بانک لاکشمی ویلا به DBS هند تبدیل می شود. بانک 94 ساله اکنون بخشی از تاریخ است

دهلی نو: بانک Lakshmi Vilas (LVB) مستقر در تامیل نادو با نژاد قبل از استقلال روز جمعه پس از ادغام با شرکت تابعه هند DBS بانک سنگاپور ، هویت خود را از دست داد. سرنوشت بانک قدیمی 94 ساله بدهکار با کابینه اتحادیه به ریاست نخست وزیر نارندرا مودی تصویب شد که طرح تلفیق را چهارشنبه تصویب کرد. بانک رزرو هند 27 نوامبر را به عنوان تاریخ موثر ادغام LVB با DBS Bank India Ltd (DBIL) اعلام کرد.

RBI در بیانیه ای اعلام کرد که تمام شعب LVB از 27 نوامبر به عنوان شعبات DBIL فعالیت خواهند کرد.

اگرچه سپرده گذاران بانک اکنون شفافیت دارند ، مروجین و سرمایه گذاران بانک همچنان خشک و خشک مانده اند. از LVB خواسته شد 318 کرور Tier-II بازل III اوراق قرضه را قبل از ادغام آن با بانک DBS توسط RBI در روز پنجشنبه با استناد به بخش 45 قانون مقررات بانکی ، بنویسد و منجر به ضرر سرمایه گذاران این اوراق شود.

علاوه بر این ، سهام این بانک طبق طرح تلفیق – Lakshmi Vilas Bank Limited (تلفیق با DBS Bank India Limited) ، طرح 2020 از لیست خارج می شود.

بسیاری از ذینفعان از جمله اتحادیه های بانکی سوالاتی را در مورد نحوه ادغام LVB با شرکت تابعه یک بانک خارجی مطرح کرده اند و می گویند RBI LVB را به صورت رایگان هدیه داده است.

اتحادیه کارکنان بانک AIBEA گفته است که مقصر بودن بانک رزرو در شکست بانک 94 ساله باید بررسی شود و ادغام پیشنهادی وام دهنده با DBIL ورود یک درب عقب برای یک نهاد بانکی خارجی را فراهم می کند به بازار هند وارد شوید.

روز چهارشنبه ، انجمن کارکنان بانک های همه هند (AIBEA) در نامه ای به وزیر دارایی نیرالا سایتارامان گفت که رویکرد ادغام وام دهنده مستقر در تامیل نادو با یک شرکت تابعه هند از یک بانک مستقر در سنگاپور مغایر با سیاست ادعا شده Aatmanirbhar بهارات توسط دولت

DBIL در تلاش دوم خوش شانس شد. در سال 2018 ، DBS به LVB مراجعه کرده بود تا حدود 50 درصد از سهام وام دهنده مستقر در کارور را برای ارزیابی بسیار بالاتر ، 100 تا 150 روپیه برای هر سهم به دست آورد.

سپس LVB JP Morgan را به عنوان پیشاهنگی برای سرمایه گذاران این بانک منصوب کرده بود. اما ، وقتی DBS با این پیشنهاد به RBI نزدیک شد ، به دنبال معافیت از هنجارهای کاهش سهام بود. RBI با این پیشنهاد موافقت نکرد و بنابراین آن را رد کرد.

RBI پس از آنکه وام دهنده بخش خصوصی تحت مهلت قانونی 30 روزه قرار گرفت و برداشت نقدی را با 25000 روپیه برای هر سپرده گذار محدود کرد ، هیئت مدیره LVB را جایگزین کرد.

RBI به طور همزمان در دامنه عمومی پیش نویس طرح پیوند LVB با DBIL را قرار داد.

LVB دارای 566 شعبه و 973 دستگاه خودپرداز در 19 ایالت و سرزمین های اتحادیه است که توسط گروهی از هفت تاجر کارور در تامیل نادو تحت رهبری VSN Ramalinga Chettiar راه اندازی شده است.

با افزایش دارایی های غیرفعال (NPA) ، بانک در سپتامبر 2019 تحت چارچوب اقدامات اصلاحی سریع RBI قرار گرفت.

LVB دومین بانک بخش خصوصی پس از Yes Yes است که امسال با آب و هوای سخت مواجه شده است.

در ماه مارس ، بله بانک گرسنه سرمایه تحت مهلت قانونی قرار گرفت. دولت با درخواست از دولت ایالتی هند (SBI) برای تزریق 7،250 کرور و گرفتن 45 درصد سهام وام دهنده ، بانک Yes را نجات داد.