بانک های SBI برای مرکز داده جدید خود از زیرساخت های شبکه Juniper استفاده می کنند

Insights _-_ SBI_Case_Study _-_ Banner _-_ 800x600

Insights – مطالعه موردی SBI – بنر – 800×600

بانک دولتی هند (SBI) بزرگترین بانک تجاری هند است که بیش از 440 میلیون صاحب حساب را در اختیار شما قرار می دهد. این حتی بیشتر از کل جمعیت ایالات متحده است.

SBI از طریق شبکه بیش از 22000 شعبه در سراسر کشور و رد پای بیش از 30 کشور دیگر ، تغییرات اساسی را ایجاد کرده است تا زمینه را برای یک بانکداری چابک و دیجیتالی فراهم کند.

این همیشه پاسخگوی تغییر تنظیمات مشتری بوده است. عرضه محصولات جدید ، مانند برنامه You Only Need One (YONO) ، نمونه ای است که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و موفقیت بزرگی را به اثبات رسانده است.

در حالی که SBI برای راه اندازی بزرگراه دیجیتال با راه اندازی محصولات و خدمات جدید ، روی شتاب دهنده قدم گذاشت ، اما هدف آن تکمیل روند ادغام و ادغام پنج بانک وابسته و بانک بهاراتیا ماهیلا بود.

“با افزایش مشتری و راه اندازی برنامه های جدید ، فن آوری و انعطاف پذیری مورد نیاز ما چندین برابر می شد. نیاز بود که عملیات ما برای سهولت استفاده و مدیریت موثر متمرکز شود. “آمل پای ، مدیر ارشد فناوری ، بانک دولتی هند می گوید.

مرکز داده اولیه SBI در Navi Mumbai میزبانی می شود. در حالی که این سایت از برنامه های میزبانی شده برای خدمات مختلف ارائه شده توسط بانک به مشتریان و شعب خود در سراسر جهان پشتیبانی می کند ، تیم IT نیاز به ایجاد مرکز داده درجه تولید را احساس می کند که می تواند به عنوان سایت بازیابی فاجعه (DR) دو برابر شود. همچنین.

ایجاد شبکه ای برای آینده

زیرساخت شبکه زیربنای هر قطعه فناوری از بالا است. SBI می دانست که امنیت و در دسترس بودن مرکز داده آنها ، مهم نیست چقدر ضروری است. با یکپارچگی و انعطاف پذیری ارزش اصلی بانک ، آن می خواست زیرساخت شبکه ای با همان ویژگی ها ایجاد کند.

Pai سهام می گوید: “ما می خواستیم یک مرکز داده آینده نگرانه ایجاد کنیم و به دنبال یک شریک شبکه ای بودیم که دیدگاهی در مورد چگونگی تحول چشم انداز فناوری تجارت در 5-7 سال آینده داشته باشد.”

تیم فناوری اطلاعات از بانک همراه با اساتید موسسه فناوری هند شروع به ارزیابی و ارزیابی راه حلهای مختلف زیرساخت شبکه موجود در بازار کردند.

پس از ارزیابی شدید ، SBI Juniper را برای راه اندازی زیرساخت شبکه برای مرکز داده خود انتخاب کرد. بانک برای طراحی و اجرای پروژه از خدمات حرفه ای Juniper کمک گرفت.

پی می گوید: “ما کاملاً واضح بودیم که می خواهیم یک راه حل شبکه (SDN) با نرم افزار تعریف شده برای تأمین امنیت لازم ، هوشمند ، انعطاف پذیر ، انعطاف پذیر و چابک به اندازه کافی برای پشتیبانی از برنامه ها و خدماتی که تجربه های نخستین مشتری ما را تأمین می کند ، داشته باشیم.”

این همچنین به این معنی بود که هر زمان که به روزرسانی های جدید شبکه برنامه ریزی می شد ، حداقل خرابی برای برنامه های موجود در شبکه وجود داشت.

“جونیپر یک راه حل آینده نگرانه و تخصص را به میز آورد. علاوه بر این ، آنها به ما اطمینان دادند که پروژه در چارچوب زمانی تعیین شده و بدون افزایش هزینه انجام می شود. “

تیم مشترک SBI و Juniper طرح را برای پیاده سازی شبکه برای مرکز داده نهایی کردند. همچنین شامل ادغام سایر م ofلفه های مختلف زیرساخت مانند امنیت و غیره است.

پروژه ای به این بزرگی و بزرگی باید کاملاً آزمایش شود تا هرگونه عنصر تردید و اختلاف از بین برود. تیم جونیپر تخصص خود را آورده و شبیه سازی هایی را برای آزمایش مسیرهای مختلف شبکه و جستجوی مسائل انجام دادند. آزمایشات مشابهی برای سیستم های نفوذ و دیوارهای آتش انجام شده است. طی 18 ماه ، یکی از بزرگترین مراکز داده در کشور به محیط تولید وارد شد.

تعادل خوبی در امنیت و سهولت استفاده

پروژه های مرکز داده فعالیت های پیچیده ای هستند. اما وقتی درست انجام شد ، مانند SBI ، یک مرکز داده کاملاً جدید برای پشتیبانی از اهداف تجاری و تأمین نیازهای فعلی و پیش بینی شده آینده به وجود آمده است.

“یکی از اقدامات اصلی موفقیت در این پروژه ، بازخورد کاربران ما بوده است. پیاده سازی دسترسی سریعتر به برنامه ها را با سهولت استفاده و مدیریت امکان پذیر کرده است. سیستم بانکی اصلی ما نیز به روشی روان کار کرده است. ”

مرکز داده جدید ، نه تنها از نظر تجهیزات شبکه ، بلکه از نظر طراحی شبکه نیز بسیار مقاوم است. همچنین دارای اقدامات احتیاطی امنیتی است که توانایی عملیاتی کل زیرساخت شبکه را حفظ می کند.

پی می گوید: “جونیپر شرایط امنیتی ما را برآورده کرده و روش های جدیدی را به ما ارائه کرده است که به ما کمک می کند تا وضعیت امنیتی خود را بیشتر تقویت کنیم.

پی می گوید که راه حل شبکه از طرف Juniper به بانک کمک کرده است تا به طور قابل توجهی کارآمدتر شود و قابلیت اطمینان شبکه نیاز به عیب یابی را به حداقل رسانده است. پی می گوید: “این شبکه در حال حاضر کمترین نگرانی را برای دارندگان برنامه های کاربردی من دارد و آنها می توانند روی سایر حوزه های تجاری تمرکز کنند.”

مطالعه موردی کامل را بارگیری کنید.

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط ET Edge