صادرات: پس از سقوط شدید ، صادرات ماه ژوئن نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 10 ژوئن 2020)

دهلی نو: پس از کاهش شدید دو رقمی به مدت سه ماه ، تخمین زده می شود که صادرات هند طی هفته اول ژوئن فقط 0.8٪ کاهش یابد ، به دلیل افزایش ارزش حمل و نقل به چندین کشور آسیایی به رهبری چین ، در میان نشانه ها فعالیت اقتصادی

اگرچه علائم اولیه بهبود ممکن است به دلیل دسته حمل و نقل باشد ، شاخص های دیگری نیز وجود دارد ، مانند جهش در تعداد قبض های الکترونیکی کالا برای حمل و نقل در داخل کشور ، که به عنوان فعالیت اقتصادی و تولیدی بیشتر نشان می دهد از قفل شدن بهبود می یابد.

در مقابل میانگین روزانه 13 لایحه صورت حساب الکترونیکی در ماه مارس ، این رقم در روز دوشنبه به 14.4 لک افزایش یافت که حدود 70٪ از متوسط ​​فوریه است.

نمودار toi

با این حال ، دولت از بهبود صادرات که در هفته اول ژوئن 5 میلیارد دلار تخمین زده شد ، بیشتر متعجب شده است. در ماه مه ، پس از افت 60 درصدی در آوریل ، صادرات در حدود 36٪ به 19 میلیارد دلار تخمین زده شده است. در روزهای ابتدایی ژوئن ، صادرات فرآورده های نفتی به چین و سنگاپور یکی از دلایل بهبود با حمل و نقل سوخت در هفته اول ماه ژوئن حدود 90٪ افزایش به 717 میلیون دلار عنوان شد.

صادرات سنگ آهن ، احتمالاً به چین ، تقریباً سه و نیم برابر افزایش یافته و به 100 میلیون دلار رسیده است. از نظر ارزش ، این داروها و مواد شیمیایی بودند که با صادرات دو دسته محصول بزرگتر بودند که تخمین زده می شود حدود 17 درصد رشد داشته باشد و هر کدام بیش از 400 میلیون دلار باشد.

با این حال ، خبرهای بدی از جبهه واردات وجود دارد که تخمین زده می شود با کاهش چشمگیر 47٪ به 4.9 میلیارد دلار – مازاد تجارت حاشیه ای حدود 125 میلیون دلار برای کشور باقی مانده است. منجر به سقوط نفت خام شد که میزان حمل و نقل آن 65٪ کاهش یافت و به 788 میلیون دلار و طلا کاهش یافت و 94٪ کاهش داشت و به 51 میلیون دلار رسید.

افزایش صادرات به چین همراه با کاهش 30 درصدی واردات از آن طرف مرز باعث شده است که کسری تجارت در روزهای ابتدایی ژوئن از بیش از یک میلیارد دلار به حدود 400 میلیون دلار کاهش یابد.

اما در حالی که سه هفته دیگر باقی مانده است ، تعداد تغییرات عمده ای را تجربه می کنند.