آدانی در راس پیشنهاد DHFL قرار دارد ، می گوید پیشنهاد حداکثر به وام دهندگان می دهد. رقبا آن را خارج از مسابقه می خواهند

دهلی نو: گروه میلیاردر گاوتام آدانی برای استخراج معادن از Oaktree مستقر در ایالات متحده با پیشنهادی 33000 کروری برای وام دهنده مسکن فروپاشیده DHFL پیشی گرفت ، اما پیشنهاد دهندگان رقیب می خواهند آن را از رقابت خارج کنند زیرا ادعا می شود مهلت مقرر را از دست داده است – اتهامی که گروه آدانی رد می کند گفت که این روند قانونی را دنبال می کند و “کارتل” می خواهد از حداکثر سازی ارزش جلوگیری کند. منابع با وام دهندگان DHFL و صنعت گفتند ، چهار نهاد – گروه آدانی ، گروه پیرامال ، شرکت مدیریت دارایی مستقر در ایالات متحده Oaktree Capital Management و SC Lowy – پیشنهادات DHFL را ارائه دادند.

اما وام دهندگان ، که DHFL را برای بازیابی وام های پرداخت نشده به حراج می گذارند ، خواستار خواستگاران بودند تا پیشنهادات خود را اصلاح کنند زیرا پیشنهادهای اصلی کم بود.

گروه آدانی ، که در ابتدا فقط برای سهام عمده فروشی DHFL (SRA) DHFL پیشنهاد داده بود ، در پیشنهاد اصلاح شده ارائه شده در 17 نوامبر پیشنهاد برای کل کتاب ، ارائه کل 30،000 کرور به اضافه سود 3000 کرور ، وام منبع گفت.

آنها گفتند كه این مبلغ بیش از 28300 روپیه پیشنهادی Oaktree بود ، با افزودن پیشنهاد شرطی شركت آمریكا مشخص شده بود كه 1000 كورور در قبال مطالبات بیمه ای را عقب نگه می دارد.

پیرامال 23،500 کرور روپیه فقط برای سبد خرده فروشی DHFL ذکر کرد در حالی که SC Lowy مستقر در هنگ کنگ 2350 کرور روپیه برای SRA پیشنهاد داد.

اندکی پس از آن ، داوطلبان رقیب بر سر پیشنهاد آدانی گریه کردند و گفتند که این گروه پیشنهاد را بیش از مهلت مقرر ارسال کرده است و نمی تواند طرح اصلی خود را گسترش دهد.

این منبع گفت: هر سه پیشنهاد دهنده رقیب به دنبال رد صلاحیت آدانی بودند.

آدانی با این اقدام مقابله کرده و نامه مفصلی به مدیر DHFL ، که نظارت بر فروش را بر عهده دارد ، نوشت و گفت که این امر در ابتدا ابراز علاقه (EoI) را برای هر دو مورد – کتاب کامل و عمده فروشی و نمونه کارهای SRA ارائه داده است.

منابع گفتند که در نامه 22 نوامبر گفته شده که پیشنهاد پیشنهادی در ماه اکتبر فقط مربوط به دارایی های عمده فروشی و SRA DHFL است زیرا امیدوار است که همراه با گروه پیرامال این معامله را انجام دهند (پیشنهاد گروه پیرامال فقط برای دارایی های خرده فروشی).

اما با افتتاح پیشنهادات در 9 نوامبر ، آدانی دید که پیشنهادهای پیشنهادی رقبا ارزش شرکت را نشان نمی دهد و تصمیم گرفت برای کل کتاب پیشنهاد دهد.

در این نامه ، گروه آدانی گفت ، پیشنهاد آن قبل از ساعت 10:00 صبح 17 نوامبر ارسال شده و مطابق با سند پیشنهاد است.

در ادامه به نقل از بخش مربوط به سند مناقصه پرداخته شد كه به سرپرست آزادي داده شد تا پيشنهاد دريافتي را در هر مرحله از مراحل ارسال طرح تصويب بررسي كند و داوطلبان رقيب حق اعتراض به اين ارسال را نداشتند.

برای تهدید برخی از پیشنهاد دهندگان مبنی بر انصراف از روند در صورت بررسی پیشنهاد آدانی ، این گروه گفت که آنها “با هم به عنوان یک کارتل برای تأثیر بر روند CIRP به روشی با هدف از بین بردن یا کاهش رقابت عمل می کنند که باید بر هدف حداکثر سازی ارزش نیز تأثیر بگذارد. ”

CIRP مخفف فرآیند حل ورشکستگی شرکت ها است.

این گزارش افزود که پیشنهاد بی قید و شرط آن حداکثر ارزش را برای همه ذینفعان فراهم کرده است.

در ماه نوامبر ، بانک ذخیره DHFL ، سومین بزرگترین وام دهنده مسکن با بازی خالص ، را برای رسیدگی به ورشکستگی به دادگاه حقوقی شرکت ملی (NCLT) ارجاع کرد.

DHFL اولین شرکت مالی بود که با استفاده از اختیارات ویژه تحت بخش 227 توسط RBI به NCLT ارجاع شد.

قبل از آن ، هیئت مدیره شرکت جایگزین شد و R Subramaniakumar به عنوان مدیر منصوب شد. وی همچنین طبق مقررات ورشکستگی و ورشکستگی (IBC) متخصص حل و فصل است.

از ژوئیه سال 2019 ، این شرکت 83،873 کرور روپیه به بانک ها ، شورای ملی مسکن ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و دارندگان اوراق قرضه بدهکار بود.