بانک بخش دولتی: فینمین می گوید هیچ افزایش در هزینه خدمات توسط هیچ بانک بخش دولتی افزایش نمی یابد

دهلی نو: وزارت دارایی روز سه شنبه گفت که هیچ شارژ خدماتی توسط هیچ بانک بخش دولتی افزایش نیافته است حتی زمانی که بانک بارودا تصمیم گرفت تغییراتی را که با توجه به تعداد معاملات سپرده نقدی رایگان در یک حساب بانکی در ماه انجام شده است ، برداشت کند. در بیانیه وزارت دارایی آمده است كه بانك بارودا از اول نوامبر سال 2020 با توجه به تعداد واریز و برداشت نقدی رایگان در ماه تغییرات خاصی ایجاد كرده است.

به گفته این نهاد ، تعداد واریز و برداشت های نقدی رایگان از 5 مورد در هر ماه به سه مورد در ماه کاهش یافته است ، بدون تغییر در هزینه های مربوط به معاملات بیش از این معاملات رایگان.

“بانک بارودا از آن زمان اطلاع داده است که با توجه به شرایط موجود COVID ، آنها تصمیم گرفته اند تغییرات را پس بگیرند. بعلاوه ، هیچ PSB اخیراً چنین اتهاماتی را افزایش نداده است.”

اگرچه طبق دستورالعمل های RBI ، همه بانک ها ، از جمله بانک های بخش دولتی (PSB) مجاز به دریافت هزینه خدمات خود به صورت منصفانه ، شفاف و غیر تبعیض آمیز ، بر اساس هزینه های انجام شده هستند ، سایر PSB ها نیز ترغیب کرده اند که آنها پیشنهاد می شود با توجه به بیماری همه گیر COVID ، هزینه های بانکی را در آینده نزدیک افزایش ندهید.

در رابطه با حسابهای سپرده پایه پس انداز بانک (BSBD) ، هیچ گونه هزینه خدمات در اینگونه حسابهای 60.04 کرور از جمله 41.13 کرور حساب ژانویه که توسط اقشار ضعیف و غیربانکی جامعه افتتاح شده است ، برای خدمات رایگان تجویز شده توسط RBI اعمال نمی شود. .