اخبار بانکی: وامهای غیر عملکردی در بخش بانکی هند طی 12 تا 18 ماه آینده افزایش می یابد: S&P

دهلی نو: وامهای غیرفعال در بخش بانکی هند احتمالاً افزایش چشمگیری داشته و ممکن است طی 12 تا 18 ماه آینده تا 11 درصد از وام های ناخالص را جبران کند ، S&P Global Ratings روز سه شنبه گفت. طبق این گزارش ، بردباری “پنهان کردن” دارایی های مشکل بانک های هند ناشی از COVID-19 است و موسسات مالی احتمالاً پس از کاهش نسبت وام های غیر عملکردی (کل وام ها) به کل وام ها در سال جاری ، در حفظ حرکت با مشکل روبرو می شوند.

“S&P Global Ratings” “در حالی که موسسات مالی عملکرد بهتر از آنچه در سه ماهه دوم انتظار داشتیم را نشان می دهیم ، بیشتر این به دلیل مهلت قانونی شش ماهه وام است ، و همچنین به موجب رای دیوان عالی کشور بانک ها از طبقه بندی هر وام گیرنده به عنوان دارایی غیر عملکرد منع شده اند.” Deepali Seth-Chhabria تحلیلگر اعتبار گفت.

S&P در گزارش خود با عنوان “شکستگی های استرس در مitutionsسسات مالی هند” گفت که با توقف مهلت بازپرداخت وام که در 31 آگوست سال 2020 پایان یافته است ، NPL ها در بخش بانکی احتمالاً در 12 سال آینده 10-11 درصد از وام های ناخالص را جبران می کنند. -18 ماه ، از 8 درصد در 30 ژوئن 2020.

براساس S&P ، هزینه های اعتباری سیستم بانکی در سال جاری و سال آینده در 2.2-2.9 درصد افزایش خواهد یافت.

“ازسرگیری فعالیت اقتصادی ، ضمانت های اعتباری دولت برای شرکت های کوچک تا متوسط ​​و نقدینگی متشنج به کاهش استرس کمک می کند. برآوردهای NPL ما کمتر از قبلی است اما هنوز هم عقیده داریم که قدرت مالی بخش تا زمانی که بهبود پیدا نکند ، بهبود نخواهد یافت. در سال 2023 (پایان 31 مارس 2023) ”

طبق S&P ، 3-8 درصد وام ها می توانند بازسازی شوند.

بانک ها و شرکت های مالی غیر بانکی (NBFC) نیز ترازنامه های خود را تقویت کرده و پایه های سهام خود را تقویت کرده اند. همچنین بانک ها در حال ایجاد ذخایر و ایجاد ذخایر اضافی COVID بوده اند که از نظر ما باید به آنها کمک کند تا از خسارات مربوط به COVID صاف شوند.

“برای NBFC ما نرخ عملکرد بهبود یافته است. مانند بانک ها ، مجموعه ها برای NBFC افزایش یافته است. NBFC های سطح بالا از نقدینگی سیستم مازاد بهره مند می شوند ، همانطور که با کاهش شدید حق بیمه ریسک نشان داده شده است. با این حال شرکت های مالی ضعیف تر حق بیمه های بالاتر از خطر. ما انتظار داریم چنین قطبی در سال 2021 ادامه یابد. ”