انتخاب صندوق مناسب برای سرمایه گذاری برای اولین بار

انتخاب_ صندوق_صحیح_برای اولین بار در سرمایه گذاری

انتخاب صندوق مناسب برای اولین بار سرمایه گذاری

سلب مسئولیت

سلب مسئولیت

مزایای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کاری است که همه باید دیر یا زود انجام دهند. هر سن و سالی که داشته باشید ، همیشه ارزش سرمایه گذاری در ابزارهای مالی را دارد. چندین مزیت برای سرمایه گذاری وجود دارد. اینها هستند:

همیشه جلو تورم بمانید

اگر می خواهید ثروت خود را رشد دهید ، پس سرمایه گذاری راه درست شماست. هر ساله افزایش قیمت ها وجود دارد و این تورم است. همانطور که روی چیزی سرمایه گذاری می کنید ، با توجه به تورم مقدار پول را بدست خواهید آورد. نرخ تورم هر ساله متفاوت است و طی چند سال اخیر در محدوده 3-5٪ نوسان داشته است.

ثروت خود را بسازید

سرمایه گذاری به شما در ایجاد ثروت کمک می کند. با این حال ، مجبورید برخی از تحقیقات بازار را انجام دهید و از نزدیک مراقب حرکت بازار باشید. صدها برنامه برای سرمایه گذاری وجود دارد. شما فقط باید یکی را انتخاب کنید که ممکن است بخواهید روی آن سرمایه گذاری کنید. همچنین می توانید برای تصمیم گیری درست مالی به هر مشاور مالی مراجعه کنید.

سرمایه گذاری که شما را برای بازنشستگی آماده می کند

واقعاً گفته می شود ، “پول برای پول کار می کند.” برای بازنشستگی بدون هیچ مسئله مالی و اقتصادی ، برنامه ریزی مالی محتاطانه می تواند به شما کمک کند. هرچه بیشتر سرمایه گذاری کنید ، از مزایای سود مرکب بیشتر خواهید شد.

مالیات های خود را هوشمندانه مدیریت کنید

سرمایه گذاری می تواند برای پس انداز مالیات خوب باشد. اگر از طریق مبلغ یکجا یا SIP در طرح ELSS سرمایه گذاری کنید ، می توانید از کسر حداکثر Rs استفاده کنید. 1،50،000 تحت بخش 80c * قانون مالیات بر درآمد. این طرح ها از تاریخ تخصیص مدت 3 سال قفل دارند ، و پس از آن می توان واحدها را خریداری یا تعویض کرد.

* فرض بر این است که فرد از بخش کامل کسر مالیات 150،000 پوند در سال مالی تحت بخش 80C استفاده می کند. این کسر به فرد یا HUF مجاز است. این تنها برای نشان دادن توانایی پس انداز مالیات ELSS است و توصیه مالیاتی نیست. لطفاً برای اهداف مالیاتی با مشاور مالیاتی خود مشورت کنید. با فرض اینکه فرد در رژیم مالیاتی قدیم باشد ، این قابل اجرا است. لایحه مالی ، 2020 یک رژیم جدید مالیاتی شخصی را پیشنهاد کرده است که در آن بیشتر کسرها / معافیت ها مانند بخش 80C ، 80D و غیره منع شده است. اما این اختیاری است.

برای رسیدن به اهداف خود سرمایه گذاری کنید

اگر پول خود را به روشی محتاطانه سرمایه گذاری کنید ، در این صورت ممکن است پول شما رشد کند و به شما کمک کند تا از نظر مالی با ثبات باشید. هنگامی که از نظر اقتصادی ثبات پیدا کردید ، پس می توانید پول خود را برای تأمین دارایی یا اهداف خود خرج کنید.

چند نکته برای یادآوری هنگام سرمایه گذاری برای اولین بار –

راه اندازی در هدف سرمایه گذاری

بودجه و اهداف مالی خود را بررسی کنید. سرمایه گذاری همیشه خوب است وقتی که با یک هدف انجام شود.

نوع صندوق را انتخاب کنید

انواع سرمایه گذاری متعادل یا صندوق بدهی همیشه به سرمایه گذاران اولین بار توصیه می شود.

به جای سرمایه گذاری یکجا ، به SIP بروید

سرمایه گذاری های یکجا می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد ، بنابراین بهتر است به دنبال SIP باشید.

تمام اسناد خود را به روز نگه دارید

اسناد KYC خود را انجام داده و کلیه موارد کاغذی را پیگیری کنید.

از یک مشاور مالی کمک بگیرید

اگر هنوز گیج هستید ، بهتر است با یک مشاور مالی مشورت کنید.

نتیجه

برای ثبات اقتصادی و مالی ، سرمایه گذاری بسیار مهم است. یک برنامه خوب انتخاب کنید و شروع به سرمایه گذاری کنید. اگر برای اولین بار سرمایه گذاری می کنید ، به سراغ سرمایه گذاری SIP بروید. با دانستن قدرت ترکیب کردن ، فقط با استفاده از ماشین حساب Wealth-Builder ما در زیر سرمایه گذاری های SIP خود را برنامه ریزی کنید. یا برای مشاوره با مشاور مالی خود مشورت کنید.

سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات مستندات KYC و روش تغییر آدرس ، شماره تلفن ، جزئیات بانک و غیره ، لطفاً از https://bit.ly/36BTr0u بازدید کنید. ثبت یک باره KYC برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. شما می توانید KYC خود را با ارسال موارد زیر در هر یک از شعب یا مراکز جمع آوری ما تکمیل کنید: الف) فرم Central-KYC به طور کامل پر شده و امضا شده ب) اثبات شناسه و اثبات آدرس: هر سندی که توسط دولت مرکزی اعلام شده باشد ، به اثبات رسیده باشد. PAN برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. ج) اثبات آدرس: همان شناسه هویت (به جز PAN) د) عکس به اندازه گذرنامه اخیر. اصل باید برای تأیید حمل شود. سرمایه گذاران باید فقط در صندوق های سرمایه گذاری مشترک SEBI معامله کنند / سرمایه گذاری کنند. جزئیات در سایت www.sebi.gov.in موجود است. سرمایه گذاران می توانند از طریق شماره 91-8048893330 + با ما تماس بگیرند و یا از طریق آدرس ایمیل@kotak.com برای ما نامه بنویسند. برای تشدید ، به [email protected] نامه بنویسید یا از طریق پورتال SCORES (سیستم رسیدگی به شکایات SEBI) به آدرس http://scores.gov.in شکایت خود را نزد SEBI مطرح کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=PWrvLQmSSyo

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک Kotak Mahindra