پشتیبانی بودجه سالانه 2500 کرون روپیه برای حمایت از پرداخت های بدون پول از طریق BHIM-UPI: گزارش

در گزارشی که توسط IIT-بمبئی تهیه شده است ، دولت برای حمایت از پرداخت های بدون پول از طریق BHIM-UPI نیاز به حمایت سالانه بودجه 2500 کرور دارد.

این گزارش با اشاره به اینکه مصرف کنندگان معمولاً باید هزینه های راحت پرداختی را که از طریق حالت دیجیتال پرداخت می شود بپردازند ، گفت: “RBI باید از ایجاد محیطی که در آن برای پرداخت های آغاز شده توسط بازرگانان (توسط بانک های متصرف / تجمع کننده پرداخت) به نمایندگی از بازرگانان) ، بانک های تملک کننده (PA) از مصرف کنندگان هزینه می گیرند. ”

این گزارش گفت که روش IRCTC برای ارائه تخفیف های صریح برای پذیرش پرداخت از طریق BHIM-UPI باید توسط بازرگانان برجسته تجارت الکترونیکی آمازون ، Flipkart ، Zomato ، Swiggy ، Airtel و Makemytrip تقلید شود.

گزارش افزود: “این حجم BHIM-UPI را افزایش می دهد”.

گزارش تهیه شده توسط گروه ریاضیات ، انستیتوی فناوری هند – بمبئی ، پیشنهاد می کند که “یک بودجه سالانه با مبلغ 2500 کرور روپیه سالانه از یک طرف BHIM-UPI را پشتیبانی می کند و از طرف دیگر پس انداز قابل توجهی در مدیریت وجه نقد به شما می دهد. ”

این هندی ها به عنوان یک روش ساده و کارآمد برای پرداخت مبتنی بر تلفن های هوشمند ، BHIM-UPI را مانند ماهی به آب منتقل کرده اند و افزود که سایر روش های پرداخت دیجیتال هیچ رقابتی با BHIM-UPI ندارند.

فقط در نوامبر 2020 بیش از 221 کرور Rs معامله BHIM-UPI انجام شده است.

با تکمیل اطلاعات بیشتر BHIM-UPI ، بانک ها و ارائه دهندگان سیستم برای حفظ عملکرد خود از نظر قدرت و کارآیی مجبور به سرمایه گذاری بیشتر در جهت ارتقا towards زیرساخت ها و امنیت خود ، ایجاد نوآوری های محصول (R&D) و آگاهی بیشتر در بین مردم هستند. هندوستان

به گفته این نهاد ، هزینه های توسعه و ارتقا دارایی Lite BHIM-UPI ، یک گزینه دیجیتالی مناسب برای پول نقد ، باید به عهده دولت و RBI باشد.

“نامه و روحیه مندرج در مقررات RBI مبنی بر اینکه هزینه های MDR به طور مستقیم یا غیرمستقیم به مشتری منتقل نمی شود ، باید RBI را راهنمایی کند تا از مصرف کنندگان نهایی برای معاملات کارت بدهی که در IRCTC انجام می شود ، محافظت کند.

در این گزارش آمده است: “RBI باید ارزیابی کند که چرا بانک کوتاک ماهیندرا و بانک ICICI نیازی به بازپرداخت مبالغ شارژ ناعادلانه معاملات کارت بدهی ندارند که توسط آنها در IRCTC خریداری شده است؟”

با توجه به هرج و مرج موجود که در تدوین سیاست های سیستم های پرداخت وجود دارد ، به نفع سیستم های پرداخت کشور ، ممکن است برای دولت مناسب باشد که در “لایحه سیستم های پرداخت و تسویه حساب ، 2018” که ادغام و اصلاح قانون مربوط را پیشنهاد می کند ، تجدید نظر کند. به پرداخت ها