اجازه دهید کسر مالیات شما به کیف پول شما اضافه شود

ELSS _-_ اینفوگرافی

پس انداز مالیاتی خود را به سرمایه های خود برگردانید

مانترا که مقدم بر هر برنامه سرمایه گذاری است – زود شروع کنید. بیشتر سرمایه گذاران شکار ابزارهای پس انداز مالیات را در پایان سال مالی شروع می کنند ، زمانی که ترس از مالیات آنها را درگیر می کند. سرمایه گذاری در ابزارهای پس انداز مالیات ، توجه و تحقیق را می طلبد. شروع زود هنگام می تواند به شما در انتخاب بهتر ، پس انداز مالیات با بازده بیشتر و سرمایه گذاری در بازده سرمایه گذاری کمک کند.

برنامه ریزی مالیاتی بازی هیچ کودکی نیست. به همین دلیل ، شما می توانید با مشاور مالی درگیر شوید که کل روند راهنمایی شما را انتخاب کند ، ابزار پس انداز مالیات را انتخاب کنید ، سرمایه گذاری کنید و سپس عملکرد را کنترل کنید تا مطمئن شوید که گمراه نمی شوید.

با تشکیل ترکیب مناسب سرمایه گذاری برای نمونه کارها ، می توانید درآمد بیشتری از مالیات معاف کرده و اطمینان حاصل کنید که بازده بهینه دریافت می کنید. بخش 80C قانون مالیات بر درآمد طیف گسترده ای از گزینه ها را ارائه می دهد که هر یک به نیاز دیگری متناسب است. با این حال ، یک طرح پس انداز مرتبط با حقوق صاحبان سهام (ELSS) به سرمایه گذاران مزایای مالیاتی همراه با ایجاد ثروت طولانی مدت از طریق مواجهه با حقوق صاحبان سهام را ارائه می دهد و با کمترین قفل در میان تمام ابزارهای پس انداز مالیات همراه است.

سرمایه گذاری در یک ELSS از طریق یک برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک (SIP) نه تنها جیب شما راحت تر است ، بلکه می تواند به طور متوسط ​​هزینه روپیه را نیز به همراه داشته باشد و به استفاده از قدرت ترکیب کمک کند. این استراتژی محتاطانه است زیرا خطر کاهش ناگهانی بازار را که باعث از بین رفتن پرتفوی شما می شود ، کاهش می دهد. SIP بدون توجه به نوسان سطح قیمت در بازار منجر به سرمایه گذاری مداوم می شود.

بیایید فرض کنیم که Rs است. مبلغ 1،50،000 موجود در بخش 80C صندوق تأمین مالی شما (PF) (در صورتی که کارمند حقوق و دستمزد باشید) در سال به مبلغ Rs است. 1000000 روپیه برای شما 50،000 برای سرمایه گذاری در سایر ابزارهای پس انداز مالیات.

با شروع یک SIP ماهیانه Rs. 3000 در یک صندوق ELSS می توانید کل مبلغ را در مدت 12 ماه پوشش دهید. این نه تنها باعث کاهش بار شما برای پس انداز سرمایه گذاری مالیاتی در پایان سال می شود بلکه به سود فوری ترکیب نیز کمک می کند!

گام بعدی

SIP ماهانه را در یک صندوق ELSS شروع کنید تا مزایای سه گانه داشته باشید – پس انداز مالیات ، سرمایه گذاری منظم و فرصتی برای استفاده از وجوه بالقوه سرمایه گذاری در بازار سهام.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

ابتکار آموزش و آگاهی سرمایه گذاران

سرمایه گذاران باید فقط با صندوق های سرمایه گذاری مشترک ثبت شده معامله کنند تا در وب سایت SEBI تحت عنوان واسطه ها / موسسات زیرساخت بازار تأیید شوند. برای جزئیات تکمیل فرآیند یک بار KYC (مشتری خود را بشناسید) ، تغییر جزئیات مانند آدرس ، شماره تلفن و غیره و تغییر مشخصات بانکی و غیره. برای رسیدگی به شکایات ، به سایت www.ltfs.com یا وب سایت SEBI www.scores.gov.in مراجعه کنید

سلب مسئولیت: این اطلاعات فقط برای اطلاعات عمومی است و به نیازهای خاص شخص خاصی که ممکن است این اطلاعات را دریافت کند توجه ندارد. L&T Investment Management Limited ، شرکت مدیریت دارایی صندوق سرمایه گذاری مشترک L&T یا هر یک از وابستگان آن. تضمین نمی کند / هیچ بازدهی را نشان نمی دهد / و هیچ گونه مسئولیتی در قبال ضرر ، هزینه ، شارژ متحمل شده توسط گیرنده نخواهد داشت. گیرنده باید قبل از سرمایه گذاری با مشاوران حقوقی ، مالیاتی و مالی خود مشورت کند. گیرنده این اطلاعات باید درک کند که گفته های ارائه شده در اینجا در مورد چشم اندازهای آینده ممکن است تحقق نیافته و به دست نیامده باشند.

سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترک در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک L&T