هیئت پارلمانی به رهبری ششی ثارور برای بحث درباره آمادگی 5G هند با تلفن در تاریخ 27 اکتبر

کلکته: یک کمیته دائمی پارلمانی در زمینه فناوری اطلاعات هفته آینده با شرکت های بزرگ Big 3 – Reliance Jio Infocomm ، Bharti Airel و Vodafone Idea – دیدار خواهد کرد تا آمادگی هند را برای استقرار فناوری باند پهن سریع “نسل پنجم” یا 5G ارزیابی کند.

این هیئت به سرپرستی نماینده کنگره ، ششی ثارور ، در 27 اکتبر جلسه ای را با شرکت های برتر مخابراتی برای بررسی آمادگی 5G هند تشکیل داده است ، جایی که مقامات ارشد وزارت مخابرات (DoT) و تنظیم کننده بخش نیز در آنجا حضور خواهند داشت. آنها در مجموع وضعیت صفر زمینی را در موارد استفاده 5G مربوط به هند و وضعیت آزمایشات را بررسی می کنند. تلفنهای برتر ارائه می دهند آمادگی 5G هند در کمیته.

این جلسه در حالی برگزار می شود که یک هیئت منشی از دپارتمان وزارت فضا (وزارت دفاع) و وزارت دفاع خواسته اند درخواست مطلوب DoT را برای جدایی از تمام طیفهای 5G بیکار – هر دو در باند موج میلی متر میلی متر 26 گیگاهرتز و فرکانس های 3.3-3.6 گیگاهرتز – برای استفاده تجاری توسط تلفن های مخابراتی. DoT از دولت خواسته است كه برای خدمات 5G ، 3000 واحد امواج برتر میلی متر در باند 26 گیگاهرتز و 300 واحد در 3.3-3.6 گیگاهرتز را آزاد كند. این امواج با وزارت دفاع و وزارت دفاع است.

با این حال ، دولت هنوز زمان بندی برای فروش اولین طیف 5G هند – احتمالاً سال آینده – یا باند های طیف احتمالی ارائه شده را نهایی نمی کند. همچنین هنوز مشخص نشده است که آیا گیربکس های دنده چینی مانند هواوی و ZTE در بدو ورود فناوری می توانند در آزمایشات شرکت کنند یا دنده 5G می فروشند.

جلسه هیئت پارلمانی به رهبری Thaoror همچنین با سرعت سریع Jio Platforms ، بازوی دیجیتال Reliance Industries (RIL) و بازوی کاملاً متعلق به آن ، Radisys Corp ، با مشارکت Qualcomm Inc اعلام می کند که یک برنامه باز توسعه داده است. و معماری سازگار با رابط کاربری سازگار با راه حلهای 5G مبتنی بر RAN مجازی. جیو در حال حاضر فناوری 5G خود را توسعه داده است که ممکن است سال آینده برای استقرار میادین آماده باشد.

اخیراً Bharti Airtel به رهبری Sunil Mittal نیز گفته است كه از طریق R&D خود و با همكاری شركت های محلی ، آمریكایی و ژاپنی در حال توسعه فناوری های 5G در هند است و بر تغییر در استراتژی تلفن همراه تأكید می ورزد ، كه مالكیت فكری خود را توسعه می دهد ( IP) ، برخلاف اینکه به فروشندگان تجهیزات شخص ثالث بستگی دارد. رهبر بازار Reliance Jio دولت را برای حراج زودهنگام تحت فشار قرار داده است زیرا می خواهد طیف مورد نیاز مشتریان در حال گسترش و تأمین مجدد سهام موجهای هوایی خود را که از ژوئیه 2021 منقضی می شوند تأمین کند.

تا همین اواخر ، تلفن های بزرگ مانند Bharti Airtel هیچ عجله ای در جبهه 5G نشان نمی دادند و می گفتند هند می تواند به راحتی تا سال 2022 برای 5G صبر کند ، تا آن زمان سیستم اکوسیستم ، از جمله موارد استفاده خاص هند و دستگاه ها ، توسعه می یابد.