پرونده 2G: Delhi HC junks به چالش کشیدن قانونی بودن درخواست تجدید نظر CBI علیه A Raja و دیگران می پردازد

دهلی نو: دادگاه عالی دهلی ، روز دوشنبه ، در مورد تردید در مورد تصمیم دولت مرکزی که اجازه داده شده بود به دفتر تحقیقات مرکزی (CBI) برای تجدیدنظر در برابر تبرئه وزیر سابق مخابرات A Raja و دیگران در رسوایی 2G.

با حمایت از روند تصمیم گیری دولت ، دادگاه عالی اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر توسط CBI پس از طی مراحل قانونی ارائه شده است. دادگاه مشاهده کرد که دولت موظف نیست نامه های تأیید را برای ثبت درخواست تجدیدنظر در پرونده ثبت کند.

طرفین درگیر در رسوایی تخصیص طیف 2G در دادگاهی عالی درخواست خود را به کپی نسخه ای از حکم دولت مرکزی منتقل کرده اند که مجوز آن به CBI اعطا شده است تا علیه تبرئه افرادی که ادعا می شود در رسوایی طیف 2G تجدید نظر کرده اند ، تجدید نظر کند. دادگاه عالی درخواست ها را رد کرد.

همانطور که ماه گذشته توسط ET گزارش شده بود ، وكیل دادگستری اضافی Sanjay Jain با بیان اینكه دستور فوق فقط برای مطالعه انحصاری دیوان می تواند در یك دادگاه مهر و موم شده تولید شود ، مخالفت كرده بود.

جین در 5 اکتبر استدلال کرده بود که درخواست تجدیدنظر “مطابق با قانون” است و این حکم را نمی توان با طرف های درگیر به اشتراک گذاشت. جین این دستور را یک دستور اداری و یک مسئله خانه داری نامیده بود.

در یک توسعه مرتبط دادرس Brijesh Sethi ، که قرار است در 30 نوامبر بازنشسته شود ، تجدیدنظر در دادگاه خود را آزاد کرد. طبق دستورالعمل رئیس دادگاه عالی دهلی ، درخواست های تجدیدنظر قبل از یک میز دیگر ذکر می شود.

در تاریخ 29 سپتامبر ، دادگاه عالی دهلی درخواست های اداره مرکزی تحقیقات و اجرای احکام را برای رسیدگی زودهنگام به تجدیدنظر در اعتراض به برائت از یک راجا و دیگران در رسوایی تخصیص طیف 2G که در سال 2017 تبرئه شدند ، مجاز دانست.

دادگاه دستور داده بود كه تجدیدنظر خواهی از 5 اكتبر به صورت روزمره مورد رسیدگی قرار گیرد. طرفین درگیر در پرونده اختصاص طیف 2G با برنامه (های) منتقل شده توسط CBI و ED مخالفت کرده بودند.

با اجرای این دستور ، دادگستری Brijesh Sethi اظهار داشت: “نظم قضایی از قاضی می خواهد كه وظیفه خود را انجام دهد و نباید تسلیم بدبینی شود و از او انتظار نمی رود كه آرام با قلم بنشیند و بگوید كه موارد زیرا حجم رکورد بسیار زیاد است و مدت زمانی که وی در اختیار دارد محدود است. حماقت خواهد بود که تلاشی نکنید و بیکار بنشینید و از وظیفه خود چشم پوشی کنید ».

دادگاه با یافتن نیروی کمی در بحث مطرح شده توسط طرفین مبنی بر اینکه به دلیل Covid-19 ، رسیدگی مجازی به تجدید نظر خواهی تلاش و اسناد زیادی را به دنبال خواهد داشت ، دادگاه اعلام کرد “در این عصر پیشرفته فناوری ، روشهای ارتباطی سریع و م throughثر از طریق که افراد می توانند به راحتی وصل شوند ، حتی اگر در مسافت های طولانی نشسته باشند. از آنجا که این فناوری پیشرفت کرده است ، پذیرفتن مطالبی که از نظر ماهیت حجیم نمی توانند توسط کنفرانس ویدئویی قابل استدلال یا شنیدن باشند دشوار است “.