شبکه 5G: کامینز هند امیدوار است که از عرضه شبکه 5G بهره مند شود

پخش مداوم و آهسته شبکه های 5G در سراسر آسیا و اقیانوسیه ممکن است فقط فرصتی برای شرکت های خدمات موبایل برای افزایش سود نباشد. این توزیع ها همچنین می توانند به نفع یک بازیکن بعید در Cummins India Ltd (CIL) ، سازنده انواع ژنتیکی دیزل باشند.

مدیریت کامینز و تحلیلگران بر این باورند که شبکه های 5G برای تأمین ایستگاه ها و برج های پایه ای که CIL می تواند به تعداد زیادی تولید و صادر کند ، به تولیدکنندگان نیاز دارند. این واقعیت که چین و ژاپن نوع مولد مورد نیاز برای تأمین انرژی این برج ها را تولید نمی کنند ، به این معنی است که CIL امکان برنده شدن سفارشات بزرگ را دارد.

انجمن GSM (سیستم جهانی ارتباطات سیار) تخمین می زند که یک مولد 10 کیلووات در هر ایستگاه پایه مورد نیاز است. به گفته تحلیلگران ، فرصت 5G در آسیا و اقیانوسیه می تواند به CIL کمک کند تا اوج جدید صادرات بیش از FY2022-23 را گزارش دهد.

آدیتیا مونگیا ، تحلیلگر Kotak Securities ، گفت: “ما فرصت 5G اضافی را سالانه 200 کرور روپیه برای کامینز هند تخمین می زنیم و طی 5 سال آینده رشد می کند.” “ما توجه داریم که سایر نهادهای کامینز در ژاپن و چین در حال حاضر محصول تولید نمی کنند و از این رو کامینز هند بهره مندی از عرضه شبکه 5G را در کشورهای منتخب – چین ، مالزی و فیلیپین آغاز کرده است.”

یک بهبود شدید در تجارت صادراتی آن در سه ماهه سپتامبر 2020 و یک انتخاب مشهود در تقسیم قدرت با عملکرد عملیاتی قوی باعث شده سهام در یک ماه گذشته 20٪ جهش داشته باشد. اما هنوز 42 درصد زیر بالاترین سطح سه ساله خود معامله می کند.

سندیپ پوروال ، تحلیلگر ، آشیکا استوک بروکینگ ، گفت: “سهام از کانال قیمت نزولی دو ساله خود شکسته شده است و قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده کوتاه مدت 20 و 50 روز باقی مانده است.” “بنابراین ، بازپرداخت تا 545 روپیه همچنان یک فرصت خرید با پشتیبانی کلیدی است و مقاومت در برابر 535 و 650 روپیه قرار می گیرد.”

CIL در طی سه ماه سپتامبر عملکرد خوبی را با بهبود درآمد داخلی و صادرات ارائه داد. اگرچه شرکت بدون بدهی طی 5 سال گذشته رشد ضعیفی 1.10 درصدی داشته است ، اما سود سهام سالم 58.96٪ را حفظ کرده است.

بینود مودی ، رئیس استراتژی Reliance Securities ، گفت: “انتظار می رود هند شاهد رشد تصاعدی 5G در بازار باشد و پیش بینی می شود بازار 5G در هند حدود 19 تریلیون روپیه برسد.” “این فرصتی قابل توجه برای کامینز هند فراهم می کند”.

بازده سهام CIL در چند سال گذشته به دلیل ضعف عملکرد صادرات منقبض شده است. با این حال ، برخی از فن آوری های جدید مانند سوخت های جایگزین ، telematics و موتورهای الکتریکی از ارزیابی مجدد ارزیابی هر دو به دلیل مزیت رقابتی ، گسترش حاشیه و سود صادراتی پشتیبانی می کنند ، تحلیلگران گفتند.

Parikshit Kandpal ، تحلیلگر ، HDFC Securities ، گفت: “ما انتظار داریم كه بخشهای كلیدی – اطلاعات زیر ، مراكز داده ، خدمات بهداشتی و مسكونی شاهد بهبود دوره ای قوی باشند.” “افزایش رشد با قیمت گذاری بهتر باید منجر به بازده رشد سهام از 12.1٪ در سال مالی 21 به 16.8٪ در سال مالی 23 شود.”

به گفته مدیریت ، بزرگترین بخش صادراتی که رشد مثبتی را تجربه می کند ، مخابرات است ، به خصوص عرضه 5G در آسیا. فیلیپین و مالزی شاهد عرضه سریعتر 5G بوده در حالی که مناطق آفریقا و MENA شاهد مسائل ژئوپلیتیکی همراه با پایین بودن قیمت نفت هستند ، این مدیریت اخیراً در یک کنفرانس گفت.