اتحادیه اروپا: هند از اتحادیه اروپا می خواهد تا طرح تجارت اعتبار کربن خود را به رسمیت بشناسد

هند از اتحادیه اروپا خواسته است تا طرح تجارت اعتبار کربن (CCTS) خود را به رسمیت بشناسد، زیرا این نگرانی وجود دارد که صادرات آهن، فولاد و آلومینیوم این کشور به این بلوک تحت نظارت بیشتر بر اساس مکانیسم تعدیل مرز کربن اتحادیه اروپا (CBAM) قرار خواهد گرفت. اکتبر.

مقامات آگاه به توسعه گفتند که این موضوع احتمالاً در یک نشست کلیدی در مورد CBAM در میان مقامات ارشد وزارتخانه های مختلف از جمله دارایی، بازرگانی و صنعت، فولاد و MSME و نمایندگان صنعت در روز سه شنبه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بر اساس مانور مالیاتی پیشنهادی اتحادیه اروپا، تولیدکنندگان فولاد غیر اتحادیه اروپا باید انتشار مستقیم و غیرمستقیم را گزارش کنند. این مکانیسم به مالیات 20 تا 35 درصدی بر واردات منتخب به اتحادیه اروپا از اول ژانویه 2026 تبدیل می شود. از آن تاریخ، واردکنندگان اتحادیه اروپا باید گواهینامه های CBAM را برای پوشش انتشار آلاینده های تولید محصولات فولادی وارداتی اعلام و خریداری کنند.

یکی از مقامات به ET گفت: “ما در حال صحبت با اتحادیه اروپا هستیم تا گواهینامه های خود را به رسمیت بشناسد. مذاکرات در حال انجام است.”

دولت گواهینامه های اعتبار کربن را – که هر کدام نشان دهنده کاهش یا حذف یک تن معادل دی اکسید کربن است – به نهادهای ثبت شده بر اساس ابتکارات آنها برای کاهش ردپای کربن صادر می کند.

هند از اتحادیه اروپا می خواهد تا طرح تجارت اعتبار کربن خود را به رسمیت بشناسد

هدف CCTS ایجاد چارچوبی برای بازار کربن هند است. هنوز به این طرح شکل نهایی داده نشده است.

این مقام مسئول گفت: طرح ما در حال آماده شدن است. “ما باید در مورد مسائل مربوط به معادل سازی و قیمت گذاری کربن و فرآیندهای شناسایی این سیستم ها بحث کنیم.”

کارشناسان گفتند شرکت های هندی باید آماده پرداخت مالیات بر مرز کربن تحت CBAM باشند

آجی سریواستاوا، یکی از بنیانگذاران اندیشکده اقتصادی GTRI، گفت: «مالیات به انتشار مستقیم و غیرمستقیم تعبیه شده در یک محصول بستگی دارد – هر چه میزان انتشار بیشتر، مالیات بیشتری داشته باشد.

دهلی نو قبلاً به سازمان تجارت جهانی (WTO) گفته است که اقدامات مرزی کربن به طور انتخابی برای “صنایع در معرض تجارت” مانند فولاد، آلومینیوم، مواد شیمیایی، پلاستیک، پلیمرها، مواد شیمیایی و کودها اعمال می شود. این منعکس کننده نگرانی های رقابتی اساسی است که چنین اقداماتی را هدایت می کند.

ایالات متحده همچنین قانون کاهش تورم را برای ایجاد صنایع فناوری سبز تصویب کرده است.

این مقام فوق گفت: “اتحادیه اروپا و ایالات متحده اینها را در مجامع چند جانبه می آورند. ما گفته ایم که محیط زیست و کار مسائلی غیرتجاری هستند و نباید در سازمان تجارت جهانی مورد بحث قرار گیرند.” این شخص افزود که مذاکرات دوجانبه با اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز در جریان است.

به گفته یک مقام دیگر، هند در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای مقابله با CBAM بوده است، از جمله راه‌هایی که می‌توان از طریق آن اقدام تلافی جویانه انجام داد، یا با طرح این موضوع در سازمان تجارت جهانی، یا گسترش حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.