گمرک هند ممکن است بازرسی از کل واردات از چین در بنادر و فرودگاه ها را آغاز کند

افراد آشنا با این توسعه گفتند که گمرک هند می تواند 100 درصد چک محموله های وارداتی چینی را در بنادر انجام دهد که دلیل آن افزایش نگرانی های امنیتی پس از تنش در مرز است. این اقدام که احتمالاً هدف آن جلوگیری از واردات چین است ، می تواند منجر به تاخیر در ترخیص محموله ها شود.

با این حال ، دولت این اقدام را نادیده گرفت و اظهار داشت كه چنین دستورالعملی صادر نشده است و ظروف ممكن است بر اساس ارزیابی ریسك یا اطلاعات اطلاعاتی بالا باشد.

آنها گفتند ، چنای یکی از اولین بندرهایی است که چنین دقیق تری در مورد واردات چین انتخاب کرده است ، افزودند که این احتمال وجود دارد که به تمام بنادر اصلی گسترش یابد.

روز دوشنبه در بیانیه انجمن کارگزاران گمرک چنای گفت: “دستورالعمل داخلی از گمرک به همه متولیان حمل و نقل کالا از جمله ترمینال بندری ، فرودگاه و همه ایستگاه های حمل و نقل گمرکی برای نگهداری همه محموله هایی که از چین منشأ گرفته اند وجود دارد.” “این در همه مکانهای هند غالب است … بنابراین ممکن است تاخیر در ترخیص از همه بنادر / CFS / فرودگاهها وجود داشته باشد.”

در حال حاضر ، 70٪ از کل واردات پس از ثبت صورتحساب از کانال سبز عبور می کند. این اتفاق می افتد بصورت آنلاین با کمی دشواری یا بدون مشکل. فقط 30٪ مورد بررسی قرار می گیرد. معاینه فیزیکی شامل تطبیق توضیحات با بارنامه است ، اینکه آیا کالاها به درستی ارزیابی شده اند – زیرا ممکن است این محصولات کم ارزش شوند – و آیا واجد شرایط معافیت از حقوق هستند. آخرین حرکات ، به خصوص به دلیل کمبود نیرو به دلیل ویروس کرونا ، ترخیص را به تأخیر می اندازد. در بسیاری از موارد ، کالاها باید در حضور واردکنندگان برای بررسی باز شوند.

نمودار

پیشنهاد تغییر واردات چین به بنادر غربی

آگاهان صنعت گفتند بندر چنای دروازه کلیدی برای قطعات و تجهیزات مخابراتی برای بسیاری از شرکت های چینی فعال در این کشور است. این بندر همچنین یک بندر اصلی برای واردات قطعات خودرو از چین است.

یکی از این افراد گفت که هیچ دستورالعمل رسمی برای جلوگیری از ترخیص کالا وجود ندارد اما واردکنندگان نتوانسته اند از رهاسازی محموله ها اطمینان حاصل کنند. یک متخصص صنعت گفت: “به واردکنندگان گفته شده است که محموله ها باید برای Covid-19 با روش های لازم بررسی و ضد عفونی شوند.”

شخص دیگری محرمانه از تحولات گفت: “معاینه 100٪ بدنی به معنای تأخیر در ترخیص است.”

این صنعت با گیر افتادن چندین محموله ، صنعت را به هم ریخت و باعث شد برخی از واردکنندگان این موضوع را با مسئولان گمرک محلی در میان بگذارند.

صنعت صحبت کرد

بررسی دستی همه اقلام این است که “صنعت را بخوبی آلوده می کند ، به وارداتی آسیب می رساند که نه فقط برای تولید داخلی بلکه برای صادرات خارج از هند نیز حیاتی است” ، گفت: پانکاج موهیندرو ، رئیس انجمن سلولی و الکترونیک هند (ICEA) )

لاوا ، فاکسکان ، اوپو ، ویوو ، فلکسونیکس و اپل از اعضای این انجمن هستند. یک مقام ارگان صادراتی گفت: “مقامات اطمینان داده اند که موضوع به زودی حل خواهد شد.” یک مدیر ارشد یک تولید کننده قرارداد الکترونیکی گفت که بررسی ها روز دوشنبه فشرده بود و محموله هایی که تصویب شده بودند فراخوانده و بررسی شدند. فرد گفت: “بعد از ظهر (سه شنبه) مردم ما محموله ها را آزاد می کردند.”

