اقتصاددان ارشد NAM در یک مصاحبه تلفنی گفت، اما برای آن شرکت‌هایی که مشکل بزرگی است، احتمالاً برای تولیدکنندگان کوچک‌تر، این یک مشکل بزرگ است. شرکت‌های کوچک و متوسط ​​به احتمال زیاد با بانک‌های محلی ارتباط برقرار می‌کنند، که ممکن است در پی مارپیچ نزولی SVB مشمول مقررات سخت‌تر شود. موتری گفت که این “این سوال را مطرح می کند که دسترسی به اعتبار چگونه خواهد بود.” او گفت که برخی از تولیدکنندگان کوچکتر و متوسط ​​نگران این هستند که چگونه عقب نشینی وام بر توانایی آنها برای توسعه و استخدام کارگران تأثیر می گذارد. این شرکت‌ها در حال حاضر در بازار کار نسبت به تولیدکنندگان بزرگ‌تر با منابع بیشتر و سایر صنایع که می‌توانند انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه دهند، ضعیف هستند. موتری گفت که شرکت‌های صنعتی کوچک‌تر «باید دستمزدها را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و هنوز هم در جذب افراد با مشکل مواجه هستند.

397301913بلومبرگ

در چین، در حالی که اعتبارات به شدت و سریع جریان دارد، بیشتر به سمت شرکت های بزرگ دولتی می رود. این امر باعث ازدحام تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​در بخش خصوصی شده است که بخش قابل توجهی از قدرت صنعتی چین را تشکیل می دهند. در حالی که عملکرد این شرکت‌ها در ماه‌های اخیر بهبود یافته است، اما همچنان در پایه مالی ضعیف‌تر باقی می‌مانند و حاشیه سود آنها کاهش می‌یابد زیرا مزیت هزینه نیروی کار چین کاهش می‌یابد و شرکت‌های بزرگتر به دنبال محافظت از سود خود با چرخاندن پیچ‌ها بر روی تامین‌کنندگان هستند.

دورانی که در آن تولیدکنندگان محصول نهایی برای نهاده‌های موجود، قیمت‌های «همه چیز را پرداخت می‌کردند» به پایان می‌رسد، و برخی به طور فزاینده‌ای در مورد درخواست کاهش قیمت به عنوان کاهش تورم مواد خام و حمل‌ونقل تهاجمی می‌شوند. تعداد کمی به اندازه کریر در مورد این موضوع صریح بوده اند. هزینه‌های سازنده کولر گازی در سال 2021 به میزان 500 میلیون دلار و در سال 2022 به دلیل تورم 1.5 میلیارد دلار افزایش یافت. مدیر عامل شرکت دیو گیتلین در ماه فوریه در کنفرانس Barclays Plc گفت که این “حق خدادادی” شرکت است که این هزینه را پس بگیرد. ما تامین کنندگانی داریم که یا در این سفر طولانی مدت با ما هستند یا نه. و ما قرار است به سمت تامین کنندگانی برویم که از منظر هزینه، کیفیت، و تحویل از ما حمایت کنند.”

به سختی می‌توان دید که چگونه زنجیره‌های تامین جهانی بدون دردسر دوشاخه می‌شوند، اما عمده فشار مالی ممکن است توسط شرکت‌های کوچک‌تری که فقط تلاش می‌کنند خود را ادامه دهند، احساس کند.