سود بابت معافیت از بهره: بانک ها اعتبارات حساب را شروع می کنند. FinMin س FAالات متداول دیگری را ارائه می دهد

دهلی نو: بانک ها بازپرداخت سود ترکیبی وام های گرفته شده از حساب های مشخص شده وام را در دوره مهلت قانونی شروع کرده اند.

هفته گذشته ، بانک رزرو هند (RBI) از همه موسسات وام دهنده ، از جمله شرکت های مالی غیر بانکی ، خواسته بود تا اطمینان حاصل کنند که طرح چشم پوشی از سود سود برای وام های تا 2 کرور برای دوره شش ماه مهلت قانونی اجرا شده در تاریخ 5 نوامبر.

در پیامی از سوی یک بانک بخش دولتی به یک مشتری آمده است: “مشتری عزیز COVID-19 Relief را به عنوان بلاعوض … در تاریخ 3 نوامبر به حساب شما واریز کرد.”

وزارت دارایی روز چهارشنبه با صدور سوالات متداول اضافی (FAQ) در مورد این طرح ، گفت: وامهای مصرفی ، از جمله وامهایی که طلا به عنوان وثیقه آنها را پشتیبانی می کند ، مشمول معافیت هستند.

در این گزارش آمده است: “وامهای فردی از هشت دسته واجد شرایط وام گیرندگان ، از جمله وامهایی که موسسه وام دهنده آنها را به عنوان شرکتهای خرد ، کوچک و متوسط ​​(MSME) طبقه بندی می کند ، صرف نظر از ماهیت تضمین ، تحت این طرح قرار می گیرند.”

این دومین پرسش و پاسخ اضافی است که توسط وزارتخانه منتشر شده است و فقط یک روز قبل از آخرین تاریخ اجرای این طرح ارائه می شود.

به دنبال دستورالعمل های دیوان عالی کشور ، دولت ماه گذشته طرح اعطای پرداخت بلاعوض مابه التفاوت تفاوت بین سود مرکب و سود ساده را برای شش ماه به وام گیرندگان در حساب های وام مشخص شده اعلام کرد.

وام های مسکن ، وام های آموزشی ، حق الزحمه کارت اعتباری ، وام های خودکار ، وام های MSME ، وام های با دوام مصرفی و وام های مصرفی تحت پوشش این طرح قرار دارند.

با این حال ، وام های کشاورزی و فعالیت های متحد بخشی از معافیت نیستند.

این طرح پرداخت بلاعوض به دسته های خاصی از وام گیرندگان را از طریق اعتبار دادن تفاوت بین سود مرکب و سود ساده برای دوره بین 1 مارس 2020 تا 31 آگوست 2020 توسط موسسات وام دهنده مربوطه الزامی می کند.

وزارت دارایی دستورالعمل های عملیاتی را در 23 اکتبر در زمینه دستورالعمل دیوان عالی کشور برای اجرای طرح چشم پوشی از بهره صادر کرده بود.

دادگاه اوج در 14 اکتبر مرکز را به اجرای “در اسرع وقت” معافیت از سود وام های حداکثر 2 کرور روپیه تحت برنامه توقف RBI با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 دعوت کرد ، و گفت دیوالی مرد عادی در دست دولت

م institutionsسسات وام دهنده پس از اعتبار مبلغ ، بازپرداخت را از دولت مركزي مطالبه خواهند كرد.

RBI از اول مارس 2020 برای شش ماه توقف بازپرداخت وامها را برای کمک به مشاغل و افراد برای کنترل مشکلات مالی به دلیل بحران COVID-19 اعلام کرده بود.