آموزش سیم پیچی موتور الکتریکی فنی حرفه ای

در هنگام ترسیم دیاگرام گسترده باید برای حفظ تقارن گروه كلافهای سه تایی یا چهار تایی مجاور هم جا زده نشوند. زاویه ا لكتریكی بین دو شیار مجاور می شود شروع فاز اصلی از شیار 2 و شروع فاز دوم سیم پیچ راه انداز از شیار می باشد. اما قبل از شروع آموزش سیم پیچی موتور، با بازار کار این شغل آشنا می شویم. زاویه الكتریكی بین هر دو شیار برابر با می شود بنابراین شروع سیم پیچ راه انداز شیار خواهد شد. ضریب كوتاهی گام چنانچه در گام كسر مزایای آن بیان شد موتورها معمولا با گام كسری سیم پیچی می شوند و چون نیروی محركه از جمع برداری بدست می آید لذا كمتر از مقدار جبری آن خواهد شد و برای جبران این منظور ضریب كوتاهی گام را در محاسبه تعداد دور در نظر میگیرند و اگر درجه كوتاهی گام را بیان كند و زاویه الكتریكی بین دو را در سیم پیچی گام كوتاه نشان دهد ضریب كوتاهی گام بصورت زیر آنچه در گام كسری گفته شد نوشته می شود. برای موتورهای تك فاز مطابق آنچه گفته شد ابتدا جریان را از رابطه زیر تعیین و سپس قطر سیم مربوطه تعیین می شود.

ضریب كوتاهی گام را ضریب وتر تعیین می نامند كه طول وتر در گام كوتاه به طول قوس آن اگر تقسیم شود بدست می آید. در آخر امیدواریم که با خواندن مطالب فوق اطلاعات دقیق تر و کامل تری در رابطه با موتورهای تک فاز و سه فاز و چگونگی سیم پیچی آن ها کسب کرده باشید و در هنگام خرید این موتورها دچار سردرگمی نشده و انتخاب درست و معقولی داشته باشید. در صورتی كه استاتور یك موتور آسنكرون تنها با یك گروه كلاف سیم پیچی شود و بهیک منبع یك فازه اتصال یابد در این صورت یك میدان متغیر ایجاد می شود و بر عكس سیم پیچی سه فازه دیگر میدان دوار نخواهیم داشت. کمبود نیروی متخصص در زمینه سیم پیچی موتور و تخصصی بود کار سیم پیچی موتور از جمله دلایلی است که بازار کار این رشته تخصصی را بسیار درآمدزا کرده است. این آموزشگاه بایستی سرفصل های آموزشی جامعی داشته باشید و طی دوره به آموزش صفر تا صد سیم پیچی موتور تک فاز و سه فاز بپردازد، شیوه برگزاری کلاس بایستی به صورت عملی باشد، یعنی طی دوره به صورت عملی تمامی مراحل سیم پیچی اجرا شده و فرصت تمرین و کار عملی برای شما کارآموزان نیز فراهم گردد، از اساتید متخصص برای آموزش فراهم بهره بگیرد، پس از پایان یافتن دوره نیز همراه شما باشد و پشتیبانی مناسبی را به عمل آورد همچنین مدرک معتبری به شما ارائه دهد.

ما برای افرادی که به دنبال توسعه خود در صنعت تعمیر تلفن های هوشمند و تبلت ها هستند و یا به دنبال تکمیل منبع اصلی درآمد خود هستند ، بستری را فراهم کرده ایم تا به تخصص های لازم در این زمینه برسند. یکی از آموزشهای فردارس در زمینه تهویه مطبوع، آموزش آشنایی با سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی (چیلرهای توربوکر و دیگ های چگالشی) است که در ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه و در قالب دو درس تدوین شده است. بنابراین هنگام ثبت نام دوره های آموزشی سیم پیچی تنها به فاکتور قیمت توجه نداشته باشید و به ملاک هایی که در این بخش به آن اشاره شد توجه داشته باشید. اما نقشه سیم پیچی چیست؟ در مثالهای ذكر شده دو سوم كل شیارها به سیم پیچ اصلی و یك سوم شیارهای باقی مانده به شیارهای راه اندازی اختصاص داده شد اما در خیلی از موتورهای یك فاز تعداد شیارهای اصلی از دو سوم و تعداد شیارهای راه انداز از یك سوم كل شیارها بیشتر بوده و در نتیجه اجباراً تعدادی از شیارها به صورت دو طبقه پر می شوند در شیارهای دو طبقه می توان دو بازوی مربوط به كلافهای اصلی و یا دو بازوی مربوط به كلافهای فرعی را جای داد و یا اینكه یك بازو از كلاف راه انداز و یا تركیبی از حالتهای ذكر شده در هر شیار دو طبقه واقع شوند كه معمولا این شیارها دارای پهنا و عمق بزرگتر از تعبیه شیارها می باشند.

دقت کنید که موتور کولر شما ممکن است با موتوری که بررسی میکنیم تفاوتهایی داشته باشد، اما اصول سیم پیچی موتور کولر آبی تفاوتی ندارد و تفاوتها در شکل ظاهری موتور است. 4 بدست می آید كه با دانستن آن و دانستن نوع گروه دیاگرام گسترده مربوطه، به سیم پیچی اصلی را رسم می كنیم. در شكل زیر دیاگرام گسترده سیم پیچ راه انداز بهتنهایی نشان داده شده است. درصورت نداشتن دسترسی به پلاك موتور با تغییرات جدید ابتدا قدرت دریافتی استاتور را از فرمول زیر بدست می آوریم. مقاومت اهمی و مقدار کمی مقاومت سلفی در مدار یكی از سیم پیچها (سیم پیچ كمكی) اختلاف فاز لازم را بین جریانهای دو سیم پیچ بوجود می آورند. برخی از مشکلات نرم افزاری موبایل در مدت زمان کمی قابل عیب یابی و رفع هستند. اگر دوره را به صورت فشرده سپری کنید، در نهایت در مدت 2 ماه به یک کارورز نسبتاً خوب تبدیل خواهید شد. چنانچه در سیم پیچی ابتدا و انتهای یک کلاف، اختلاف فاز 180درجه الکتریکی رعایت گردد و نیروی محرکه القایی بازوهای رفت و برگشت کلاف ها جمع جبری شوند سیم بندی را گام کامل می گویند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کتاب آموزش سیم پیچی ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.