مشکلات کار: شرکتها حتی با افزایش درخواستهای صادراتی نگران هستند

صادرکنندگان در دو هفته گذشته با افزایش 20 درصدی در استعلام صادرات از ایالات متحده ، استرالیا و ژاپن روبرو شده اند. در حالی که نخ پنبه با تخفیف 15-20 درصدی به ویژه به چین صادر می شود ، صادرکنندگان صنایع دستی ، جواهرات و کفش ها استعلامات قابل توجهی از اتحادیه اروپا دریافت کرده اند.

با این حال ، بخشهای کارگر مانند سنگهای قیمتی و جواهرات از افزایش شدید سفارشات نگران هستند زیرا در میان هنجارهای فاصله اجتماعی از بین می روند و با افزایش هزینه های کار روبرو می شوند.

سیزدهمین دوره نمایشگاه جواهرات و لوازم جانبی مد هند ، که توسط شورای ارتقا Prom صادرات صنایع دستی (EPCH) به عنوان یک نمایشگاه مجازی از 1 تا 4 ژوئن برگزار شد ، حدود 1200 خریدار خارج از کشور از 81 کشور را مشاهده کرد.

راکش کومار ، مدیر کل EPCH ، گفت: “سوالات جدی به ارزش 150 کرور پوند انجام شد که احتمالاً به معاملات تبدیل می شوند.”

لغو سفارشات منجر به این شد که صادرات کالا 60٪ نسبت به سال قبل به 10.36 میلیارد دلار در آوریل منقبض شود. دولت پیش بینی می کند انقباض صادرات در ماه مه 30 تا 35 درصد باشد.

پیوش گویال ، وزیر تجارت و صنعت اخیراً گفت كه صادرات در ماه ژوئن می تواند با ژوئن 2019 یا 8-10٪ كمتر باشد.

نمودار 123

آجی Sahai ، مدیر کل فدراسیون سازمان های صادراتی هند گفت: “تحقیقات اکتشافی در حال انجام است و در چند هفته اخیر تقریباً 20٪ افزایش در آنها وجود دارد که ایالات متحده ، استرالیا و ژاپن بیشترین سهم را دارند.”

سانجی جین ، رئیس کمیته ملی ملی نساجی ICC ، گفت که صادرات نخ در حال انجام است اما با 15٪ نرخ پایین تر از 19 روز قبل از Covid. “چین در حال خرید از هند است و سوالات اتحادیه اروپا و بنگلادش وجود دارد. قیمت پنبه کاهش یافته و سفارشات قدیمی که لغو شده اند ، اکنون دوباره مذاکره شده اند. ”

عامل ضد چین همچنین به تعداد بیشتری از سوالات با صادرکنندگان کمک می کند که بحران مداوم Covid-19 را فرصتی برای تبلیغ هند معرفی کنند.

وی افزود: “ایالات متحده و اتحادیه اروپا با مشاهده مقاصد جایگزین تأمین منابع ، سفارشات خود را دوباره فعال می كنند. با این حال ، تجارت جدید زیادی آغاز نشده است. “عقیل احمد پانارونا ، رئیس شورای صادرات چرم ، گفت.