حساب های Jan Dhan ، انتقال مستقیم نقدی از دولت باعث افزایش خودپردازها در مناطق روستایی می شود

(این داستان در اصل در ظاهر شد در تاریخ 30 نوامبر سال 2020)

بنگلورو: با حساب های Jan Dhan و انتقال مستقیم سود دولت (DBT) ، استفاده از دستگاه خودپرداز در مناطق روستایی افزایش یافته است. این امر به وضوح در روند افزایش استفاده از دستگاههای خودپرداز “اپراتورهای دارای برچسب سفید” مشاهده می شود ، که فقط در مناطق روستایی و دوردست کشور استفاده می شود. از تنها 2 درصد کل معاملات خودپرداز در هند در سال 2014 ، این خودپردازهای دارای نشان سفید اکنون 12 درصد از کل معاملات را تشکیل می دهند.

بازیکنان دستگاه های خودپرداز می گویند که دلیل اصلی این امر این است که طی هفت سال ، تعداد کارت های نقدی در هند از سپتامبر 2020 دو برابر شده و به 86 کرور رسیده است. و از این کارت ها ، 35 درصد (30 کرور) کارت RuPay است که به PM صادر می شود Jan Dhan Yojana حساب می کند.

جان دهان

وی افزود: “علی رغم بیماری همه گیر ، شاهد افزایش تقاضای روستایی هستیم. یکی از دلایل آن این است که اقتصاد روستایی به اندازه اقتصاد شهری با قفل تحت تأثیر قرار نگرفته است. ”، می گوید K Srinivas ، مدیر عامل شرکت BTI Payments ، یک اپراتور خودپرداز با برچسب سفید. همچنین گفته می شود که کمک دولت به کارگران BPL در طی شیوع همه جانبه به بخشی از صنعت کمک کرده است تا جهش کوانتومی از 9.5 درصد در سپتامبر 2019 به 12 درصد در سپتامبر 2020 انجام دهد.

صنعت خودپرداز هند 3 درصد به خودپرداز 2.5 لکي رشد كرده است ، در حالي كه دستگاه هاي خودپرداز با برچسب سفيد از سپتامبر 2020 با رشد 14 درصدي به 24195 دستگاه رسيده اند. محدود به این نیست – بانک ها نیز در مناطق روستایی در حال گسترش هستند. با این حال ، تعداد صنعت خودپردازها (3 درصد رشد) منعکس کننده این امر نیست زیرا این توسعه با برنامه ادغام بانک 10 PSU جبران شد ، که منجر به بسته شدن دستگاه های خودپرداز در مناطق شهری شد. “اقتصاد روستایی مطمئناً به دلیل انتقال مستقیم سود در حال رشد است. ما دیده ایم که در شعب روستایی – اکثر مشتریان از برنامه Yono یا دستگاههای خودپرداز استفاده می کنند و فقط برای معاملات عدم پرداخت / انتقال وجه به شعب مراجعه می کنند. “Abhijit Mazumdhar، CGM، حلقه کارناتاکا، SBI ، که دارای 58،762 یا تقریباً یک چهارم خودپردازهای کشور.