هند می تواند با سیاست های موثر در میان 5 کشور صادرکننده کالاهای کشاورزی قرار گیرد: گزارش

بر اساس گزارشی از مرکز تجارت جهانی ، این کشور با تغییر تمرکز خود بر روی کشت و بهره وری موثر از کشاورزان ، می تواند در میان پنج صادر کننده کالاهای کشاورزی قرار گیرد. این گزارش در حالی ارائه می شود که دولت با اجازه دادن به کشاورزان برای فروش محصولات خارج از بازارهای تنظیم شده APMC و آرامش بخشیدن به قانون کالاهای اساسی ، از جمله برخی اصلاحات در بخش مزرعه ، که می تواند به افزایش صادرات کمک کند.

با صادرات سالانه 39 میلیارد دلار در سال 2019 ، این کشور پس از اتحادیه اروپا (181 میلیارد دلار) ، ایالات متحده (172 میلیارد دلار) ، برزیل (93 میلیارد دلار) ، چین (83 میلیارد دلار) ، کانادا در رتبه هشتم قرار دارد. در گزارش WTC به نقل از داده های WTO 2019 (69 میلیارد دلار) ، اندونزی (46 میلیارد دلار) و تایلند (44 میلیارد دلار).

بر اساس این گزارش: “از طریق مداخله متمرکز در ایجاد ظرفیت ، ما می توانیم صادرات کشاورزی خود را افزایش دهیم تا از تایلند و اندونزی پیشی بگیریم و پنجمین صادر کننده بزرگ در جهان باشیم”.

برای دستیابی به این مهم ، به عنوان اولین گام ، این تحقیق گفت ، دولت باید نقش مراکز ترویجی خود را – 715 کندری کریشی ویگیان کندرا در سراسر کشور – جهت دستیابی به کشاورزان در پرورش انواع مختلفی از محصولاتی که در جهان تقاضا دارند ، جهت دهی مجدد کند. بازارها

در بسیاری از مواقع ، محموله های هند به دلیل وجود سموم دفع آفات بیش از حداکثر حد مجاز باقی مانده رد می شوند ، این مطالعه خاطر نشان کرد: “کندری کریشی ویگیان باید کشاورزان را در استفاده احتیاطی از سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی راهنمایی کند تا مطابق با استانداردهای کیفیت جهانی باشد. ”

در این گزارش آمده است: “پس از دستیابی به خودكفایی در كشاورزی ، ما باید سیستم خدمات ترویجی خود را كه در روزهای انقلاب سبز با هدف دستیابی به خودكفایی در تولید مزارع متمرکز شده بود ، مجدداً جهت دهی كنیم.”

این گزارش اضافه کرد که زمان آن فرا رسیده است که به سمت رشد مواد غذایی با کیفیت برای بازارهای جهانی به جای کمیت حرکت کنیم.

یک منطقه تمرکز اصلی می تواند کشت محصولات باغبانی باشد که با کیفیت ، رنگ ، شکل و محتوای شیمیایی قابل قبول در کشورهای خارجی مطابقت داشته باشد یا برای پردازش بیشتر مناسب باشد.

سهم هند در صادرات جهانی علی رغم اینکه دومین تولید کننده میوه و سبزیجات است ، کمتر از 1.8 درصد است. بر اساس داده های سازمان غذا و کشاورزی ، علی رغم اینکه بزرگترین تولید کننده پاپایا ، لیمو و لیموترش است ، ما به سختی 3.2 درصد از تقاضای پاپایای جهان ، 0.5 درصد برای لیمو و لیمو را برآورده می کنیم.

در دهه گذشته ، هند به غیر از برنج باسماتی ، گوشت و محصولات دریایی ، در صادرات اقلام خاصی مانند خنک فلفل دلمه ای ، روغن کرچک ، عصاره تنباکو و بیسکویت های شیرین پیشرفت چشمگیری داشته است.

در پایان این گزارش آمده است: “این داستان های موفقیت باید در سایر مواد غذایی بالقوه نیز وجود داشته و داشته باشد.”