با کاهش رشد جهانی، نمایشگاه اصلی چین برای جذب خریداران تلاش می کند

با کاهش رشد جهانی، نمایشگاه اصلی چین برای جذب خریداران تلاش می کند

بزرگترین نمایشگاه تجاری چین پس از سه سال حضور بیشتر در فضای مجازی، بازگشتی پیروزمندانه برای بزرگترین کشور تولیدکننده جهان بود. در عوض، زمانی که کارخانه‌ها با کندی اقتصاد جهانی و کمبود خریداران آمریکایی دست و پنجه نرم می‌کنند، روحیه ضعیف بود.

رویداد نیمه‌سالانه معروف به نمایشگاه کانتون در 15 آوریل آغاز شد، درست زمانی که مقامات چینی پس از سه سال سیاست‌های Covid Zero که از بازدید حضوری جلوگیری می‌کرد، برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دست به تهاجمی جذاب زدند. با این حال، طبق بیانیه‌ای در روز شنبه پس از پایان این نمایشگاه که هزاران فروشنده کالاهای مختلف از اسباب‌بازی گرفته تا لوازم الکترونیکی را در مرکز همایش‌های ماموت در شهر جنوبی گوانگژو به نمایش گذاشتند، امسال تنها 25.1 میلیارد دلار معامله مورد توافق قرار گرفت.

این رقم بسیار کمتر از اوج 38 میلیارد دلاری سال 2008 یا سطح 30 میلیارد دلاری قبل از همه گیری در سال 2019 است.

با وجود افزایش غیرمنتظره در ماه مارس، انتظار می‌رود صادرات چین در سال 2023 پس از ثبت رکورد در سال گذشته کاهش یابد زیرا افزایش قیمت‌ها و نرخ‌های بهره، سطح بالای موجودی کالا و جنگ در اوکراین به عنوان ترمزی بر تقاضای مصرف‌کننده در ایالات متحده و اروپا عمل می‌کند. در حالی که در بهار امسال انبوه غرفه داران و بازدیدکنندگان خارجی در نمایشگاه حضور داشتند، خریداران از کشورهای غربی کمیاب بودند و بسیاری از فروشندگان درباره غیبت آنها اظهار نظر کردند.

بلومبرگ

دیوید، مدیر فروش که از ذکر نام خانوادگی خود خودداری کرد، گفت که میلاند هاوس‌ور، تولیدکننده تشک‌های ضد لغزش عمدتاً برای مشتریان آمریکایی و اروپایی مانند Walmart Inc. و Costco Wholesale Corp.، تعداد کمی از مشتریان هدف خود را از غرفه شرکت بازدید کردند. .

او گفت: «تقاضا اکنون در ایالات متحده واقعا ضعیف است، چیزی که در نمایشگاه لوازم خانگی که او در اوایل سال جاری در شیکاگو شرکت کرد نیز آشکار شد. «مشتریان بزرگ ما سفارش‌های جدیدی نمی‌دهند، زیرا گفتند هنوز در حال هضم موجودی هستند.»

غرفه می شکند

روزی که خبرنگاران بلومبرگ از آن بازدید کردند، کارکنان یک تولید کننده لوازم حمام پیشرفته در غرفه خود با هم ناهار می خوردند. ابی لین، فروشنده یک کارخانه مستقر در دونگوان که جعبه های دستمال کاغذی و پخش کننده های صابون تولید می کند، گفت: «این اتفاق در سال های گذشته رخ نمی داد. فقط به این دلیل است که ما اصلاً بازدید کننده نداریم.»

او گفت در حالی که بیشترین تعداد خریداران خارجی از روسیه و خاورمیانه بودند، اکثر مردم در نمایشگاه برای شرکت های تجاری محلی کار می کردند که برای مشتریان بین المللی کوچکتر یا برای بازار داخلی چین خرید می کردند.

