صنعت مالی خرد شاهد رشد 31 درصدی سبد وام با 2.36 روپیه کرور RY در سال مالی 20 است: گزارش

دهلی نو: صنعت مالی خرد هند رشد 31 درصدی در سبد وام های خود به 2.36 لور کرور روپیه را برای 2019-20-20 ثبت کرد و انتظار دارد رشد متوسطی در حدود 15 درصد در سال مالی جاری را تجربه کند ، یک گزارش صنعت روز دوشنبه اعلام کرد.

Sa -han نماینده صنعت گفت: با وجود شروع شیوع همه گیر ویروس کرونا در سه ماهه آخر سال مالی 2019-2020 ، صنعت مالی خرد این کشور 31 درصد رشد کرد.

طبق گزارش “گزارش مالی خرد از بهارات” Sa-Dhan ، پرتفوی وام های این صنعت در تاریخ 31 مارس 2020 ، برابر با 2،36،427 کرور بود.

رشد سالانه مانده وام در 2019-20-20 31 درصد بوده است که به طور قابل توجهی کمتر از رشد 41 درصدی در 19-2018 است.

این کاهش نرخ رشد به بلایای طبیعی منتهی می شود که ویرانی هایی را در ادیشا ، کرالا و بنگال غربی به وجود آورد ، انتشار اطلاعات غلط و شایعات دروغ توسط گروه های سیاسی مورد علاقه در مناطق خاصی از آسام و کارناتاکا.

از کل نمونه کارها ، 32 درصد مربوط به NBFC-MFIs است ، در حالی که بانک ها و بانک های مالی کوچک (SFB) با هم 59 درصد پرتفوی را تشکیل می دهند.

رشد پرتفوی سال به سال برای NBFC-MFIs 38 درصد ، برای بانک ها 24 درصد و برای SFB ها 34 درصد است.

Sa-Dhan گفت ، NBFC-MFI حساب های وام را 26 درصد و متوسط ​​اندازه بلیط را 9 درصد رشد داده اند.

داده ها از 252 وام دهنده ، از جمله موسسات مالی خرد ، موسسات غیرانتفاعی سود غیرانتفاعی ، شرکت های مالی غیر بانکی (NBFC) ، SFB ها و بانک ها جمع آوری شده است.

مدیر عامل اجرایی Sa-Dhan P Satish گفت: “در حالی که سال با یک یادداشت مثبت آغاز شد ، روند گسترده همه گیر در سه ماهه آخر سال مالی 2019-2010 باعث کاهش رشد پیش بینی شده ما شد.”

وی افزود با وجود چالش های بی سابقه ، انتظار می رود این صنعت در سال جاری رشد بسیار ملایم تری داشته باشد و در حدود 15 درصد باشد ، با توجه به اینکه در دو سه ماهه اول فعالیت (بازپرداخت ها و بازپرداخت های تازه) بسیار کاهش یافته به دلیل قفل شدن و توقف متوقف شده در پی آن است.

وی گفت: صندوق های اطلاعاتی در مقیاس متوسط ​​و کوچک نیز با فشار نقدینگی و هزینه بالای وجوه به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند.

با انتشار این گزارش ، رئیس NABARD GR Chintala گفت: “علی رغم همه شانس ها ، بخش مالی خرد با انعطاف پذیری کار می کند تا کمبود مالی را در محدوده شمول مالی به ارمغان بیاورد. برای ایجاد مدل های تجاری پایدار توسط شرکت های کوچک ، نیاز به افزایش هزینه های مالی است. ”

چینتالا افزود که NABARD مداخلات کلیدی مختلف ، از جمله ایجاد بودجه برای تقویت معیشت ، ایجاد گروه های مسئولیت مشترک ، تقویت بنگاه های اقتصادی اجتماعی و کاهش مشکلات وام برای صندوق های سرمایه گذاری کوچک مالی را به صفر رسانده است تا بتواند تا سال 2025 شامل موارد مالی برای افراد کم درآمد شود.