مسترکارت ، USAID دست به دست هم داد تا پروژه Kirana را تقویت کند تا زنان را از طریق مشارکت مالی توانمند کند

دهلی نو: Mastercard بزرگ فناوری پرداخت جهانی با آژانس توسعه USAID برای پروژه Kirana همکاری کرده است که به افزایش جریان درآمد ، گسترش مالی و پذیرش پرداخت دیجیتال فروشگاه های Kirana متعلق به زنان یا اداره آنها کمک می کند. برای شروع ، حدود 3000 زن در نظر گرفته شده است که در این پروژه در مکان های خاصی در اوتار پرادش ثبت نام شوند.

مسترکارت گفت که در سراسر جهان ، نابرابری جنسیتی توانایی راه اندازی ، رشد و شکوفایی مشاغل تحت مالکیت زنان را محدود می کند.

برای رفع این شکاف ها ، مسترکارد و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) برای راه اندازی پروژه Kirana تحت عنوان طرح توسعه جهانی و شکوفایی زنان (W-GDP) همکاری کردند.

“این یک ابتکار واقعاً قدرتمند است. این توسعه همان کاری است که ما در بسیاری از بازارها انجام می دهیم و در بخش بزرگی از هند متعهد شده ایم. در سطح جهانی ، ما 250 میلیون دلار برای حمایت از SME ها (شرکت های کوچک و متوسط) تعهد کرده ایم ،” Porush Singh ، رئیس بخش (جنوب آسیا) از Mastercard ، هنگام اعلام همکاری در یک رویداد مجازی در روز پنجشنبه گفت.

وی افزود که در هند ، این شرکت 33 میلیون دلار تعهد کرده است. “این یک بخش بزرگ است … برای کمک به آوردن SME ها و توانمندسازی زنان کارآفرین برای پنج سال آینده.”

اخیراً ، Mastercard تعهد 250 کرور روپیه ای (33 میلیون دلاری) را برای کمک به راه اندازی مجدد SME های هند و امکان بازیابی تجارت در میان بیماری همه گیر COVID-19 اعلام کرد.

به عنوان بخشی از تعهد ، این شرکت ابتکارات متعددی را در هند در زمینه کمک به مشاغل کوچک در اینترنت با رشد پرداخت دیجیتال آغاز کرده است.

این ابتکارات همچنین با ایجاد امکان دسترسی به بازرگانان کوچک و فروشگاه های کیرانا به اعتبار و توانمندسازی زنان کارآفرین با افزایش قدرت تجارتی خود ، رشد فراگیر را در پی خواهد داشت.

Mastercard گفت: پروژه Kirana برای افزایش جریان های درآمد ، گسترش شمول مالی و پذیرش پرداخت دیجیتال از فروشگاه های Kirana که توسط زنان متعلق یا اداره می شوند ، كار خواهد كرد.

برنامه دو ساله Project Kirana توسط خدمات توسعه DAI و ACCESS در شهرهای منتخب اوتار پرادش از جمله Lucknow ، Kanpur و Varanasi اجرا می شود. این برنامه بر ایجاد مهارت های سواد مالی و دیجیتال در زمینه بانکی ، پرداخت دیجیتال ، پس انداز ، اعتبار و بیمه متمرکز است.

آلیسون اسکسن ، نایب رئیس مرکز رشد فراگیر Mastercard گفت: “ایجاد فرصت های برابر برای زنان در مشاغل نه تنها مسئله برابری جنسیتی است بلکه از اولویت های اقتصادی است. در Mastercard ، ما اعتقاد داریم که زمینه بازی را برای زنان کارآفرین برابری می کنیم.” .

وی افزود که کمک به زنان در باز کردن ظرفیت های خود ، تقویت مهارت های خود و افزایش مشارکت در امور تجاری ضروری است.

کارن کلیموفسکی ، سرپرست دفتر نمایندگی USAID در هند ، گفت که همکاری بین USAID و Mastercard نمونه ای از تعهد دولت ایالات متحده برای همکاری با بخش خصوصی در دستیابی به نتایج توسعه پایدار ، مانند توانمند سازی اقتصادی جهانی زنان است.

USAID دارای یک شبکه جهانی متشکل از بیش از 186 مشاور جنسیتی است که برای تسریع در کار جنسیتی USAID در سراسر جهان تلاش می کنند.

جان بارسا ، مدیر برنامه USAID ، در این بخش گفت: “اگر نیمی از جمعیت را حذف نکنیم ، رونق جهانی دور از دسترس خواهد بود. در USAID ، ما معتقدیم كه سرمایه گذاری در زنان برای باز كردن پتانسیل انسانی در مقیاس تحول كلیدی است.”

سینگ گفت هند یکی از کشورهایی است که بالاترین شکاف جنسیتی را در جهان دارد. “پروژه Kirana برای حمایت از زنان با مجموعه مهارتها و دانش برای افزایش دسترسی آنها به خدمات مالی و در نهایت وارد كردن آنها به اقتصاد رسمی ، از نظر استراتژیك طراحی شده است.”