کاهش واردات ، متوسط ​​نفت خام برای کمک به ارسال 0.4٪ مازاد حساب جاری ، اولین بار از سال مالی 04: مطالعه

بمبئی: بر اساس گزارشی ، برای اولین بار از سال مالی 04 ، اقتصاد قرار است مالی فعلی را با مازاد حساب جاری 0.4 درصد تولید ناخالص داخلی ، که با کاهش واردات و قیمت خام تقویت می شود و صادرات بهتر منجر نمی شود ، ببندد.

طبق آخرین اطلاعات بانک ذخیره ، بعد از گذشت سه ماهه ، اقتصاد در سه ماهه ژوئن با 0.1 درصد یا 600 میلیون دلار مازاد حساب جاری حاشیه ای را تجربه کرد. در مقابل کسری 4.6 میلیارد دلار یا 0.7 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال مالی 19.

برای مالی 2020 ، CAD از 2.1 درصد در سال مالی 19 به 0.9 درصد تولید ناخالص داخلی بهبود یافت.

“برای اولین بار از سال مالی 04 ، اقتصاد قرار است مازاد حساب جاری 0.4 درصدی تولید ناخالص داخلی را در سال مالی 21 به ثبت برساند by منجر به ضعف تقاضای داخلی و پایین آمدن قیمت های نفت خام منجر به سقوط واردات می شود تا بهبود صادرات ، “Tanvee Gupta Jain ، اقتصاددان خانه در UBS Securities India در یادداشتی گفت ، بدون تعیین مقدار اضافی در آن سال.

طبق RBI ، در سال مالی 04 ، این کشور مازاد حساب جاری را با 10.6 میلیارد دلار وارد كرد كه 1.8 درصد تولید ناخالص داخلی آن سال بود.

با این حال ، وی اضافه کرد که روند مازاد برای مدت طولانی ادامه نخواهد یافت زیرا افزایش قیمت نفت خام ، بهبود تدریجی تقاضای داخلی و فقط بهبود متوسط ​​صادرات روند معکوس را ایجاد می کند.

وی گفت: “ما برآورد می کنیم که حساب جاری در کسری 0.3 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال مالی 22 تغییر کند ، که همچنان پایین تر از محدوده پایدار و رشد ناخالص داخلی زیر روند است.”

بانک ذخیره هند اظهار داشت: مازاد حساب جاری در درجه اول به دلیل کسری تجاری کمتر بود که 35 میلیارد دلار بود و افزایش شدید خالص دریافت های 35.6 میلیارد دلاری.

RBI گفته بود که دریافت های خالص خدمات در سه ماهه گذشته به 22 میلیارد دلار افزایش یافت ، به دلیل افزایش درآمد خالص از خدمات رایانه ای و مسافرتی ، با اضافه کردن نقل و انتقالات خصوصی ، عمدتا حواله ها ، 14.8 درصد جهش کرد و به 20.6 میلیارد دلار رسید.

جین همچنین در مورد حواله ها هشدار داد – جایی که هند با 76 میلیارد دلار یا 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی در سال مالی 20 بزرگترین گیرنده است – امسال 25 درصد سقوط می کند.

“به جلو ، کاهش شدید قیمت های نفت خام بر رشد شورای همکاری خلیج فارس تأثیر می گذارد ، که 62 درصد ورودی حواله به کشور را تشکیل می دهد.

“طبق تجزیه و تحلیل ما ، هر 10 درصد کاهش قیمت نفت در بلندمدت 7 درصد حواله را کاهش می دهد. به همین ترتیب ، چشم انداز ضعیف اقتصادی ایالات متحده می تواند بر اشتغال / درآمد مهاجران و در نتیجه حواله ها تأثیر منفی بگذارد. بر این اساس ، ما انتظار داریم انتقال خصوصی کاهش می یابد و به 55-60 میلیارد دلار FY21 کاهش می یابد 25 درصد نسبت به سال مالی 20 ، “جین گفت.

او گفت ، کسری حساب جاری بدون احتساب حواله ها 101 میلیارد دلار یا 3.5 درصد از تولید ناخالص داخلی بالا بود ، در حالی که بدون این انتقال در سال مالی 20 ، در مقابل 25 میلیارد دلار یا 0.9 درصد از تولید ناخالص داخلی بود.

وی با بیان اینکه روپیه بیش از نرخ موثر واقعی ارز معامله می شود ، گفت که این باید 69-72 باشد. یک ارز زمانی که برای دیفرانسیل بهره وری تنظیم شود ، از ارزش عادلانه خود معامله می کند.

“بهبود موقعیت خارجی و تضعیف دلار منجر به این شده است که روپیه با وجود فشار آوردن اقتصاد به بدترین رکود اقتصادی ، از پایان ماه مارس در محدوده 74.5-77 همچنان محدود باشد.

“روپیه با توجه به نرخ واقعی موثر ارز و تعدیل اختلاف بهره وری با شرکای تجاری ، روپیه از ارزش تعادل گذشته است و ارزش منصفانه آن باید در محدوده 69-72 باشد ، اگر نه برای استهلاک ناشی از سیاست ، “وی گفت ، افزودن احتمال سقوط سرمایه گذاری مستقیم خارجی و سایر ورودی های غیر مستقیم خارجی به خطرات افزوده است.

اما حمایت از روپیه ذخایر بالای فارکس در بیش از 518 میلیارد دلار است که اکنون پنجمین منبع در جهان است که پوشش واردات را برای بیش از 15 ماه ارائه می دهد.

با بیش از 518 میلیارد دلار ، ذخایر 86 درصد بدهی خارجی را پوشش می دهد ، در حالی که در سال مالی مالی 148 68 درصد بود ، اما در مالی سال مالی زیر 138 درصد بود. پوشش واردات ذخایر بیش از 15 ماه است ، بسیار بهتر از هفت ماه FY13 که روپیه در بدترین حالت بود و 14.4 ماه در FY08.