بانده بان: چگونه باندهام بانك قصد دارد عنوان خود را به عنوان سودآورترین وام دهنده ملت حفظ كند

توسط پرادیپتا موکرجی و سووشری غوش

سرمایه دار خرد هندی Bandhan Bank Ltd. وام های متنوعی را ایجاد می کند و پس از بهبود بازپرداخت وام ها ، موقعیت بازار خود را به عنوان سودآورترین وام دهنده کشور تقویت می کند.

چاندرا شکار غوش بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی در مصاحبه تلفنی اخیر خود گفت: “تقاضای زیادی وجود دارد.” “هند روستایی استفاده نشده است و مردم در آنجا خدمات اعتباری دریافت نمی کنند. سبک زندگی تغییر خواهد کرد و آنها همچنین نیازهای تجاری دارند. ”

باندهان بانک که 1.4 میلیارد دلار از سرمایه گذاران از جمله BlackRock Inc. و GIC Pte سنگاپور در ماه آگوست دریافت کرده است ، با ایجاد تنوع در تلاش است 4 درصد بازده دارایی را حفظ کند. این شرکت قصد دارد به بخشهایی با ریسک کمتر مانند طلا و همچنین وامهای مسکن و اتومبیل وام دهد. قوش گفت ، در حال حاضر دفترچه وام وام بدون وام وام دهنده در حدود 62 درصد است.

پس از افزایش حدود 95 درصدی از اکتبر ، Ghosh انتظار دارد در سه ماه آینده سطح بازپرداخت به “حالت عادی” بازگردد. وی گفت ، در ماه های ابتدایی قفل کردن ، مجموعه ها تقریباً به 75 درصد کاهش یافته بود.

gfxبلومبرگ

مدیر عامل شرکت در میان رهبران تجارت ، سیاست گذاران و سیاستمداران است که امید خود را برای بهبودی قوی در مناطق روستایی هند بسته اند ، زیرا باران های پربارش زمینه را برای یک سال دیگر از محصولات بی سابقه فراهم کرده است. درآمد بیشتر یکبار مصرف برای کشاورزان ممکن است تقاضا از خودرو به سیمان تا جواهرات طلا را افزایش دهد.

غوش گفت ، با وجود افزایش بازپرداخت ها ، بیماری همه گیر ویروس کرونا می تواند رشد وام Bandhan را به 20 درصد در سال جاری کاهش دهد ، از متوسط ​​بیش از 30 درصد در سه سال گذشته.

بانك بانك ، یكی از جوانترین بانكهای كشور ، در سال 2009 به عنوان وام دهنده سایه برای وام گیرندگان ضعیف مانند فروشندگان چای ، سبزی فروشان ، بافندگان ، تولیدكنندگان صنایع دستی آغاز به كار كرد. پس از دریافت مجوز بانکی در سال 2015 ، باندهن توانست یک پایگاه سپرده نسبتاً کم هزینه با یک تجارت وام با بازده بالا به وام گیرندگان خرد ایجاد کند و به حاشیه آن کمک کند.

آخرین جمع آوری سرمایه پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی گسترش شعبه توسط باندهان بانک را محدود کرد زیرا سال گذشته شرکت موسس نتوانست سهام خود را به 40٪ هدف کاهش دهد. سپس توافق کرد که با سرمایه گذار وام مسکن Gruh Finance Ltd. در معامله 11.7 میلیارد دلاری برای جبران سهام بنیانگذار همکاری کند ، به دنبال آن تنظیم کننده تا حدودی محدودیت های خود را در مورد وام دهنده آرام کرد.

برخی از معیارهای سودآوری بانک Bandhan ، از جمله بازده دارایی و بازده سهام ، اکنون بالاترین میزان در میان وام دهندگان هند است.