V Sendil Kumar ، CTO ، شریرام سرمایه محدود می گوید: 60٪ از معاملات تجاری جدید از طریق تلفن همراه اتفاق می افتد

شریرام کاپیتال لیمیتد (SCL) یک شرکت هلدینگ اصلی برای خدمات مالی و نهادهای بیمه گر گروه شریرام است. این گروه از سال 1974 تمرکز اصلی خود را بر روی جذب مالی و خدمت به افراد تحت پوشش قرار داده است. V Sendil Kumar ، مدیر ارشد فناوری در شریرام پایتخت ، در مورد سفر تحول دیجیتال در گروه شریرام صحبت می کند

شریرام پایتخت چگونه استراتژی های دیجیتالی خود را تدوین کرد؟
فناوری همیشه یک نقطه کانونی در SCL بوده و این شرکت مشتاقانه نسبت به پتانسیل فناوری برای بهبود تجربه مشتری مشتاق بوده است. ما همیشه در تصویب فن آوری های جدید که می تواند به شرکت ها در جذب ، حفظ و یا خدمات مشتری بدون زحمت کمک کند ، پیشتاز هستیم. ما راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) را در زمینه فروش و خدمات اتخاذ کرده ایم.

با تمام آنچه در طول زمان اتفاق افتاده است ، در مورد سفر تحول دیجیتال SCL برای ما خلاصه کنید؟
با افزایش روزافزون انتظارات مشتری ، مشتری مداری بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. ما از فناوری های دیجیتال استفاده کردیم تا نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب ، ارائه اینترنت ، نقاط تماس موبایل و گسترش قابلیت های هوش مصنوعی را برای اتوماسیون فرایند کاهش دهیم. این شامل افزایش کانال های دیجیتال یعنی. اینترنت ، تلفن همراه و شبکه های اجتماعی با تجارب هدایت شده برای سوالات ، خدمات و پرداخت ها.

ما در شهرهای ردیف 2 و ردیف 3 و روستاهای هند تعداد زیادی مشتری داریم. ما سفرهای مشتری را دوباره تصور کردیم و برای ساده سازی پردازش و سرویس دهی ، یک سکوی تجربه بدون اصطکاک پایان به پایان “Your Mobile Your Branch” را برای مشتریان خود ارائه دادیم. بیشتر فعالیت های جدید تجاری که معمولاً در شعبه انجام می شود می تواند از طریق تلفن همراه انجام شود. ما به دلیل سهولت استفاده از برنامه های مشتری روبرو که در کوانتوم مشاغل و مجموعه ها / پرداخت های دیجیتالی تأمین می شود ، نسبتاً موفق بوده ایم. در حال حاضر ، حدود 60٪ از معاملات تجاری جدید از طریق تلفن همراه اتفاق می افتد.

ابتکارات جدید شما چیست و آیا نقشه راهی دیجیتال دارید؟

اقدامات جدید ما بر گسترش نمونه کارها خدمات و افزایش لذت مشتری متمرکز است. ما در حال ایجاد یک بازار برای مشتریان خود از طریق ارتباط تجاری با تولید کنندگان بزرگ و فروشندگان آنها در زمینه سوخت ، لاستیک ، تعمیرات ، روان کننده ها و غیره هستیم. مشتریان می توانند از طریق معاملات ساده مبتنی بر OTP ، وام های کمکی خریداری کنند.

ما اخیراً با همکاری هندوستان پترولیوم / بهارات پترولیوم / IOCL یک ابتکار دیجیتال برای اعتبار سوخت راه اندازی کردیم که در آن مشتریان ما می توانند کامیون های خود را با مخازن دیزلی پر شده فقط با مبادله OTP یا کد QR در مراکز فروش رانندگی کنند. شریرام سیتی ، بزرگترین سرمایه دار دو چرخدار هند ، از توان اجتماعی ، تحرک و تجزیه و تحلیل برای متفاوت کردن ارزش پیشنهادی خود استفاده می کند. آنها با استفاده از فن آوری های دیجیتال ، مشتریان خود را با محصولات سفارشی قابل تحویل در هر زمان و هر مکان ، دقیق می فهمند و هدف قرار می دهند. بیمه عمومی شریرام یکی از سریعترین ها در صنعت در تسویه حساب های خسارت است. این امر با اجرای تکنیک های AI / ML امکان پذیر است. ابتکارات روستایی بیمه عمر شریرام با هدف تأمین امنیت و محافظت از خانوارهای روستایی از طریق تلفن همراه ، با شاخه های فیزیکی محدود اجرا می شود و سال گذشته از نظر بیمه نامه های صادر شده ، در صنعت هفتم بودیم. اقدامات مشابهی در Shriram Housing Finance نیز انجام شده است.

