بانک کوتاک ماهیندرا نرخ وام مسکن را به پایین ترین نرخ چند ساله 6.75٪ کاهش می دهد

بمبئی: نرخ وام مسکن در هند در پایین ترین سطح 15 ساله قرار دارد و بانک ها و وام دهندگان وام مسکن خریداران مسکن را جلب می کنند و از آنها می خواهند ریسک پذیری خود را کنار بگذارند و خانه های رویایی خود را خریداری کنند.

بانک کوتاک ماهیندرا نرخ وام مسکن را دو بار در ماه کاهش داد و به سطح پایین تاریخی 6.75 درصد رسید که از اول نوامبر قابل اجرا است.

وام خانه با 6.75 درصد! کوید خانه ما را مرکز زندگی خود قرار داده است. قیمت های پایین تر ، عوارض تمبر پایین ، نرخ بهره پایین می تواند از ارزش های خانه مانند زمان های گذشته حمایت کند. ”

شرکت توسعه مسکن و مالی (HDFC) ، بزرگترین سرمایه گذار خانه در هند ، دومین بالاترین میزان پرداخت ماهانه در ماه اکتبر را ثبت کرده است.

“این بهترین زمان برای خرید خانه برای هر کس است. نرخ بهره تا آنجا که می توانند پایین باشد – بعید است که کاهش بیشتری در نرخ بهره وجود داشته باشد. کاهش نرخ حقوق تمبر نیز به خوبی جلب کرده و بسیاری از توسعه دهندگان تخفیف در قیمت ملک ارائه می دهند. با توجه به همه اینها ، بهترین زمان است. ”

بانک های هند تنها در سال گذشته نرخ وام مسکن را به میزان 150 تا 200 واحد پایه کاهش دادند. یک امتیاز پایه یک صدم درصد است. این کاهش در سال جاری شدیدتر بوده است ، زیرا بانک مرکزی هند نرخ معاملات ارز پایه را تا 115 واحد پایه کاهش داده و اکثر بانک ها نرخ بهره خود را با نرخ بازپرداخت پیوند داده اند.