Vodafone Idea زمین بیشتری را به رقبا واگذار می کند ، RMS در جولای-سپتامبر به 22.6٪ کاهش می یابد: داده های Trai

Vodafone Idea (Vi) بیشتر با رقبای خود – Reliance Jio و Bharti Airtel – با سهم بازار درآمد خود (RMS) که در سه ماهه سپتامبر 22 واحد پایه (bps) افت کرد و به 22.6٪ رسید ، عمدتا به دلیل شبکه نسبتاً پایین تر کاهش یافته است – تحلیلگران می گویند ، هزینه های مربوطه منجر به زیان بیشتر مشترکان می شود.

برعکس ، رهبر بازار جیو 34 سود در هر سه ماهه گزارش کرد و RMS خود را در دوره جولای تا سپتامبر به 41.3٪ رساند ، در حالیکه شماره 2 ، Bharti Airtel در حدود 34.2٪ ثابت بود ، کارشناسان این بخش گفتند توسط سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (Trai).

کاهش سرمایه RMS زیان آور “با افت” مشترکین همراه بود – به گفته Axis Capital ، 8 میلیون ضرر مشتری در سه ماه سپتامبر. سقوط مشترکان همچنان یک منطقه مشکل برای تلفات ضرر است که از لحاظ رقابتی 4G از دو رقبای خود عقب است.

شرکت Emkay Global به دلیل سرمایه گذاری کم در شبکه ، انتظار دارد که این شرکت در سه ماهه آینده دچار “فرسایش بیشتر بازار” شود.

در سه ماهه سپتامبر 1040 کرور کرپ Vi بدون پول نقد ، FY21 بسیار کمتر از 6،790 کرور Airtel و 5426 کرور Jio بود. این شرکت مخابراتی امیدوار است که طی چند ماه آینده 25000 کرور روپیه از طریق مخلوطی از بدهی و حقوق صاحبان سهام برای سرمایه گذاری در شبکه 4G خود و همچنین تراز 50400 کرور معوقه AGR خود به دولت تأمین کند.

به گفته تحلیلگران ، سود سه ماهه RMS جیو با ترکیبی از رشد پی در پی درآمد شدید از خدمات ملی راه دور (NLD) ، تأثیر باقیمانده افزایش تعرفه ها و تقریباً یک سال گذشته و کاربران 4G به سمت بسته های داده با ارزش بالاتر افزایش یافته است.

Emkay گفت: “درآمد NLD جیو با یک جهش متوالی 64٪ در سه ماهه دوم مالی پس از افت 53٪ در سه ماهه اول ، یک جهش شدید را ثبت کرد.” این کارگزار افزود که رهبر بازار همچنین “در 18 حلقه موقعیت خود را حفظ کرد” و سهم درآمد از 7 بازار برتر خود در 53٪ ثابت بود.

RMS Airtel متلاطم بود اما در محافل کلیدی مانند بیهار ، ماهاراشترا گزارش شده است و همچنین رهبری خود را در کارناتاکا و تامیل نادو حفظ کرده است. Emkay تخمین می زند که درآمد ایرتل از 7 محافل برتر آن در دوره جولای تا سپتامبر 59 درصد بوده است.

داده های Trai نشان داد که درآمد ناخالص تنظیم شده سه ماهه Jio ، Airtel و Vi (شامل درآمد NLD) به ترتیب 5٪ ، 4٪ و 3٪ افزایش یافته و به ترتیب 16،095 کرور ، 13306.1 کرور و 8،813 کرور روپیه افزایش یافته است.

Axis Capital گفت: “بالاتر بودن AGR (از جمله NLD) در سه ماهه سپتامبر به دلیل پرداخت کمتر نقدی به دلیل هزینه های استفاده از اتصال متناوب (IUC) ، پس از تغییر در قوانین GST برای پرداخت فاکتور IUC بود.”

امکای گفت که این شرکت سود پی در پی را در بازارهای اصلی مانند کرالا (+ 53٪) ، بیهار (+ 26٪) و پنجاب (+ 20٪) ثبت کرده است ، اگرچه UP-West (-13٪) و تامیل نادو (-6٪) افت های متوالی ضبط شده

به طور کلی AGR بخشی (از جمله NLD) به ترتیب 3.9٪ افزایش یافت و به 38،962.4 روپیه رسید ، که Axis این را به تأثیر تأخیر افزایش تعرفه ها در دسامبر 2019 نسبت داد ، افزایش ناخالص / شارژ در کاهش محدودیت های قفل و بیشتر کاربران 2G را به 4G ارتقا داد.