نظارت دقیق بر موجودی کالا ، از سازندگان درخواست می شود که با افزایش تقاضا ، فروش را شروع کنند: مسکن PNB

دهلی نو: با توجه به اینکه تقاضای وام های مسکن تقریباً به حالت عادی باز می گردد ، دارایی PNB Housing Finance با دقت در حال بهبود وضعیت پس از انسداد ، مسکن PNB به دقت در حال کنترل است و از آنها می خواهد که شروع به فروش کنند.

“فعالیت اقتصادی هنوز در حال سقوط است ، اما شروع به افزایش کرده است. من می گویم فعالیت اقتصادی در مناطق خاص به روزهای قبل از دوره Covid برمی گردد. وقتی با سازندگان و تیم فروش خود و افرادی که صحبت می کنیم صحبت می کنیم پراساد در مصاحبه ای گفت: در زمین هستند ، که می روند و با مصرف کنندگان و وام گیرندگان احتمالی صحبت می کنند ، شاخه های سبز وجود دارد که همه جا آنها را می بینیم.

وی افزود: “نوع س inquالاتی که در یک برهه از زمان انجام می دادیم ، تقریباً در حدود 80-85 درصد از سطح قبل از Covid هستیم.”

علاوه بر این ، بسیاری از سازندگان در برخی از ایالت ها با پیشنهادهای جذاب مانند پارکینگ رایگان ، مشوق های دیگر و حتی تمبر صفر روبرو هستند.

“اینها پیشنهادات بسیار خوبی هستند ، خریدهای بسیار خوبی نیز در حال انجام است و تعداد آنها در حال افزایش است. پروژه هایی که 70-75 درصد پیشرفت دارند ، اینهایی هستند که در واقع از قفسه ها به فروش می رسند. موجودی زیادی وجود دارد همچنین در کشور ، بنابراین همه در تلاش هستند تا هر کجا (امکان پذیر) بفروشند.

“توانایی سازندگان در اتمام به موقع پروژه در حال تبدیل شدن به یک فاکتور بسیار بزرگ است”

– مسکن PNB

پراساد گفت: “ما سرمایه شرکتی داریم ، مالی ساخت و ساز داریم. ما از همه سازندگان می خواهیم موجودی کالا را بیاورند و فروش آن را شروع کنند تا وام های ما نیز بازپرداخت شود.”

پراساد گفت ، PNB Housing Finance سطح دقیق موجودی سازندگان را از نزدیک تحت نظارت دارد و افزود که مردم اکنون مایل به خرید پروژه هایی هستند که تقریبا 70 درصد پیشرفت داشته باشد.

وی افزود: “بنابراین توانایی سازندگان در اتمام به موقع پروژه در حال تبدیل شدن به فاكتور بسیار بزرگی است.”

با این حال ، پروژه های جدید یا پروژه هایی که کمتر از 70 درصد کار آنها به پایان رسیده است ، علاقه خریداران را جلب نمی کنند.

در مورد تقاضای وام ، پراساد گفت: “اگر به اعداد قبل از Covid نگاه کنید ، من فکر می کنم تا ماه اکتبر به آنجا می رسیدیم ، در واقع ممکن است اعداد قبل از Covid را نقض کنیم.”

وی افزود: “ماه به ماه ، از ژوئن به بعد تا اکتبر ، هر ماه PNB Housing شاهد 10-20 درصد افزایش در ثبت نام یا درخواست های وام مسکن ، تحریم ها و همچنین بازپرداخت ها است.”

در سه ماهه آخر منتهی به سپتامبر 2020 ، تعداد ورود به سیستم شرکت به 17،063 از فقط 5،071 در سه ماهه قبل منتهی به ژوئن 2020 بهبود یافت. تعداد ورود به سیستم در سه ماهه ژانویه-مارس قبل از Covid 20،165 بود.

PNB Housing 11،733 وام را در سه ماهه سپتامبر در مقابل 3،288 وام در سه ماه ژوئن تحریم کرد. تعداد تحریم ها در سه ماهه ژانویه-مارس 14226 بود.

