اخبار نیمه هادی ها: طرح 52 میلیارد دلاری آمریکا در زمینه تولید نیمه هادی ها به سمت شکست پیش می رود.

در حال حاضر واضح است که قانون چیپس و علم – که شامل 52 میلیارد دلار هزینه برای صنعت نیمه هادی است – بعید به نظر می رسد که آنطور که در نظر گرفته شده است عمل کند. در واقع، شکست قریب‌الوقوع آن، کوچک‌ترین چیزهایی است که در رویکرد کنونی آمریکا برای ساختن چیزها اشتباه است.

این قانون که سال گذشته با حمایت دو حزبی تصویب شد، به منظور احیای ظرفیت تولید تراشه ایالات متحده بود. اگرچه آمریکا در طراحی تراشه های پیشرفته در جهان پیشرو است، اما سهم آن از تولید جهانی نیمه هادی ها از 37 درصد در سال 1990 به حدود 12 درصد کاهش یافته است. با توجه به اهمیت چنین تراشه هایی برای اقتصاد و به ویژه برای امنیت ملی – وزارت دفاع به حدود 1.9 میلیارد از آنها در سال نیاز دارد – می توان یک مورد کم و بیش منسجم برای یارانه ها ایجاد کرد که با احتیاط اعمال شود.

با این حال، صرف نوشتن چک هرگز کافی نبود. تولید تراشه در ایالات متحده هنوز 25 درصد بیشتر طول می کشد و تقریباً 50 درصد بیشتر از تولید در آسیا هزینه دارد. برای اینکه تولیدکنندگان مستقر در ایالات متحده حتی از راه دور رقابت کنند، تغییرات سیاستی قابل توجهی لازم است. همانطور که اوضاع پیش می‌آید، آنها با سه مانع جدی روبرو هستند – همه آنها توسط دولت ایجاد شده است.

مهمترین آنها تشریفات اداری است. از سال 1990 تا 2020، زمان مورد نیاز برای ساخت کارخانه های جدید تولید تراشه (به نام fabs) در ایالات متحده 38٪ افزایش یافت. مجوزهای قانون هوای پاک می تواند 18 ماه طول بکشد. بررسی قانون سیاست ملی محیط زیست به طور متوسط ​​چهار سال و نیم طول می کشد. ممکن است بیش از دوازده قانون فدرال دیگر، به علاوه انواع بی پایان ایالتی و محلی وارد عمل شوند. در هر مرحله باید با آژانس‌های بی‌شماری مشورت کرد و منافع محلی شنید. با این حال، تکنولوژی برای این مهمانی های چای بوروکراتیک ثابت نمی ماند. چنین تاخیرهایی فقط هزینه ها را افزایش می دهد، سرمایه گذاری خصوصی را کاهش می دهد و مانع از رقابت جدی تولیدکنندگان آمریکایی با رقبای خارجی می شود.

396880543بلومبرگ

چالش دیگر این است که ایالات متحده فاقد نیروی کار مورد نیاز برای این صنعت است، تا حدی به لطف سیستم مهاجرتی خراب. یک مطالعه نشان داد که ممکن است به 300000 کارگر ماهر بیشتر فقط برای تکمیل پروژه‌های بزرگ ایالات متحده در حال انجام نیاز باشد، چه رسد به پروژه‌های جدید. با این حال، تعداد دانشجویان ایالات متحده که به دنبال مدارک پیشرفته در این رشته هستند، برای 30 سال راکد بوده است. تعداد زیادی از دانش آموزان بین المللی در برنامه های مربوطه در مدارس ایالات متحده ثبت نام می کنند، اما سیاست فعلی ماندن و کار را برای آنها دشوار می کند. گونه‌ها نشان می‌دهند: کارخانه‌های جدید برنامه‌ریزی‌شده توسط اینتل و شرکت تولید نیمه‌رسانا تایوان، هر دو برای یافتن کارگران واجد شرایط در تلاش هستند.

396920475بلومبرگ

نگرانی نهایی سیاست است. شرکت‌هایی که امیدوارند بودجه قابل توجهی از قانون چیپس دریافت کنند، باید با مجموعه‌ای از قوانین جدید دولتی و پیشنهادات مشخص، که به نفع اتحادیه‌های کارگری، جمعیت‌شناسی مورد علاقه، «شریک‌های اجتماعی توانمند» و مواردی از این دست است، مطابقت داشته باشند. آنها همچنین باید آماده ارائه “سرمایه گذاری در جامعه”، “خدمات بسته بندی شده” کارکنان، دسترسی به “مراقبت از کودکان مقرون به صرفه، قابل دسترس، قابل اعتماد و با کیفیت بالا” و بسیاری موارد دیگر باشند. می توان در مورد شایستگی هر یک از این اهداف بحث کرد. اما پرورش مشاغل غیررقابتی با هزینه های جدید فلج کننده برای پیشبرد اهداف اجتماعی کاملاً نامرتبط به سادگی با هدف اعلام شده این قانون در تضاد است.

خبر خوب این است که اینها عمدتاً مشکلات قابل حل هستند. به عنوان یک شروع: برای سازندگان تراشه طبق قانون فدرال محیط زیست، معافیت‌های «سریع» صادر کنید – یا بهتر از آن، قانون را اصلاح کنید تا همه این پروژه‌ها را تسریع کنند و از دعاوی بیهوده جلوگیری کنند. افزایش ویزا برای کارگران ماهر، اولویت بندی متقاضیان دارای توانایی های STEM مورد نیاز، و معافیت فارغ التحصیلان خارجی با مدارک علمی پیشرفته از سقف تخصیص کارت سبز. رشته های پرهزینه و معکوس مرتبط با بودجه Chips Act را قطع کنید و بپذیرید که محل مناسب برای اجرای دستور کار مترقی کنگره است، نه شرکت های تصادفی.

چالش در اینجا بسیار فراتر از نیمه هادی ها است. سیاست های نادرست جاه طلبی آمریکا را در همه جبهه ها مختل می کند. اگر قانونگذاران بخواهند آنها را حل کنند – برای شروع دوباره ساخت – آنها نمی توانند پول بیشتری را از در خارج کنند. آنها باید کار سختی را که پیشرفت ملی ایجاب می کند انجام دهند.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.