سیاست تجارت خارجی: جلسه هیئت تجارت در روز چهارشنبه برای بحث در مورد راه های افزایش صادرات ، سیاست تجارت خارجی جدید

اقدامات برای تقویت صادرات ، تولید و سیاست جدید تجارت خارجی در جلسه هیئت تجارت (BOT) ، که به ریاست وزیر تجارت و صنعت پیوش گویال ، در روز چهارشنبه برگزار می شود ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

هیئت مدیره ، شامل اعضای بخش دولتی و خصوصی ، به وزارت تجارت و صنعت در زمینه اقدامات مربوط به سیاست تجارت خارجی (FTP) مشاوره می دهد.

در بیانیه رسمی روز سه شنبه آمده است: “جلسه BOT روز چهارشنبه برگزار می شود.”

این گفتگوها بر روی FTP جدید (26- 2021) ، استراتژی ها و اقدامات لازم جهت پیشبرد تولید داخلی و صادرات متمرکز خواهد بود.

BOT بستری را برای دولت های ایالتی و سرزمین های اتحادیه فراهم می کند تا دیدگاه های خود را در مورد این سیاست بیان کنند و همچنین مرکز اطلاع رسانی آنها درباره تحولات بین المللی تأثیرگذار بر پتانسیل تجاری کشور است.

“هیئت تجارت مروری خواهد داشت بر عملکرد صادرات / واردات ، استراتژی ارتقا investment سرمایه گذاری برای آاتمانیربهر بهارات ، راهکارهای تجاری – اقدامات و اقدامات اخیر انجام شده ، سیاست جدید تدارکات ، اقدامات تسهیل تجارت توسط گمرک ، اصلاحات و ابتکارات از آخرین BOT ، پوشش و گسترش بازار الکترونیکی دولت ، و پیشنهادهای مختلفی را در مورد سیاست در نظر بگیرید “، در بیانیه آمده است.

دبیران بخشهای مختلف ، روسای ارگانهای مختلف دولتی ، نمایندگان انجمنهای صنعت اوج و شوراهای ارتقا export صادرات اعضای BOT هستند.

در بازه زمانی آوریل-اکتبر سالهای 21-2020 ، صادرات این کشور 19 درصد کاهش یافته و به 150.14 میلیارد دلار رسیده است ، در حالی که واردات با 36.28 درصد کاهش به 182.29 میلیارد دلار رسیده است. در این دوره ، کسری تجارت به 32.16 میلیارد دلار از 100.67 میلیارد دلار در آوریل-اکتبر 2019-20 کاهش یافت.