Trai درگیر است زیرا Vi رقبا را به قیمت گذاری غارتگرانه متهم می کند

به گفته مقامات آگاه، شکایت Vodafone Idea از Bharti Airtel و Reliance Jio، با متهم کردن دو رقیب بزرگتر به پرداختن به قیمت گذاری غارتگرانه با ارائه داده های نامحدود 5G، رگولاتور صنعت را در تنگنا قرار داده است.

به گفته آنها، در حالی که هیچ قانونی وجود ندارد که اپراتور مخابراتی را از ارائه طرح های نامحدود منع کند، اداره تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) ممکن است اقداماتی را انجام دهد اگر احساس کند که پویایی بازار به دلیل چنین طرح هایی آسیب دیده است.

اما یکی از مقامات سابق Trai گفت که هر جهتی برای توقف ارائه طرح‌های نامحدود ممکن است نیاز به یک فرآیند مشاوره داشته باشد تا از اعتراض در دادگاه جلوگیری شود.

مقامات ذکر شده در بالا گفتند که هنوز تصمیم نهایی در مورد این موضوع گرفته نشده است.

آنها گفتند که یکی از گزینه هایی که توسط مقامات در نظر گرفته می شود این است که به Jio و Airtel دستور دهد تا ارائه داده های نامحدود 5G خود را متوقف کنند یا آنها را برای یک دوره زمانی محدود کنند.

یکی از این مقامات گفت که گزینه دیگر اجباری کردن تعیین محدودیت داده است.

این مقام مسئول می گوید: “تلفن های مخابراتی میانگین استفاده از 5G را در حدود 8 گیگابایت داشته اند. آنها می توانند هر زمان که بخواهند محدودیت را تا 400 تا 500 گیگابایت برطرف کنند، اما بعید است که مشتریان به طور کامل از آن استفاده کنند زیرا 5G هنوز فناوری غالب نیست.” افزود.Airtel و Jio، در پاسخ های جداگانه به سوالات تنظیم کننده، هر گونه تخلف را رد کرده اند. مقامات گفتند که هر دو گفته اند که نمی توان آنها را فراخوانی کرد زیرا 5G در حال حاضر پایگاه کاربر بسیار کوچکی دارد و در حال حاضر راه اندازی شبکه در حال پیشرفت است.

یک مقام ارشد در یکی از این دو شرکت مخابراتی گفت که شرکت او از هر جهتی تبعیت خواهد کرد. وقتی یکی (تلکو) داده های نامحدودی را ارائه می دهد، دیگری چاره ای جز پیروی از آن ندارد.

موضوع مربوط به قیمت‌گذاری غارتگرانه در سال 2016، زمانی که Airtel و Vodafone Idea جیو را به قیمت‌گذاری غارتگرانه متهم کردند، پس از آن که شرکت جدید برنامه‌های تبلیغاتی خود را اعلام کرد که صدا و داده‌ها را برای ماه‌ها به صورت رایگان ارائه می‌داد، مطرح شد.

پس از آن سازمان ضد انحصار ادعاهای بازیکنان فعلی را رد کرده بود.

این بار، Vi هم جیو و هم ایرتل را به افراط در قیمت گذاری غارتگرانه متهم کرده است. این شرکت مخابراتی استدلال می‌کند که به عنوان بازیگران مهم بازار (SMP)، هر دو شرکت نمی‌توانند 5G را به‌صورت رایگان و همچنین برای مدت نامحدودی ارائه دهند، در نتیجه ریزش مشترکین در Vii که پول نقد وجود ندارد، تسریع می‌یابد.

اما مقامات گفتند که Jio و Airtel هیچ قانونی را زیر پا نمی گذارند.

برنامه‌های نامحدود، چه با سیم و چه بی‌سیم، در صنعت مخابرات رایج است و همه بازیکنان آن‌ها را به شکلی ارائه می‌دهند.

از آنجایی که این یک پدیده در سطح صنعت است، تا کنون، هیچ کس، از جمله تنظیم کننده، به محدود کردن استفاده فکر نکرده است زیرا می تواند یک حرکت ضد مصرف کننده باشد.

موضوع برنامه های نامحدود برای اولین بار در سال 2012 مطرح شد، زمانی که برخی از مصرف کنندگان از کاهش سرعت اینترنت توسط مخابرات شکایت کردند پس از استفاده از داده های کوانتومی خاص. برای رسیدگی به آن و برای حفاظت از منافع مصرف کنندگان، تنظیم کننده به همه شرکت های مخابراتی دستور داده بود تا هر گونه خط مشی استفاده منصفانه (FUP) را به وضوح برای مشتریان مشخص کنند.

در سال 2016، Trai مجموعه دیگری از دستورالعمل ها را صادر کرد که جایگزین قوانین 2012 شد، در مورد افشای مناسب FUP برای مصرف کنندگان. تحت FUP، باید به وضوح اعلام شود که یک برنامه سرعت معینی را برای مقدار معینی از مصرف داده الزامی می کند، پس از آن سرعت کاهش می یابد. هر دو دستورالعمل برای محافظت از مصرف کنندگان صادر شد تا آنها از مصرف داده های خود آگاه باشند.

با این حال، دستورالعمل ها در مورد برنامه های داده نامحدود بدون FUP صحبت نمی کنند، به این معنی که شرکت های مخابراتی برای ارائه برنامه های داده واقعا نامحدود آزاد هستند.

Trai درگیر است زیرا Vi رقبا را به قیمت گذاری غارتگرانه متهم می کند