گمرک ترخیص محموله های چینی گیر افتاده را آغاز می کند

دهلی نو: گمرک هند ترخیص محموله هایی از مبدا چینی را که طی 10 روز گذشته پس از تشدید تنش های مرزی در بنادر گیر کرده بودند ، آغاز کرد. محموله ها از روز چهارشنبه پس از چندین نماینده توسط نهادهای مختلف صنعت در وزارتخانه های مختلف از جمله دارایی ، تجارت و صنعت ، مواد شیمیایی و کود و MSME و همچنین دفتر نخست وزیر (PMO) شروع به حرکت کردند.

India Inc به دلیل تأخیرها به روند عادی سازی که از 1 ژوئن با Unlock 1.0 آغاز شده بود ، از PMO درخواست کرده بود. صنعت هند تا حد زیادی به ورودی های کارخانه های خود از چین متکی است و توسعه باعث ایجاد اختلال در تولید می شود.

یک مقام دولتی به ET گفت: “اکنون کالاها ترخیص می شوند … همه بنادر بدون 100٪ بررسی فیزیکی در حال ترخیص هستند.” وی گفت: محموله هایی که تا 30 ژوئن برای آنها اسناد ثبت شده است ، در این مرحله پاکسازی می شوند و در قبض قبض های ارسالی پس از آن هیچ تماسی گرفته نشده است.

ETM-1-02072020

لیست کالاهای اعطا شده به گمرک

مقامات انجمن کارگزاران گمرک در دهلی نو ، چنای و بمبئی این پیشرفت را تأیید کردند.

با این حال ، تصدیق برای واردات توسط شرکت های آمریکایی و کره جنوبی حتی پس از 30 ژوئن ادامه خواهد داشت ، یک فرد با دانش از توسعه گفت. مقامات گفتند لیستی از شرکت ها برای ترخیص محموله های خود بدون چک فیزیکی در اختیار مقامات گمرکی قرار گرفته است.

مقامات گمرکی هند در همه بنادر و ایستگاه های حمل و نقل گمرکی از 22 ژوئن ، صدور چک های فیزیکی برای کلیه واردات چین را اجباری کردند و مجوزها را متوقف کردند. در حالی که هیچ دستورالعمل رسمی برای این منظور وجود نداشت ، مقامات گفتند که بررسی ها بر اساس هشدارهای اطلاعاتی در مورد مواد مخدر در حال انجام است.

این تمرین در چنای آغاز شد ، که بخش عمده ای از تجهیزات مخابراتی چینی را علاوه بر تجهیزات پزشکی و اجزای خودکار وارد هند می کند و به زودی به سایر بنادر گسترش می یابد. این حرکت ، بلافاصله پس از حادثه مرزی ، توسط ناظران صنعت به عنوان سیگنالی از سوی دولت به صنعت برای تنوع بخشیدن به میزان عرضه خود تلقی شد.

ابتدا آرامش برای شرکت های آمریکایی مانند اپل ، دل ، HP و سیسکو و همچنین سامسونگ کره جنوبی مجاز بود. این مورد بعداً به واردکنندگان مواد فعال دارویی نیز تعمیم یافت.

یک فرد آشنا با توسعه گفت: به احتمال زیاد این آرامش ها برای محموله ها پس از 30 ژوئن نیز ادامه خواهد داشت. چک های فیزیکی ممکن است برای صنعت دشوار و هزینه بر باشد زیرا کالاها در فرآیند بسته بندی مجدد آسیب می بینند. هند در دوره 20 آوریل تا فوریه سال مالی 20.4 کالایی به ارزش 62.4 میلیارد دلار از چین وارد کرد در حالی که در سال مالی 19.3 میلیارد دلار 70.3 میلیارد دلار بود.