هوشمند سازی ساختمان در 7 گام از 0 تا 100 به همراه فیلم و عکس

هوشمندسازی ساختمان یکی از مشاغل فنی است که بیشترین ارتباط را با برقکار ساختمان دارد. هوشمند سازی ساختمان از مشاغل جدید و نوپا در کشور است و نیروی متخصص در آن بسیار اندک است. حال چه مزایایی در استفاده از کانکس نگهبانی به جای ساخت و ساز آن به روش های سنتی وجود دارد عبارتند از: 1. قابلیت جابجایی 2. نمای زیبا و شکیل 3.نصب در یک روز 4. قابلیت ترمیم و بازسازی ساده 5. تنوع زیاد در رنگبندی و طرح 6. تنوع در قیمت و ابعاد 7. استحکام و ضد زلزله بودن 8. صرفه اقتصادی از میان دلایل بالا یکی از نکاتی که نیاز به توضیح بیشتر داشته قابلیت جابجایی است چرا که در برخی شرکت ها یا پارکینگ ها اتاقک نگهبانی بصورت موقت نصب میگردد و در مواقعی امکان دارد که نیاز مند جابجایی آن برای عبور ماشین آلات سنگین و بزرگ وجود داشته و یا بنا به تغییراتی در فضای مورد استفاده نیاز باشد محل ورود و خروج عموم تغییر و به بخش دیگری از محوطه مجموعه منتقل که می بایست اتاقک کنترل و نگهبانی نیز منتقل شود و این جابجایی فقط با استفاده از روش پیش ساختگی و کانکس نگهبانی مقدور بوده و در روش های سنتی می بایست سازه از نو در محل جدبد ساخته که نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار خواهد بود.

اگر میخواهید جاروبرقی شما کاملا به صورت اتوماتیک کار کند و حتی خالی کردن کیسه مخزن را نیز خودش انجام دهد، با Roomba i7 آشنا شوید. همه مردم وقتی درباره هوشمندسازی ساختمان یا خانههای هوشمند حرف میشود؛ تصوری مکانیزه را به ذهن خود راه میدهند که انگار همه چیز مکانیزه و روباتیک است و هرچه اراده کنی خودش پا در میآورد، به خدمت تو میرسد یا تمام دیوارها یا اثاثیه با فشار یک دکمه، جمع و جور میشوند و در یک جعبه کوچک قرار میگیرند اما این تصور غلط است. وسایل خانه هوشمند برای راه اندازی و اتصال به هم، به اینترنت بیسیم نیاز دارند. بنابراین، قادر خواهید بود تا به صورت هوشمند و از راه دور برای شروع و توقف چرخه شستشو، تنظیمات نیمه شستشو، کنترل دما و پارچه، دستور دهید. سیستمهای امنیتی و حفاظتی: شامل سیستم اعلام حریق، سیستم هوشمند مانیتورینگ، سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل تردد، سیستم قطع خودکار گاز و سیستم هشدار امنیتی میباشد. سیستمهای اکتیو نیز حضور دارند.

3. تنظیم میزان روشنایی: برایناساس سیستمهای هوشمند، روشنایی را بر اساس نور طبیعی افزایش یا کاهش میدهند که این روش در کاهش مصرف انرژی تأثیر به سزایی دارد. تمرکز این پروژه بر روی اتصال لوازم خانگی مختلف و کنترل آن ها با استفاده از دستگاه های ورودی گوناگون بود. بنابراین، با اتصال قابل اعتماد از یک اتاق به اتاق دیگر، پوشش دستیار Google در خانه هوشمند شما گسترش مییابد. بدیهی است که Nest Wifi برای خانههای هوشمند تحت کاربری دستیار گوگل بهترین گزینه است. از میان مش روترهای استفاده شده، Google Nest Wifi یکی از بهترینهاست. کانکس اداری یا دفتری سازه ای پیش ساخته می باشد که به عنوان دفتر کار یک تیم اداری یا بعضا اتاق مهندسین و مدیران پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما به طور میانگین به عنوان یک متخصص هوشمندسازی ساختمان میتوانید درآمدی بین 10 الی 20 میلیون تومان در ماه داشته باشید. پس از انتخاب کنترلر، انتخاب پروتکل ارتباطی بین تجهیزات نیز بر عهده شماست. KNX RF از امواج رادیویی با فرکانس مرکزی ۸۶۸٫۳۰ مگاهرتز ، مدولهشده و با نرخ اطلاعاتی ۱۶۳۸۴ بیت بر ثانیه استفاده مینماید. فقط موقع خروج دکمه مسافرت را بزنید و خانه هوشمند بر اساس تنظیمات می تواند شیر اصلی آب و ﮔاز را قطع کند، کلیه وسایل برقی در خانه بجز یخچال و فریزر خاموش می شوند.

به طور کلی، هنگامی که مشکلی در موتور یا سیستم لباسشویی به وجود بیاید، شما به موقع از آن مطلع خواهید شد. اغلب قبل از کویل های فن کویل یا هوارسان متصل می شوند و می توان میزان آب ورودی به کویل و در نتیجه دمای محیط را به کمک آنها تنظیم کرد. در این دوره ها صفر تا صد پیاده سازی پروژه خانه هوشمند به صورت عملی به شما آموزش داده می شود. 2. از طریق پیاده سازی خانه هوشمند می توان حداکثر امنیت را برای منزل فراهم کرد. به طور کلی سیستم های خانه هوشمند را میتوان به دو دسته تقسیم بندی کرد. در این شرایط میتوان گفت خانه شما هوشمند شده ولی BSM به طور کامل در ان اجرا نشده . در این نوع سیستم ها کلیدهای هوشمند و انواع سنسورهای هوشمند وجود دارند که باید سیم کشی شده و به تابلو اصلی منتقل شوند. سیم کشی خانه هوشمند در صورتیکه از سیستم های میکروکنترلی برای کنترل تجهیزات استفاده شود به این صورت است که کلیه تجهیزات در یک تابلو مونتاژ میشوند و در این نوع سیستم ها میتوان از کلیدهای سنتی که در ساختمان معمولی استفاده می شود، بهره گرفت. خانههای هوشمند میتوانند مناطقی را که بیشتر از نیاز شما در انرژی استفاده میکنند مشخص کنند و به شما این امکان را میدهند که در این مناطق مصرف انرژی را کاهش داده و صرفهجویی کنید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مزایای هوشمند سازی خانه وب سایت خود باشید.