گزارش می گوید ، مجموعه وام های NBFC در سه ماه سپتامبر بهبود یافته است

یک آژانس رتبه بندی روز سه شنبه اعلام کرد ، وام دهندگان غیر بانکی در سه ماه سپتامبر شاهد افزایش خوبی در بازده وام ها بوده اند.

ایکرا در گزارشی گفت ، افزایش مقررات به شرکت های مالی غیربانکی (NBFC) در برابر عدم قطعیت های فزاینده کمک می کند و افزود که چنین ارگان هایی حدود 50 درصد ذخیره بالاتر در 3.1 درصد دارایی های تحت مدیریت (AUM) دارند. در مقایسه با 2 درصد در دوره قبل.

بیشتر شرکت ها بازدهی را برای جمع آوری بین 85-95 درصد در ماه سپتامبر گزارش کرده اند ، در حالی که 70 درصد در ماه آگوست و 65 درصد در ماه جولای برای شرکت های مالی غیر بانکی گزارش شده است. برای شرکت های مالی مسکن (HFC) ، همین میزان در ماه آگوست 81 درصد و در جولای 78 درصد بود.

رئیس بخش Icra برای رتبه بندی بخش مالی گفت: “این بهبود تا حدی به دلیل بسته شدن مهلت قانونی وام برای وام گیرندگان به دلیل اختلالات COVID-19 است و با توجه به این واقعیت که مجموعه ها در ماه آخر این سه ماه نسبت به ماه های دیگر بیشتر است.” ، AM کارتیک ، گفت.

این آژانس گفت که مهلت قانونی شش ماهه به نفع وام گیرندگان بود ، که با بهبود جریان های نقدی به دلیل کاهش محدودیت های قفل و از سرگیری فعالیت های اقتصادی در سه ماهه دوم (دوره جولای – سپتامبر) ، کمک بیشتری به این وام ها کرد.

بازخورد اولیه نشان می دهد که بازدهی جمع آوری در اکتبر 2020 مشابه یا به مراتب بهتر از سطح ماه سپتامبر است ، افزود: بیشتر بازیکنان تجدید ساختار وام را در حدود 5-6 درصد نشان داده اند ، که کمتر از تخمین های Icra برای 5-10 درصد است .

در حالی که بازسازی کمتر از حد انتظار انتظار استرس پایین تری را از بازیکنان نشان می دهد ، بازده جمع آوری هنوز حدود 15-15 درصد کمتر از سطح قبل از COVID است.

دارایی های غیرفعال / دارایی های GS3 (ناخالص مرحله 3) از سپتامبر 2020 ، برای دستور دیوان عالی کشور در مورد طبقه بندی NPA تعدیل نشده است ، پس از سه چهارم کاهش را ثبت کرد ، زیرا توقف طولانی مدت جریان رو به جلو را به سطل های سخت تر وام های معوقه محدود می کند برای بیش از 90 روز ، آن را گفت.

این کاهش عمدتا در بخشهای خرده فروشی-NBFC با کمک بازیافتها / مصوبات صورت گرفت ، در حالی که بازپرداختهای HFC به دلیل چسبندگی دارایی و استرس مداوم در وام در برابر دارایی (LAP) و مواجهه مالی شرکتهای بزرگ / ساخت و ساز ، ثابت مانده است.

به گفته پیش رو ، پیش بینی می شود که لغزش ها از آنجا که اکثر بخش های وام گیرنده ، از جمله امور مالی وسایل نقلیه ، مشاغل کوچک ، املاک و مستغلات ، اعتبار شرکت ها و سرمایه های خرد ، به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفته اند ، اما افزود که لغزش ها کمتر از حد انتظار است.

با توجه به قرار گرفتن در معرض فروش عمده ، NBFC AUM ها در FY21 با 2-4 درصد منقبض می شوند – شرکت ها / املاک و مستغلات به طور مداوم در حال کاهش هستند ، در حالی که انتظار می رود NBFC AUM خرده فروشی تا 1.5 درصد رشد کند. HFCs در FY21 رشد 5-8 درصدی را شاهد خواهد بود.

آژانس با حفظ چشم انداز منفی خود در این بخش گفت: “به طور كلی انتظار می رود رشد غیر بانكی در دوره مالی بعدی مجدداً احیا شود ، در پایه پایین تر و روند افزایشی تقاضا.”