اخبار تلکام: ترافیک پیامکی تجاری با وجود افزایش اخیر قیمت تلفن های مخابراتی تا 20٪ رشد می کند

ترافیک پیامکی تجاری روزانه در هند به دلیل افزایش تصویب دیجیتال پس از شیوع بیماری همه گیر ، در حال حاضر تا 20 درصد رشد کرده است ، حتی بر اساس تخمین های صنعت ، پیام های متنی در حال کاهش است.

طبق تخمین های صنعت ، در حال حاضر روزانه 1.3 میلیارد پیامک تجاری در حال ارسال است – حتی پس از افزایش 30 درصدی تعرفه های پیامکی گرفته شده توسط اپراتورهای مخابراتی در ماه سپتامبر – در مقایسه با تقریباً 1.1 میلیارد ارسال شده در ماه مارس. این افزایش پس از کاهش حاشیه ای در دوره قفل به دلیل تعطیل شدن در خرده فروشی ، هواپیمایی ، مسافرت ، گردشگری و سایر بخش ها اتفاق می افتد.

با این حال ، طبق داده های تنظیم کننده مخابرات ، تعداد کل پیامک های خروجی در هر ماه در هر ماه از 17.86 در سه ماهه منتهی به دسامبر 2019 به 17.26 در ماه در سه ماهه منتهی به مارس 2020 کاهش یافته است. صنعت مخابرات می گوید از آن زمان نیز روند نزولی داشته است.

ادی ردی ، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت گفت: “در Q1 ، FY20 به دلیل بیماری همه گیر ، کاهش ترافیک پیامکی در Q1 در مقایسه با Q4 ، FY20 رخ داده است. ، Tanla Platforms Ltd ، بزرگترین ارائه دهنده CPAAS هند.

وی افزود: “با این حال ، بیشترین خسارت توسط عواملی دیگر مانند بانكداری (فعالیت های مربوط به توقف) ، دولت (فعالیت های مربوط به Covid) ، آموزش الکترونیکی ، رسانه های اجتماعی و غیره جبران شد ، زیرا شاهد افزایش چشمگیر میزان بازدید از این بخش ها بودیم.”

این رشد در شرایطی اتفاق می افتد که صنعت اخیراً بزرگترین مورد استفاده از بلاک چین را برای بررسی جریان پیامک های هرزنامه به کار گرفته است ، و همین امر باعث شده است که تلفن های همراه در ماه سپتامبر قیمت پیامک های انبوه را با 2.5 پیام کوتاه / پیام کوتاه افزایش دهند.

نزدیک به 70 درصد ترافیک در هند پیام های معاملاتی و خدماتی است در حالی که باقیمانده تبلیغاتی است. به گفته تانلا ، در حالی که پیامک های معاملاتی 20 درصد جهش داشته اند ، به دلیل اوج گرفتن تجارت الکترونیکی ، بانکی و پرداخت ها ، حتی فعالیت های تبلیغاتی در فصل جشن برای ارسال پیشنهادات و تخفیف ها افزایش یافته است.

“پیامک های معاملاتی ، که بیشترین حجم پیامک را به خود اختصاص داده اند ، علی رغم افزایش قیمت اخیر ، از آنجا که پیام های معاملاتی برای شرکت ها مهم است ، به سرعت در حال رشد است. اثر خالص افزایش 30-50 درصدی ترافیک بعد از ماه جولای بوده است. ”

Anurag Aggarwal ، مدیر خدمات پیام رسانی ، ارتباطات تاتا گفت ، “ترافیک پیام کوتاه A2P در سال 2020 هنوز هم تقریباً 1.12 تریلیون پیش بینی می شود ، رشد 8.38٪ در سال. این یک افت ناچیز 0.18٪ نسبت به پیش بینی های قبلی است. ”