دولت اعلام کرد که به بندرها دستور توقف حمل و نقل از چین را نداده است اما اذعان داشت که برخی از کانتینرها می توانند در این کشور بلند شوند. یک مقام دولتی در پاسخ به پرسش از طرف مقامات دولتی گفت: “هیچ سفارشی به صورت شفاهی یا کتبی از طریق گمرک یا شورای مرکزی مالیات های غیرمستقیم و گمرک (CBIC) به هیچ بندری برای منع یا عدم پذیرش کانتینرها از چین صادر نشده است.” ET “اگر در بعضی موارد ، برخی از ظروف نگه داشته می شوند ، بنابراین آنها برای ورودی اطلاعات و بر اساس ارزیابی ریسک ، به عنوان یک تمرین معمول هستند.”

“بررسی های تولید شده توسط سیستم”
مقامات گمرک نگرانی در مورد ترخیص کالا را کاهش دادند. یک مقام ارشد گمرک چنای گفت: “بررسی های تولید شده در سیستم ادامه دارد.” “انجام آن برای هر کانتینر یک تمرین بسیار طولانی است.”

روزانه حدود 300-500 قبض از چین در گمرک چنای ترخیص می شود ، که عمده ای از تعداد کلی آن است. این مقام مسئول افزود: اگر محموله ها متوقف شوند ، می تواند منجر به خفه شدن بنادر و تأخیر در رسیدن کالا شود.

رفع موانع

این دیدگاه در حال رشد در دولت وجود دارد كه ترخیص واردات چین فقط از بنادر ساحل غربی مجاز است ، اما تاكنون تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

هند در حال چشم انداز اقدامات متعددی برای محدود کردن وابستگی به کالاهای چینی ، به ویژه کالاهای غیر ضروری است. این اقدام به عنوان بخشی از انگیزه اعتماد به نفس در حال انجام است ، اما پس از تنش های مرزی ، جنب و جوش بیشتری پیدا کرده است.

تجارت دو جانبه هند و چین در سال مالی 19 / 87.1 میلیارد دلار بوده است – هند كالاهایی به ارزش 16.8 میلیارد دلار صادر كرد در حالی كه واردات به 70.3 میلیارد دلار افزوده شد كه این امر با کسری تجاری 53.6 میلیارد دلاری بود. تلاش ها برای کاهش این کسری نتیجه ای نداشته است.

وی افزود: “یكی از عواقب Covid-19 افزایش محلی سازی است و بسیاری از كشورها روی آن تمركز می كنند. هند نیز از این قاعده مستثنی نیست. ”گفت Ajay Sahai ، مدیر كل FIEO.

“صنعت را در حلقه خود نگه دارید”

کارشناسان گفتند که تغییرات سیاست باید به صنعت ابلاغ شود. بیپین گفت: “واردكنندگان باید از تصمیم سیاست ، در صورت وجود ، در مورد بندر احتمالی واردات و مراحل ترخیص آگاهی داشته باشند ، زیرا تعدادی از این محصولات از بندر چنای از چین وارد می شوند كه بخش عمده ای از مراكز تولید را در اختیار شما قرار می دهد.” ساپرا ، شریک ، EY.

مردم با اطلاع از این موضوع ، تصمیم برای انجام معاینه و ارزیابی كامل فیزیكی در اسكله ها و سوله ها در فرودگاه ها به دنبال 100٪ بررسی واردات چینی است كه توسط نهاد مالیاتی غیرمستقیم اوج معرفی شد.