او گفت: “هیچ کس سفارش نمی دهد، آنها فقط قیمت ها را بررسی می کنند.” من امیدوارم که اقتصاد جهانی به زودی بهتر شود – امیدوارم در اواخر امسال. هیچ چیز دیگری نمی تواند وضعیت را بهبود بخشد.»

کارخانه‌های چین برای افزایش قیمت‌ها و رهایی کامل از رکود تولید سال گذشته ناشی از کووید تلاش کرده‌اند که منجر به کاهش قیمت‌های تولیدکننده و کاهش سود برای شرکت‌های صنعتی شده است.

تغییرات همه گیر
با بازگشایی چین به روی بقیه جهان و تغییر اولویت‌های مصرف‌کننده، برخی از نقاط روشن در طول همه‌گیری شروع به رنج می‌کنند.

ربکا کیو، که برای شرکت Quanzhou Qingyi، یک تولید کننده زیور آلات باغ در فوجیان، کار می کند، گفت: تقاضای گنوم باغ زمانی که کووید ظهور کرد، قوی بود، زیرا مردم در خانه ماندند و باغبانی کردند.

او گفت، با این حال “اکنون مردم بیش از حد موجود هستند، بنابراین ما انتظار داریم که فروش در سال جاری ضعیف شود.”

حتی اگر تقاضا افزایش یابد، برخی از فروشندگان نگران هستند که خریداران به سمت محصولات تولید شده در مناطق دیگر حرکت کنند. پس از محدودیت‌های کووید چین در سال گذشته، زنجیره‌های تامین را کاهش داد و برنامه‌های تولید و تحویل را پیچیده کرد، بسیاری از شرکت‌ها شروع به تنوع بخشیدن به فعالیت‌های خود کردند.

جانسون وانگ، بنیانگذار شرکت نینگبو، گفت: تعداد برچسب‌های «ساخت ویتنام» و «ساخت مکزیک» روی کالاها در فروشگاه‌های Walmart و Dollar Tree Inc. در حال حاضر به طور قابل توجهی بیشتر از سال 2019 است، زمانی که «ساخت چین» در همه جا وجود داشت. شرکت تولیدی و بازرگانی لوازم خانگی که عمدتاً در ایالات متحده به فروش می رسد.

سیاست اوضاع را تشدید می کند. در سفر اخیر به ایالات متحده، برخی از مشتریان بزرگ به وانگ گفتند که در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، سفارش‌های جدیدی را به تامین‌کنندگان چینی نمی‌دهند، اطلاعاتی که او را به جستجوی کارخانه‌های جدید در ویتنام سوق داد.

او گفت: “من دیگر شبکه شریک تامین کننده خود را در چین گسترش نمی دهم.” “اگر مشتریان شما در حال رفتن هستند، هیچ فایده ای برای انجام این کار وجود ندارد. ویتنام تمرکز جدید من خواهد بود.”

این فقط ایالات متحده نیست. برخی از مشتریان کانادایی Lorne Aranoff گفتند که ترجیح می دهند از مکان هایی غیر از چین سفارش دهند. آرانوف، تامین کننده رستوران، پس از گوانگژو به ویتنام رفت تا درباره تولیدکنندگان تحقیق کند.

با این حال، جایگزینی یا تکرار همه عناصر موجود در چین، جایی که زنجیره‌های تامین گسترده و روابط قابل اعتماد در طول سال‌ها ایجاد شده‌اند، آسان نخواهد بود.

راب سیویک، خریدار شرکت Dollarama در کانادا، که پس از سه سال دوری به نمایشگاه بازگشته بود، گفت: «اگر فکر می‌کنند می‌توانند آنچه را که در اینجا می‌توانند در جای دیگری پیدا کنند، خودشان را گول می‌زنند. وی همچنین قصد داشت برای بازدید از کارخانه به سایر نقاط کشور سفر کند.

او گفت: «مزیت رقابتی چین هنوز بسیار قوی است.