اخبار اقتصادی چین: بهبود اقتصادی چین با خطرات ناشی از رکود تجارت جهانی مواجه است

بهبود اقتصادی چین در ماه مارس با اعتماد تجاری و بهبود بازار مسکن همراه بود، اما در بحبوحه تشدید آشفتگی بازار مالی، چشم‌انداز جهانی تیره‌تر شد.

آخرین شاخص کل بلومبرگ از هشت شاخص اولیه نشان داد که شتاب رشد از فوریه ثابت مانده است و شاخص کلی روی 4 باقی مانده است.

396857376بلومبرگ

بازگشایی چین پس از سه سال قوانین سختگیرانه همه گیر باعث افزایش اعتماد به نفس شده است و مصرف کنندگان بار دیگر رستوران ها و متروها را پر می کنند و مشاغل به حالت عادی باز می گردند. رکود بازار مسکن، که ضربه بزرگی به اقتصاد وارد کرده است، همچنین نشانه هایی از نزول را نشان می دهد، زیرا اخیراً فروش و قیمت مسکن افزایش یافته است.

با این حال، محیط جهانی همچنان نامشخص است، زیرا بانک‌های مرکزی به افزایش نرخ بهره برای مهار تورم ادامه می‌دهند و بحران بانکی نگرانی سرمایه‌گذاران را تشدید می‌کند. تضعیف اقتصاد جهانی به معنای کاهش بیشتر تقاضا برای صادرات چین است که در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

396855621بلومبرگ

اقتصاددانان شرط می‌بندند که بهبود هزینه‌های مصرف‌کننده باعث رشد چین در سال جاری می‌شود، که انتظار می‌رود طبق آخرین نظرسنجی بلومبرگ در سال جاری به 5.3 درصد برسد، در حالی که پیش‌بینی قبلی 5.2 درصد بود.

پیش‌بینی می‌شود رشد در سه ماهه دوم به 7.3 درصد برسد که سریع‌ترین سرعت در دو سال اخیر خواهد بود، که بیشتر به دلیل پایین بودن پایه مقایسه نسبت به سال گذشته است. بر اساس نظرسنجی Standard Chartered Plc، بالاترین سطح از جولای 2021 تا کنون. بانک گفت که در بخش خدمات، احساسات در بین مشاغل املاک، مالی و فناوری اطلاعات به شدت بهبود یافته است.

پس از کاهش رونق مخارج پس از بازگشایی، اعتماد برای مشاغل پذیرایی و اقامتگاه کاهش یافت.

396898031بلومبرگ

چندین شاخص به ضعف در اقتصاد اشاره کرد. داده های اولیه تجارت از کره جنوبی – فشارسنج برای تقاضای جهانی – رکود عمیق صادرات را نشان می دهد، به طوری که محموله ها در 20 روز اول ماه مارس به طور متوسط ​​23.1 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بر اساس داده های هفتگی انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودرو در چین در ماه مارس نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

ذخایر فولاد نیز در ماه مارس به طور پیوسته افزایش یافت که نشانه ای شوم برای تقاضا بود. این حتی در شرایطی است که حجم تولید برای تامین تقاضای ساخت و ساز قبل از کاهش احتمالی دستوری دولت در تولید سراسری آلیاژ به دلایل زیست محیطی افزایش می یابد.

شاخص های اولیه

بلومبرگ اکونومیکس با جمع‌آوری میانگین موزون سه ماهه تغییرات ماهانه هشت شاخص، که بر اساس نظرسنجی‌های تجاری یا قیمت‌های بازار است، قرائت کلی فعالیت را ایجاد می‌کند.

  • سهام خشکی عمده – شاخص CSI 300 سهام A-share فهرست شده در شانگهای یا شنژن (از طریق بسته شدن بازار در 25 ماه).
  • مساحت کل فروش خانه در چهار شهر ردیف 1 چین (پکن، شانگهای، گوانگژو و شنژن).
  • موجودی میلگرد فولادی مورد استفاده برای تقویت ساختمان (در 10000 متریک تن). کاهش موجودی کالا نشانه افزایش تقاضا است.
  • قیمت مس – قیمت نقطه ای مس تصفیه شده در بازار شانگهای (یوآن/تن متریک).
  • صادرات کره جنوبی – صادرات کره جنوبی در 20 روز اول هر ماه (تغییر سال به سال).
  • ردیاب تورم کارخانه – ردیاب Bloomberg Economics برای قیمت‌های تولیدکننده چینی (تغییر سال به سال).
  • اعتماد کسب و کار کوچک و متوسط ​​- نظرسنجی شرکت ها توسط استاندارد چارترد انجام شده است.
  • فروش خودروهای سواری – نتیجه ماهانه محاسبه شده از میانگین هفتگی داده های فروش منتشر شده توسط انجمن خودروهای مسافری چین.
ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.