پرداخت در Q2FY21 به 2،444 کرور روپیه در مقابل 694 کرور در سه ماه ژوئن افزایش یافت. مبلغ پرداختی در سه ماهه مارس 2،826 کرور بود.

پراساد گفت: “نوامبر به بعد و (همراه با) فصل جشنواره در شکوفایی کامل ، من انتظار دارم که این قطعاً به جلو حرکت کند.”

“ما در حال حاضر حدود هفت ماه از دست داده ایم و قبلاً دو رقمی می شدیم. حالا ما فقط می خواهیم اعداد فوریه یا مارس را بگوییم. یکی احساس خوبی در مورد آن ندارد ، اما رشد بیش از اینجا به دلیل Covid وجود ندارد پراساد گفت: “اما مدتهاست که شما به اعداد قبل از Covid برمی گردید ، فکر می کنم این احساس خوبی است.”

برای PNB Housing ، بمبئی ، دهلی-NCR ، کلکته ، چنای ، بناگالورو ، حیدرآباد ، احمدآباد ، پونا ، جیپور و لکنو برترین بازارها هستند. با این حال ، اکنون شاهد جذب خوبی از بازارهای ردیف دوم و سوم است.

“سازندگان دریافته اند كه در این بازارها پتانسیل وجود دارد. بازارهای ردیف II و III ، تقاضای زیادی را به ما وارد می كنیم. با حضور در حدود 65-67 مركز و داشتن تقریباً 96-100 شعبه ، ما به اندازه كافی آماده تصرف هستیم. تقاضای این بازارها “، پراساد گفت

علاوه بر این ، شرکت در بخش مسکن انبوه و مسکن ارزان قیمت تمرکز کرده است.

“وام های غیرانتفاعی ، مسکن ارزان قیمت ، نخست وزیر آواس ، همه اینها سنگ بنای داستان رشد ما هستند. علاوه بر این ، به دلیل متعادل سازی مجدد پرتفوی که ما برنامه ریزی کرده ایم و نوع بررسی ما در تجارت ، متوسط ​​اندازه بلیط وام قبلاً با مبلغ 1 میلیارد روپیه کاهش یافته است.

پراساد گفت: “من فکر می کنم که این امر برای مسکن فردی بسیار مهم است. هنگامی که آن (اندازه بلیط) پایین می آید ، به وضوح به این معنی است که افرادی در پایین هرم وجود دارند که همچنین مایل به داشتن خانه هستند.” 35 دلار روپیه در حال تبدیل شدن به یک نمونه کار “بسیار بسیار قوی” هستند.

PNB Housing در تلاش است تا سبد وام های شرکت ها را کاهش دهد و کتاب خرده فروشی را افزایش دهد تا روی حساب های با ریسک پایین تمرکز کند.

وام های شرکتی متشکل از وام هایی است که عمدتا به سازندگان برای ساختن املاک مسکونی و تجاری ، وام های مدت دار شرکت و تخفیف اجاره اجاره داده می شود.

در تاریخ 30 سپتامبر سال 2020 ، دارایی های شرکت تحت مدیریت (AUM) 81،221 کرور روپیه بود که AUM خرده فروشی 82 درصد و شرکت ها 18 درصد بود.

“در مورد دفترچه شرکتها ، در طول نیمه اول مالی جاری ، شرکت تعداد کمی از حسابهای شرکتها را فروخته و پیش پرداختهای سریع را دریافت کرده است. ما در استراتژی خود ثابت قدم هستیم که سهم کتاب شرکتها را تا پایان سال مالی جاری کاهش دهیم.

پراساد در جلسه دعوت از درآمد 29 اکتبر پس از نتایج Q2 FY21 به تحلیلگران گفته بود: “ما از نزدیک کتاب شرکت خود را که در مراحل مختلف تفکیک قرار دارد ، مشاهده می کنیم و امیدواریم که برخی از قطعنامه ها در سال مالی بارور شود.”