اعلان IFSCA تنظیم شده است تا واحدهای اسیر بیشتری در حال کشف واحدها در Gift City باشند

بمبئی: به گفته ردیاب های صنعت ، به دنبال اخطار اخیر دولت از مقررات ، واحدهای برون سپاری بیشتری از بانک ها و سایر شرکت های خدمات مالی می توانند واحدهای خود را به راحتی در Tec-City بین المللی مالی گجرات (GIFT) راه اندازی کنند.

مرجع مرکز خدمات مالی بین المللی (IFSCA) مقررات سال 2020 را در تاریخ 12 نوامبر به مرجع مرکز خدمات مالی بین المللی (مراکز جهانی داخلی) اعلام کرد.

چندین شرکت خدمات مالی در حال بررسی گزینه هایی برای انتقال واحدهای برون سپاری خود به GIFT شهر پس از تغییراتی در مقررات فعلی هستند که به آنها امکان می دهد برای یک دهه از تعطیلات مالیاتی استفاده کنند.

کارشناسان مالیاتی می گویند که این بیشتر به دلیل تغییر در قوانین مربوط به GIFT و مقررات مالیات مستقیم است. اشخاصی که در خدمات و محصولات مالی فعالیت می کنند ، با توجه به فعالیت های دفتر کار خود در IFSC ، دارای 100٪ تعطیلات مالیاتی خواهند بود.

در چند روز گذشته چندین شرکت چند ملیتی در حال مطالعه سناریوها برای انتقال واحدهای برون سپاری یا دفاتر پشتیبان خود به GIFT شهر بوده اند.

در سپتامبر 2019 ، دولت هند با این گزینه برای شرکت ها روبرو شده بود که نرخ مالیات پایین تر – 22٪ را انتخاب کنند.

اگر شرکت تصمیم بگیرد نرخ مالیات پایین تری را انتخاب کند ، دیگر نمی تواند از مزاحمت های دیگری بهره مند شود اما در عین حال حتی حداقل مالیات جایگزین (MAT) نیز قابل استفاده نیست.

این آئین نامه همراه با توضیحات و تغییرات اخیر در مقررات مربوط به سازمان مراکز خدمات مالی بین المللی (IFSC) ، بسیاری از شرکت های چند ملیتی به دنبال کشف این گزینه هستند.

“این پیامدهای قابل توجهی برای باز شدن IFSC برای خدمات پشتیبانی / پشتیبانی BPO و انتقال تمام مزایای IFSC به گروه های جهانی FS خواهد داشت. با این حال ، نیازی به گفتن نیست که مسائل همچنان ادامه دارد – تغییر از سرزمین اصلی به IFSC ، هزینه گام جدید ، مقایسه رژیم مالیاتی در زمین اصلی و IFSC – MAT در مقابل هیچ رژیم MAT ، “گفت یاشش آشار ، SKP.

کارشناسان صنعت گفتند که سه شرط اصلی وجود دارد که باید رعایت شود. ابتدا واحد باید منحصراً به خدمات گروه مالی خود بپردازد که در آن نهادهای خدماتی باید در حوزه های قضایی منطبق با گروه ویژه اقدام مالی مستقر شوند. ثانیاً ، خدمات پشتیبانی ارائه شده به گروه خدمات مالی آن باید به منظور انجام خدمات مالی در رابطه با محصول مالی باشد. و باید خدمات را فقط به نهادهای غیرمقیم ارائه دهد.