ارائه دهندگان خدمات اینترنتی با پیوستن به شرکت های فن آوری خواستار تخفیف از باندهای E&V می شوند

دهلی نو: ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) به شرکت های فناوری پیوسته اند و خواستار اختصاص طیف باند E&V بدون حراج هستند و می گویند این باند ها بیشتر برای خدمات با ظرفیت بالا ارائه شده توسط شرکت های اینترنتی مناسب ترند.

آنها در نامه ای به دبیر دپارتمان ارتباطات از راه دور (DoT) اضافه كردند كه این اقدام باعث از دست دادن درآمد دولت نخواهد شد زیرا تمام نهادهای مجاز مانند ISP ، NLD ، ILDO آماده استفاده از طیف استفاده از طیف (SUC) برای استفاده هستند. همانطور که تنظیم کننده مخابرات پیشنهاد می کند ، این امواج را ارائه می دهد.

علاوه بر این ، هیچ مدرکی وجود ندارد که از امواج E&V برای تهیه خدمات 5G در سراسر جهان استفاده شده باشد ، انجمن ISP هند (ISPAI) در نامه مورخ 22 اکتبر گفت.

“ذکر این نکته ضروری است که هیچ مدرکی در دسترس نیست که ثابت کند طیف باند E&V برای تهیه خدمات 5G در سراسر جهان و در زمینه هند استفاده شده است ، هیچ پیش بینی برای تهیه خدمات 5G در باند E&V وجود ندارد. ، “بدن گفت.”

22آژانس ها

سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (Trai) در نوامبر 2015 توصیه کرده بود که هر دو باند E (بین 57-64 گیگاهرتز) و باند V (71-76 و 81-86 گیگاهرتز) باید با “تنظیم لمس نور باز شوند” “و تخصیص باید بصورت اولین سرویس” و “پیوند به پیوند باشد.”

برای SUC ، ترائی پیشنهاد کرد که از حامل های باند E در هر سال 10 هزار روپیه در هر حامل 250 مگاهرتز استفاده شود در حالی که از حامل های باند V باید 1000 ریال در سال به ازای هرکدام از 50 مگاهرتز شارژ شود.

انجمن باند پهن هند (BIF) ، که نمایندگی گوگل ، مایکروسافت ، فیس بوک ، کوالکام ، اپل ، اینتل ، هیوز و آمازون است ، از پیشنهادات Trai استقبال کرده است.

با این حال ، شرکت های مخابراتی Reliance Jio ، Bharti Airtel ، Vodafone Idea از طریق انجمن خود اقدام به حراج این باند ها کرده اند ، ایده آل برای خدمات سریع 5G ، زیرا ترس از تخصیص آنها ممکن است به شرکت های غیر مجاز مانند شرکت های فن آوری با هزینه کم اجازه دهد ورود به درب برای ارائه خدمات 5G.

اکنون ISPAI گفته است که علی رغم توصیه های تنظیم کننده ، “نمایندگی های ناموجه” توسط “گروه خاصی از ارائه دهندگان خدمات برای حفظ انحصار خود در رسانه های بی سیم” انجام می شود.

این نهاد گفت که تخصیص طیف نمی تواند حق انگشت شمار اپراتورها باشد و چنین تخصیصی به بازیکنان محدود “ضد رقابتی است و نیاز به طیف سایر اپراتورهای مجاز مانند ISP ، NLDO ، ILDO و غیره نیز باید در نظر گرفته شود و داده شود. به رسمیت شناختن

همچنین برجسته شد که این باند ها برای ارائه backhaul بهینه هستند و نه به عنوان یک رسانه دسترسی. “مناسب ترین موارد استفاده از V-Band ، ظرفیت بالای 5G جلو در مناطق مستقر در تراکم شهری است که انتظار می رود 5G NR چند صد متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.”

در حالی که ، E-Band ، که مسافت های طولانی تری تا 2-4 کیلومتر را پوشش می دهد ، مناسب تر برای برنامه های با ظرفیت بالا ISP است.