ادغام DBS: سهامداران Lakshmi Vilas Bank قصد دارند برای نابودی حقوق صاحبان سهام اقدام کنند

بمبئی: سهامداران بانک Lakshmi Vilas (LVB) قصد دارند حرکت تنظیم کننده را برای از بین بردن سهام خود در برنامه ادغام با DBS Bank India به چالش بکشند. در اعتراضات خود به بانک ذخیره هند (RBI) ، سهامداران تقاضای ارزیابی عادلانه و سهام در واحد جدید ادغام شده را دارند.

برخی از افراد دیگر مانند KR Pradeep مروج سابق نیز به دنبال یک فرآیند مناقصه جدید برای یافتن بهترین ارزش برای بانک هستند.

کلیه دارایی های این بانک ، از جمله سهام سهام Indiabulls Housing Finance (4.99٪) ، Srei Infrastructure Finance (3.34٪) ، Capri Global (3.82٪) و مالکیت مروج 6.8٪ ، و همچنین سهام در اختیار سرمایه گذاران خرده فروشی تعیین شده است. خاموش شود زیرا پیش نویس طرح ادغام می گوید که کل سرمایه پرداخت شده بانک حذف خواهد شد.

پرادیپ ، که به همراه شش مدیر دیگر توسط سهامداران در ماه سپتامبر از هیئت مدیره بانک برکنار شد ، گفت که او با اقدامات RBI مخالفت خواهد کرد و پیشنهاد مناقصه رقابتی برای بانک را ارائه می دهد که به گفته وی هنوز ارزش دارد.

LVB

مثل مصوبه ورشکستگی

“هیچ کاری در بانک وجود نداشت ، هیچ بحرانی وجود نداشت ، هنوز RBI پیش رفت و از قدرت نظارتی فوق العاده خود استفاده کرد. آنها این بانک را به طور رایگان به DBS می دهند بدون اینکه ارزش سهامداران را بدهند. برای ساخت بانک 100 سال طول می کشید تا DBS پرادیپ گفت: من پیشنهاد می كنم كه یك مناقصه رقابتی گشوده شود و حتی به سرمایه گذاران محلی فرصت داده شود كه برای بانك ارزش قائل شوند ، درست مانند آنچه كه دولت با فروش BPCL انجام می دهد.

گزینه های قانونی نیز روی میز است. اما شانس صدور رای مطلوب در دادگاه دشوار به نظر می رسد با توجه به اینکه RBI طبق بخش 45 قانون تنظیم مقررات بانکی از قدرت فوق العاده ای استفاده کرده است Shiju Veetil ، شریک ارشد ، IndiaLaw LLP ، گفت: “این اکنون مانند مصوبه ورشکستگی است. RBI از اختیارات قانونی خود استفاده کرده است. سهامداران می توانند به دادگاه مراجعه کنند اما احتمال موفقیت آنها تقریباً کم است.”

سونیل کانوریا ، نایب رئیس امور مالی زیرساخت Srei ، گفت که RBI به سرمایه گذاران هندی لطمه زده است تا از یک سرمایه گذاری خارجی حمایت کنند. “این یک بانک 100 ساله است که RBI در یک ظرف به یک نهاد خارجی اعطا کرده است. چرا سرمایه گذاران هندی با این نرخ سرمایه گذاری می کنند؟ هیچ تجزیه و تحلیل ارزش منصفانه وجود ندارد ، هیچ پروتکل دنبال نمی شود و تنظیم کننده فقط پیش رفته است و از اختیارات خود استفاده کرد. ما سهامداران کوچکی هستیم ، پس چه کسی به ما گوش خواهد داد؟ ” گفت کانوریا. Srei همچنین اعتراض های خود را به بانک مرکزی ارائه می کند.

پرادیپ افزود که این ادغام با تخفیف در حال انجام است و اگر ارزیابی های حق بیمه در نظر گرفته شود ، سهامداران موجود باید 30٪ سهام بانک را بدست آورند. وی گفت: “ما نظرات خود را به تنظیم كننده منتقل می كنیم و بسته به آنچه كه تنظیم كننده می گوید اقدامات دیگری انجام خواهیم داد.” RBI خواستار پیشنهادات و اعتراض به پیش نویس طرح تا ساعت 5 عصر 20 نوامبر شده است.

گاگان بانگا ، معاون رئیس جمهور گفت ، Indiabulls ، یک بار خواستگار LVB و بزرگترین سرمایه گذار سازمانی در بانک ، همچنین در حال رایزنی با هیئت مدیره خود برای تعیین روند اقدامات آینده است. پیشنهاد Indiabulls برای تصاحب LVB توسط RBI در سال 2019 رد شد. “ما در حال ارزیابی مراحل کار هستیم. چند روز فرصت داریم نظرات خود را به RBI ارائه دهیم. ما 100 کرور روپیه در بانک سرمایه گذاری کرده ایم و این براساس هنجارهای حسابداری که از آن پیروی می کنیم ، قبلاً به صفر رسیده است. ”

پیش نویس طرح ادغام اعلام شده توسط RBI در روز سه شنبه منجر به فروش گسترده سهام LVB در روز چهارشنبه شد با از دست دادن 20٪ از ارزش خود را به مدار پایین تر و پایان در RUB 12.45 در هر قطعه. Clix Capital ، آخرین خواستگار LVB ، اعتراف کرد که معامله DBS برای سپرده گذاران بانک یک قرارداد خوب است.

“ارزش سهام DBS بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما در اختیار داریم. آنها جیب های عمیقی دارند ، فشاری برای خروج از سرمایه گذاری ها ندارند ، نقدینگی بیشتری دارند و می توانند به شکلی که ما قادر به افزایش آن نیستیم. روی این معامله سخت کار کرد اما ما اکنون به آینده نگاه خواهیم کرد “. پرامود باهسین ، رئیس شرکت Clix Capital گفت. این ادغام DBS را به بزرگترین بانک خارجی از نظر شعبه در هند تبدیل خواهد کرد.

“ادغام پیشنهادی ثبات و چشم اندازهای بهتری را برای سپرده گذاران ، مشتریان و کارمندان بانک Lakshmi Vilas به دنبال یک زمان عدم اطمینان فراهم می کند. در عین حال ، ادغام پیشنهادی به DBL این امکان را می دهد تا پایگاه و شبکه مشتری خود را به ویژه در جنوب هند که روابط تجاری طولانی و نزدیک با سنگاپور دارد ، “DBS در بیانیه ای گفت.