آیا هوش مصنوعی در این سفر همراه بوده است؟

خیلی زیاد. ما یک تیم متمرکز داریم که در تحریک ابتکارات دیجیتال و هوش مصنوعی برای هر یک از شرکتهای گروه ما ، در ظرفیتهای مختلف ، برای غنی سازی سفرهای مشتری نقش مهمی دارد. مشاغل وام دهنده ما از زیرنویس پذیره نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند تا قبل از تحریم های دیجیتال متقاضیان را در سایر گروه های وام ، جبران کند. وسایل نقلیه تجاری ، SME و دو چرخ. موسسات بیمه ما در هنگام تولید بیمه نامه ، خطرات را از بین می برند و کلاهبرداری را در هنگام مطالبات شناسایی می کنند. مراکز تماس ما از اتوماسیون صوتی و ربات ها استفاده می کنند تا تجربه مشتری را افزایش دهند. خدمات دفتری ما در زمینه سپرده گذاری و بیمه عمر با استفاده از ՀՀԿ برای کاهش زمان چرخش و افزایش رضایت مشتری است.

چگونه می بینید که بازیکنان استارت آپ وضعیت موجود شما را به چالش می کشند؟

شریرام 45 سال سابقه دارد و یک شرکت فین تک است. ما طی 5 دهه گذشته یک مدل رابطه قوی از تجارت ایجاد کرده ایم. در عین حال ، ما از انتظارات خدمات سریع مشتریان دیجیتالی آگاه هستیم. ما کاملاً موفق بوده ایم و این نشان دهنده بخش عمده ای از معاملات تجاری جدید است که از طریق تلفن همراه اتفاق می افتد.

چگونه با Fintech و InsurTechs همکاری می کنیم؟

شریرام سرمایه شرکت Novac Technology Solutions ، بازوی خدمات فناوری اطلاعات ما را به عنوان یک شریک فناوری درگیر کرده است. ما عمده عملکردهای تجاری خود را به صورت خودکار انجام داده ایم. مدیریت سرب ، ایجاد وام ، راه حل های خدمات مشتری برای مشاغل وام دهنده ؛ تولید سیاست ، مدیریت ادعا و پشتیبانی مشتری از مشاغل بیمه از طریق سیستم عامل های فناوری دیجیتال. سیستم عامل های دیجیتال ما مدتی است که فعال هستند اما در دوره قفل شدن در تصویب رشد چشمگیری داشته اند.

ما IBM را درگیر کرده ایم تا در مورد استراتژی دیجیتال و سفر پیاده سازی فناوری ، جایی که IBM در طراحی ارزش پیشنهادی دیجیتال ، مهندسی مجدد فرآیند و توصیه های فناوری نقش مهمی دارد ، به ما مشاوره دهد. ارزش پیشنهادی جدید باعث جلب توجه عالی مصرف کنندگان نهایی ، مدیران ارتباطات شده است.

روندهای تکامل یافته در فضای امنیت سایبری چیست و چگونه با کاهش تهدیدها و حملات مقابله می کنید؟

استقرار امنیت فناوری اطلاعات یک روند مداوم در گروه ما است. ما محصولی مانند مدیریت دسترسی ممتاز (PAM) ، EDR (تشخیص و پاسخ Endpoint) ، SIEM (مدیریت وقایع حادثه امنیتی) و غیره داریم. بعلاوه ، جلسات آگاهی و آموزش در فواصل منظم ترتیب داده می شوند.

تصویب شما از ابر چگونه است؟

ما با تلفیق ابرهای خصوصی و عمومی ابر ترکیبی داریم. ما یک ابر خصوصی در محل ایجاد کرده ایم که منابع را به طور کارآمد و م scaleثر برای مقیاس بندی و مقیاس سازی بر اساس نیاز مدیریت می کند. علاوه بر این ، ما در ابر عمومی با ارائه دهندگان برجسته ابر هستیم که برخی از برنامه های ما در آن میزبانی می شوند.

از نظر فنی ، چگونه در حال ساخت فناوری های نوظهوری مانند SD-WAN ، SDDC (مرکز داده تعریف شده توسط نرم افزار) و غیره هستید؟

ما بیشتر برنامه های فعلی خود را به سرویس های خرد منتقل می کنیم که به ما امکان می دهد برنامه ها را به راحتی در فضای ابری ، نگهداری آسان و افزایش کارایی مستقر کنیم. محاسبات اج نقش اصلی را در استفاده موثر از زیرساخت های بیکار ما بازی می کند. در حال حاضر ، تمام شعب جدید ما در SD-WAN هستند که به ما کمک می کند تا با امنیت قوی در یک فضای ابر عمومی ، به طور موثر ترافیک و اتصال را مدیریت کنیم. SD-WAN به تجمع پهنای باند ، مدیریت متمرکز سیاست ها در مکان ها کمک می کند.

SDDC به ما در استقرار فوری برنامه ها و مدیریت مرکز داده خود با قابلیت مشاهده ، مقیاس پذیری و کنترل بیشتر کمک می کند. SDDC به ما کمک می کند تا بتوانیم با استفاده از کنترل های امنیتی مناسب ، فضای ابری ترکیبی و محیط های چند مستأجر را فعال کنیم.