بانک لاکشمی ویلا تحت مهلت قانونی قرار گرفت. برداشت 25000 روپیه محدود شد

دهلی نو: دولت هند در روز سه شنبه مهلت قانونی یک ماهه را به بانک لاکشمی ویلا اعمال کرد و سقف برداشت وجه نقد را برای سپرده گذاران 25000 روپیه تعیین کرد.

“موقعیت مالی بانک Lakshmi Vilas با متحمل شدن ضررهای مداوم در طول سه سال گذشته ، با از بین رفتن ارزش خالص بانک ، دچار افت مداوم شده است. در صورت عدم وجود هرگونه برنامه استراتژیک مناسب ، کاهش پیشرفتها و افزایش داراییهای غیرفعال (NPA) ، ضررها ادامه می یابد. این بانک نتوانسته است سرمایه کافی برای رسیدگی به مسائل مربوط به ارزش خالص منفی و زیان مداوم خود تأمین کند. ”

بعلاوه ، بانک مرکزی افزود که LVB همچنین با برداشت مداوم از سپرده ها و سطح پایین نقدینگی مواجه است. این کشور همچنین طی سالهای اخیر مسائل و روشهای جدی حکمرانی را تجربه کرده است که منجر به وخامت عملکرد آن شده است. با توجه به نقض آستانه PCA در تاریخ 31 مارس 2019 ، این بانک در سپتامبر 2019 تحت چارچوب اقدام سریع (PCA) قرار گرفت.

در اواخر سال ، این بانک ضرر خالص 396.99 کرور روپیه برای سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر با درصد دارایی های ناخالص ناخالص 24.45 درصد اعلام کرده بود. LVB از دست دادن 357.17 کرور روپیه برای سه ماهه مربوطه سال گذشته گزارش کرده بود.

“پس از در نظر گرفتن این تحولات ، بانک ذخیره به این نتیجه رسیده است که در غیاب یک برنامه احیای معتبر ، با هدف محافظت از سود سپرده گذاران و به نفع ثبات مالی و بانکی ، چاره ای جز RBI در بیانیه ای اعلام کرد ، برای اعمال مجازات قانونی تحت بند 45 قانون تنظیم مقررات بانکی ، از 1949 به دولت مرکزی مراجعه کنید. بنابراین ، پس از بررسی درخواست بانک ذخیره ، دولت مرکزی از امروز برای 30 روز مهلت قانونی اعمال کرده است. ”

RBI همچنین طرح ادغام LVB را با DBS Bank هند تهیه کرده است. هدف آن ادغام بانک قبل از پایان مهلت قانونی است.

در گذشته نه چندان دور ، وضعیت مشابهی برای سپرده گذاران در بانک PMC در سپتامبر سال گذشته و YES بانک در مارس سال جاری بوجود آمده بود.

RBI به سپرده گذاران بانک Lakshmi Vilas اطمینان داده است که منافع آنها کاملاً محافظت خواهد شد و نیازی به وحشت نیست.

در یک به روزرسانی دیگر ، RBI اضافه کرد که به دلیل وخامت جدی در وضعیت مالی بانک ، هیئت وام دهنده را برای مدت 30 روز جایگزین کرده است و این برای محافظت از منافع سپرده گذاران انجام شده است. RBI گفت: “Shri TN Manoharan ، رئیس سابق غیر اجرایی بانک Canara به عنوان مدیر تحت بخش (2) ماده 36 ACA قانون منصوب شده است.”

این به روزرسانی ساعات پس از بازار ارائه شد در اوایل روز ، سهام بانک لاکشمی ویلاس با افت 0.96 درصدی در 15.50 روپیه بسته شد. از سوی دیگر ، معیار BSE Sensex 0.72 درصد افزایش یافت و در 43952 قرار گرفت.