بانک HDFC | SBI Yono: RBI برای تقویت استانداردهای نظارتی با توجه به وقفه های اخیر در بانک HDFC ، SBI Yono

اکنون پنجره بانکی به گستردگی شبکه جهانی گسترده است – به حدی گسترده که حمایت از مشتریان نسل جدید که به صورت آنلاین معامله می کنند ، می تواند به زودی موفقیت در شکست در صنعتی را که برای قرن ها در شبکه های پشت درهای بسته رونق داشت ، نشان دهد.

با توجه به اینكه هر روز روز به روز بیشتر لهجه دیجیتالی به بانك می رسد ، Mint Road در حال حاضر استانداردهای مربوط به حل و فصل شكایات و حمایت از مشتری را تضمین می كند تا اطمینان خاطر مداوم در کانال های مجازی رو به رشد را كه از لحاظ مالی مهم هستند ، تضمین كند.

Shaktikanta Das ، رئیس کل بانک مرکزی ، جمعه ، با تأکید بر لزوم تقویت هر دو سیستم فن آوری بانکی – و نظارت بر آنها ، گفت: “مشتریان بانکداری اینترنتی را نمی توان تحت فشار قرار داد.”

داس گفت: “بخش مالی به طور فزاینده ای به IT وابسته می شود و سرمایه گذاری های لازم توسط بانک ها و NBFC لازم است.” “ما دائماً با نهادهای پیرامون کمبودها درگیر می شویم … به عنوان تنظیم کننده راس سیستم های بانکی و پرداختی ، اقدامات خاصی اجتناب ناپذیر می شود.”

وی همچنین اضافه کرد که گام جدی برای مسدود کردن کلیه طرح های توسعه دیجیتال و تأمین اعتبار کارت اعتباری توسط بانک HDFC در روز پنجشنبه به دلیل “قسمت های قبلی (وقفه ها) و حضور گسترده” وام دهندگان خصوصی در اکوسیستم بانکداری دیجیتال و پرداخت هند ضروری است.

داس در پاسخ به س questionالی مبنی بر اینکه آیا اقدام انجام شده علیه باارزش ترین وام دهنده هند به یک قاعده عادی تبدیل می شود ، گفت: “مجازات پولی یا اقدام نظارتی متفاوت است”.

“در مورد HDFC (بانک) ، به دلیل قسمت های قبلی و حضور گسترده در بخش بانکداری اینترنتی ، ما نگرانی هایی در مورد این کمبودها داریم. ما از آنها خواسته ایم که سیستمهای IT را قبل از تصویب بیشتر تقویت کنند. ما اطمینان داریم که بانک از آن تبعیت خواهد کرد. ”

اقدام تنظیم کننده به دنبال عدم توانایی بانک در رفع مشکل علی رغم دستورالعمل های رسمی طی چند سال گذشته است. آموخته شده است که تنظیم کننده در هنگام بازرسی های دوره ای این موضوع را با بانک در میان گذاشته است زیرا به دلیل جریمه هایی از مشتریان ، سیستم های پرداخت در معرض خطر قرار می گیرند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین اظهار داشت که بانک مرکزی به زودی پیش نویس چارچوبی جدید پیرامون استانداردهای نظارتی و نظارتی برای بانک ها جهت اطمینان از حل و فصل بهتر شکایات و سیستم های حمایت از حقوق مصرف کننده منتشر خواهد کرد.

داس گفت: “این دستورالعمل ها شامل الزامات حاکمیت قوی ، پیاده سازی و نظارت بر حداقل استانداردهای خاص در کنترل های امنیتی مشترک برای کانالهایی مانند اینترنت و تلفن همراه ، پرداخت کارت می باشد.”

علاوه بر این ، در راه اقدام سیاست برای افزایش معاملات بدون تماس ، بانک مرکزی همچنین محدودیت های پرداخت و پرداخت 5000 روپیه از 2000 روپیه فعلی را کاهش داد.

Dilip Asbe ، مدیر عامل شرکت NPCI گفت: “این یک مرحله خوشآمد توسط RBI برای افزایش معاملات و محدودیت اختیارات الکترونیکی است.”

“محدودیت افزایش یافته همچنین به افزایش متوسط ​​ارزش معامله و فشار در پذیرش پرداخت های دیجیتالی کمک خواهد کرد.”

این اقدام پس از چندین نمایش توسط شبکه های کارت مانند Visa و Mastercard انجام شده است.

TR گفت: “همانطور که در ماه های اخیر مشهود است ، تمایل زیادی به مصرف دیجیتال برای پرداخت دیجیتال وجود دارد و محدودیت های جدید افزایش یافته برای مجوزهای الکترونیکی و کارت های بدون تماس به انتقال میلیون ها مشتری هند از پول نقد به فرم های سریع ، راحت و مطمئن پرداخت دیجیتال کمک می کند. Ramachandran ، مدیر کشور گروه ، هند و آسیای جنوبی ، ویزا.

این اقدام همچنین با تسهیل هنجارهای مربوط به مجوز الکترونیکی و تسویه حساب روزمره معاملات از طریق کانال های اصلی پرداخت ملی هند مانند UPI ، AePS ، RuPay و IMPS همراه بود.

“با این امکان ، پیشنهاد شده است که با تسویه حساب معاملات AePS ، IMPS ، NETC ، NFS ، RuPay ، UPI در تمام روزهای هفته تسویه حساب و خطر پیش فرض در سیستم کاهش یابد. این کار اکوسیستم پرداخت ها را کارآمدتر خواهد کرد. ”داس در سخنرانی خود گفت.

وی همچنین گفت که یک تیم بانک مرکزی در حال بررسی موارد خاموشی است که در سیستم عامل برنامه تلفن همراه بانک دولتی هند وجود دارد.