اخبار هند: دنیا می بیند که هند برای جلوگیری از مشکلات ضد اعتماد فناوری 30٪ کلاه ایمنی را امتحان می کند

از واشنگتن تا پکن ، دولت ها در تلاشند تعادل مناسبی بین امکان نوآوری در فناوری و جلوگیری از خفه کردن رقبا توسط غول هایی مانند Google و Facebook Inc. اکنون هند در حال آزمایش چارچوبی برای فناوری مالی است که مطمئناً درسهایی را در سراسر جهان ارائه می دهد – موفقیت یا شکست.

روش منحصر به فرد این کشور ، تعیین محدودیت برای رقبای فین تک از همان ابتدا است: هیچ بازیکن نمی تواند بیش از 30٪ از کل معاملات پرداخت را بدست آورد. همچنین هر شرکتی مجبور است از بستر پرداخت باز هند استفاده کند و قابلیت همکاری را تضمین می کند تا پول بین بیش از 100 بانک سنتی و خدمات دیجیتال مانند Google Pay جابجا شود – همه اینها بدون کارمزد است.

این ساختار که در ماه نوامبر رونمایی شد ، به تنظیم کنندگان هند اعتماد به نفس برای تأیید یک سرویس پرداخت جدید از واتس اپ ، تلاش اولیه واحد فیس بوک برای فعال کردن پرداخت دیجیتال برای بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان را داد. گرچه واتس اپ بیش از 400 میلیون کاربر در هند دارد كه ممكن است این سرویس را پذیرفته باشند ، اما به دلیل محدودیت های دولت قادر به شكست دادن رقبا مانند قهرمان محلی پایتم نخواهد بود.

Dilip Asbe ، مدیر اجرایی شرکت ملی پرداخت های هند ، ائتلافی که توسط بزرگترین بانک های خرده فروشی کشور برای ایجاد و ایجاد ایجاد شده است ، گفت: “به نفع منافع عمومی ، ما از رویکرد” بردن همه “صرف نظر کردیم. نظارت بر زیرساخت ها گروه وی ثبت نام کاربران جدید را در یک شرکت داخلی یا خارجی متوقف می کند ، زیرا به 30٪ نزدیک شده است.

هند رویکرد روشمند خود را به عنوان راهی برای درست کردن امور از ابتدا جشن گرفت ، به ویژه پس از آنكه در آخرین لحظه تنظیم كنندگان چینی مداخله كردند تا آنچه را كه پیش بینی اولیه عمومی از طرف مورچه گروه بوده است ، از سرویس های دیجیتال پرداخت كنند نوآوری ها و محبوبیت فزاینده آنها ، اما در این حوزه تحت سلطه مورچه ، وابسته به شرکت Alibaba Group Holding Ltd. و Tencent Holdings Ltd.

این دوگانه در پرداخت دیجیتال به Tencent و Ant اجازه داد تا در زمینه های مجاور مانند وام و مدیریت ثروت گسترش یابد ، که این امر بخش سنتی بانکی را تهدید می کند و باعث ایجاد اختلال چشمگیر در پکن می شود. پیش بینی می شود که در هند ، بخش پرداخت دیجیتال تا سال 2023 به یک تریلیون دلار رشد کند و یک بستر جدید قدرتمند برای خدمات مالی اضافی ایجاد کند.

آرناو گوپتا ، تحلیلگر در تحقیقات فورستر ، گفت: “هر دو کشور خود را با بهترین روش ها برای یادگیری دیگران تثبیت کرده اند.” هند خود را به عنوان یک نمونه شایسته برای پرداخت دیجیتال قرار داده است ، اما جنبه های خدمات مالی وجود دارد که هنوز وجود ندارد ساده و دیجیتالی شده است. ”

از طرف دیگر ، چین بازار فین تک بالاتری است که بعداً رویکرد عملی کردن آن منجر به عوارضی شد. گوپتا گفت: “این رویكرد آرام باعث هزینه شد.”

نگرانی هایی که واتس اپ می تواند بر پرداخت ها در هند مسلط باشد ناشی از تعداد زیادی از افرادی است که برنامه را برای ارسال پیام ، تماس و اشتراک ویدیوها روشن می کنند – همه به 10 زبان مختلف هند. حتی فروشندگان کالسکه گوشه گوشه خیابان سفارش خدمات را می گیرند. “Aap whatsapp mein order bhej do” یا “سفارش خود را از طریق WhatsApp برای من ارسال کنید” ، یک اجتناب رایج است. گوگل و آمازون دات کام نیز دارای پایگاه های کاربری بسیار زیادی در کشور هستند.

سرویس فیس بوک ، نزدیک به سه سال در حالت آزمایشی ، ماه گذشته چراغ سبز برای گسترش یافت. در اوایل سال جاری ، فیس بوک 5.7 میلیارد دلار به Jio Platforms ، یک تجارت خدمات دیجیتال که توسط Mukesh Ambani ، ثروتمندترین و با نفوذترین تاجر هند تأسیس شد ، جبران کرد. آمبانی در آن زمان گفت ، خدمات تجارت الکترونیکی جیو با واتس اپ همکاری نزدیک می کند تا به بازرگانان و خریداران کوچک کمک کند یکپارچه معامله کنند.

مارک زاکربرگ ، بنیانگذار فیس بوک ، پس از دریافت این قانون اعلام کرد ، ارسال پول به همان راحتی ارسال پیام آسان خواهد شد. وی در یک پیام ویدئویی گفت: “ما آن را با استفاده از رابط پرداخت متحد هند ساخته ایم که پذیرفتن پرداخت را از طریق بسیاری از برنامه های مختلف برای هر کسی آسان می کند.”

هند دستور می دهد كه شركت ها از پلتفرم UPI آن استفاده كنند تا پرداخت ها در بین تمام سرویس ها از جمله سرویس های فیس بوك ، آمازون ، والمارت ، پایتم و هر شركت جدید ارسال شود. هزینه های صفر کاربر نیز لازم است.

ناندان نیلکانی ، معمار سیستم هویت بیومتریک هند که زیرساخت های پرداخت بر روی آن ساخته شده است ، گفت: “این شدت رقابت در پرداخت ها را افزایش می دهد.” “هند با تعیین صفر هزینه در جلوی راه و ایجاد سختگیری مدیریت ریسک در انتهای راه ، راه خود را نشان می دهد.”

هند در حال حاضر دومین پایگاه اینترنتی بزرگ جهان پس از چین با نیم میلیارد کاربر است و رشد آن بازیکنان جهانی مانند فیس بوک و آمازون را به خود جلب می کند. ویروس کرونا ویروس کرونا سرعت حرکت به سمت تجارت الکترونیکی و سایر خدمات آنلاین را تسریع می کند. Asbe از شرکت ملی پرداخت های هند گفت: پیش بینی می شود طی دو تا سه سال آینده تعداد معاملات پرداخت دیجیتال 15 برابر شود و به حدود یک میلیارد دلار در روز برسد.

سازمان وی هنوز در حال بحث در مورد سازوکارهای نهایی برای محدود کردن سهم بازار بازیکنان مختلف است. Asbe گفت: “ما جزئیات را پس از چند ماه پس از مشاوره صنعت ، آماده خواهیم کرد.”